Meerdere klachten: allemaal met elkaar te maken?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Mr Sweat
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 15:15
Contacteer:

Meerdere klachten: allemaal met elkaar te maken?

Bericht door Mr Sweat »

Ook ik heb last van overmatig zweten. Maar ik heb ook: eczeem in gezicht, zweetvoeten, klotsende oksels, zweethanden, schilfers hoofdhuid.. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met je persoonlijke gestel, voel je je goed dan gaat het goed (vooral het eczeem/hoofdhuid) maar zodra je iets moet doen wat interactie vereist beginnen de problemen.

Nu vraag ik mij dus af of dit niet allemaal met elkaar te maken heeft, heb verschillende tests ondergaan of ik allergisch ben. Maar geen uitkomst hieruit, sommige middelen werken wel even, maar nooit echt. Als ik niet de deur uitga, is er meestal niets aan de hand. Behalve bij hoge temperaturen, dan is werkt niets, dan het uitzitten. Maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Sinds je bij zweten je lichaamstemperatuur omhoog gaat, zo ook de kans op het aantal bacteriën toch? Vooral het zweten en de eczeem is erg vervelend. Mijn handen zijn ook zo'n probleem, handen schudden etc, mijn vingertoppen zijn dan ook altijd erg rood rond de nagels. Bekend probleem bij eczeem/zwetende handen??

Ik zag zonet de nieuwe behandelingsmethode bij het UMCG groningen, dit ga ik nader onderzoeken, want nu is het zo erg om bijvoorbeeld uit eten te gaan met je nette kloffie, en NIET je voeten te ruiken. Ook de oksels zijn dan klotsend met bijbehorende schamende problemen. Ook zal ik boorzuur bestuderen naar ik vernomen had dat dit alleen voor de schoenen geld. En voor de oksels niet?

Mijn vraag dus wat kan ik doen om deze klachten te laten afnemen, want ik ben er strontzat van altijd me te schamen.
gingerbread
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 12:58
Contacteer:

Re: Meerdere klachten: allemaal met elkaar te maken?

Bericht door gingerbread »

ik had vroeger ook veel last van exceem hele lichaam en later werd het alleen me armen en daarna vanzelf niks meer.
je moet absoluut niet met gewone zeep wassen vooral niet geparfumeerd!!! dat doe ik nog steeds niet.
je moet speciale exceem douchegel gebruiken en daarna goed insmeren insmeren insmeren ecceem crème en als weg is met gevoelige huid zonder parfum crème elke dag!
en producten gebruiken Zonder Parfum en voor de Gevoelige Huid.

voor oksels moet ej zelf eigenlijk uitzoeken wat het beste werkt. heb veel producten gebruikt en soms werkte het paar maanden of paar weken en daarna weer opzoek moest naar wat anders dat werkte.
vroeger gebruikte ik Odorex extra dry alchohol en dat werkte maanden goed voor 3 dagen maar langzaamaan werte het voor 1 dag daarna voor paar uur totdat het niet meer werkte. daarna gebruikte ik mannendeo rexona en nu gebruik ik niveau dry comfort zonder alcohol conserveringmiddelen en kleurstoffen.

hoe natuurlijker en minder tot geen parfum de producten hebben die je gebruikt hoe beter het werkt tenminste in mijn geval. en heb ook gemerkt dat als je je eten aanpast minder onnatuurlijke ingredienten geen junkfood! en zo weinig mogelijk suikerrr dan zal de exceem ook minder terugkomen.
gingerbread
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 12:58
Contacteer:

Re: Meerdere klachten: allemaal met elkaar te maken?

Bericht door gingerbread »

owja en ook heeeel belangrijk het waspoeder dat je gebruikt voor je kleding. zodra me moeder veranderde van wasmiddel of extra geurende wasmiddel gebruikte kregen ik en me zus exceem. dus dat ook zonder parfum of zo min mogelijk geur gebruiken
gingerbread
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 12:58
Contacteer:

Re: Meerdere klachten: allemaal met elkaar te maken?

Bericht door gingerbread »

balneum is het beste tegen exceem
Plaats reactie