Waarom?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Elizabeth-Joan
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 aug 2012, 18:13
Contacteer:

Waarom?

Bericht door Elizabeth-Joan »

Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier en zit al een tijdje met een vraag. Ik zweet namelijk snel en veeeel op mijn hoofd(haren). Ik ben 21 jaar en het irriteert me verschrikkelijk. Overal ergens anders zweet ik helemaal niet zo hard, niet oksels, niet handpalmen maar mijn hoofd! Als het boven de 20° of het is druk of warm ergens gegarandeerd dat ik begin te zweten. Mijn haar wordt kletsnat zoals uit de douche en ik schaam me dood. IK jaag me op en dat verergert het alleen maar. Bij enige inspanning (zoals zelfs opruimen/kuisen) heb ik er last van, zelfs als het -10° is en ik moet fietsen naar school...

Ik voel me dan niet goed in mijn vel, vies en wil dan altijd douchen maar met weer zoals vorige dagen heeft dat geen enkel nut.. ik zweet zelfs als men haar nog niet droog is.
Herkent iemand dit? Mijn moeder zegt dat iedereen wel zo zweet maar voor mij is het niet normaal meer , het belemmert me enorm...

Groetjes
E.J.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Waarom?

Bericht door Thijs »

Elizabeth-Joan schreef:Mijn moeder zegt dat iedereen wel zo zweet
Nou geloof dat maar niet..... je hebt hyperhidrosis op de voorhoofd. Dit komt vaker voor. Erg lastig probleem, ook moeilijk te behandelen. Is het alleen je voorhoofd of ook de bovenkant van je hoofd ???

ik zou er eens mee naar de huisarts gaan..... je zou odaban kunnen proberen voor de voorhoofd maar boven op je hoofd zou ik dat niet doen. Botox kan ook voor de voorhoofd maar bespreek dat eens met de huisarts en of dermatoloog.

succes.

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht