Artikel over Miradry

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
IdealBody
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 12:13
Contacteer:

Artikel over Miradry

Bericht door IdealBody »

Onlangs heb ik onderstaande artikel over Miradry geschreven. Ik vroeg me af of het zo een volledig en eerlijk beeld geeft van de behandeling, of dat er wellicht nog iets mist.

Ik hoor graag op- en aanmerkingen van jullie als ervaringsdeskundigen!

https://idealbody.nl/behandelingen/huid/miradry
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Artikel over Miradry

Bericht door Thijs »

Mooi stuk. Ik heb het vluchtig gelezen maar volgens mij klopt het wel.

alleen de zinnen:

Bij mensen die relatief weinig zweten is één behandeling vaak voldoende. Bij stevige transpireerders zijn vaak twee behandelingen nodig.

kloppen m.i. niet.

Ik ken iemand die behoorlijk extreem zweette en na 1 behandeling klaar was. Maar er zijn er ook die er 2 nodig hebben. Er is dus geen touw aan vast te knopen. Althans das mijn mening in deze.

verder prima stuk, alleen jammer dat er niet een link staat naar dit forum waar lotgenoten elkaar kunnen vinden!

gr Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Artikel over Miradry

Bericht door Erje »

Hoi,

Een paar punten: ten eerste radiogolven?? Dat was mij niet bekend....
En het feit dat je zegt dat HH in de meeste gevallen psygisch is. Het is lastig vast te stellen waardoor het komt, en vaak is het helemaal niet te ontdekken. Maar om dan maar te stellen dat het in de meeste gevallen tussen de oortjes zit, vind ik dan weer wat ver gaan. Dat voelt niet fijn voor de cliënt.

My twocents.
IdealBody
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 12:13
Contacteer:

Re: Artikel over Miradry

Bericht door IdealBody »

Thijs schreef:Mooi stuk. Ik heb het vluchtig gelezen maar volgens mij klopt het wel.

alleen de zinnen:

Bij mensen die relatief weinig zweten is één behandeling vaak voldoende. Bij stevige transpireerders zijn vaak twee behandelingen nodig.

kloppen m.i. niet.

Ik ken iemand die behoorlijk extreem zweette en na 1 behandeling klaar was. Maar er zijn er ook die er 2 nodig hebben. Er is dus geen touw aan vast te knopen. Althans das mijn mening in deze.

verder prima stuk, alleen jammer dat er niet een link staat naar dit forum waar lotgenoten elkaar kunnen vinden!

gr Thijs
Super! Bedankt voor de feedback. Ik heb het e.e.a. aangepast.
Erje schreef:Hoi,

Een paar punten: ten eerste radiogolven?? Dat was mij niet bekend....
En het feit dat je zegt dat HH in de meeste gevallen psygisch is. Het is lastig vast te stellen waardoor het komt, en vaak is het helemaal niet te ontdekken. Maar om dan maar te stellen dat het in de meeste gevallen tussen de oortjes zit, vind ik dan weer wat ver gaan. Dat voelt niet fijn voor de cliënt.

My twocents.
Heel erg bedankt voor je feedback! Het stukje over HH als zijnde psyschisch had ik vooral geschreven om mensen niet onnodig bang te maken dat ze misschien een ziekte hebben die voor het zweten zorgt. Inmiddels heb ik het beter verwoord, want je hebt natuurlijk gelijk dat het niet fijn voelt als je klacht niet serieus wordt genomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht