Schoenen in de zomer

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Met dit weer gebeurt het vaak dat als ik na een werkdag mijn schoenen uittrek een niet zo frisse geur mij tegemoet komt. Ik trek wel elke dag schone sokken aan (soms meermaals) en ik vind het vooral vervelend dat met lichte sokken vaak verkleuringen zichtbaar zijn, terwijl ik deze wel graag wil dragen. Bijvoorbeeld omdat de schoenen hebben afgegeven aan de onderkant na een dag dragen, zelfs zonder zware inspanningen.
Bij mijn werk ben ik wegens arbo ook verplicht om werkschoenen te dragen met stalen neuzen, terwijl je daarmee niet in de eigen kantine mag komen. Ik vind het ook raar om aan de werkgever een tweede paar te vragen of zelf aan te schaffen. :?
Heeft iemand tips wanneer je tijdens de zomer ergens je schoenen uit moet doen? Vast bedankt! :O
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Erje »

Hoi Novalia en welkom hier,

Kun je niet een paar andere schoenen of Crocs bijvoorbeeld aan doen als je de kantine ingaat? Zelf draag ik ook altijd Crocs binnen, met een inlegzool van, in mijn geval, outdoorschoenen erin. Dat gaat prima, maar bij mij is zweetvoeten niet het grootste probleem.
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Erje schreef:Hoi Novalia en welkom hier,

Kun je niet een paar andere schoenen of Crocs bijvoorbeeld aan doen als je de kantine ingaat? Zelf draag ik ook altijd Crocs binnen, met een inlegzool van, in mijn geval, outdoorschoenen erin. Dat gaat prima, maar bij mij is zweetvoeten niet het grootste probleem.
Ik weet niet of Crocs ideaal zijn omdat ze van kunststof zijn, ook al zijn ze open. Binnen is het meestal op sokken in mijn geval. Vanmiddag werd ik ook erop aangesproken dus ik moet kijken of ik de volgende keer een paar extra kousen of voetspray meeneem ofzo.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Thijs »

viewtopic.php?f=10&t=3020 al geprobeerd? Schijnt echt heel effectief te zijn.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Erje »

Novalia schreef:
Erje schreef:Hoi Novalia en welkom hier,

Kun je niet een paar andere schoenen of Crocs bijvoorbeeld aan doen als je de kantine ingaat? Zelf draag ik ook altijd Crocs binnen, met een inlegzool van, in mijn geval, outdoorschoenen erin. Dat gaat prima, maar bij mij is zweetvoeten niet het grootste probleem.
Ik weet niet of Crocs ideaal zijn omdat ze van kunststof zijn, ook al zijn ze open. Binnen is het meestal op sokken in mijn geval. Vanmiddag werd ik ook erop aangesproken dus ik moet kijken of ik de volgende keer een paar extra kousen of voetspray meeneem ofzo.
Daarom heb ik er ook inlegzolen in en het loopt ook nog lekker. Zolen voor wandelschoenen nemen goed vocht op, want voeten zweten tijdens het wandelen.
De mijne zijn van Lowa, de Climate Control, gewoon los te koop, zonder de schoenen.
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Ik zal eens kijken of er zolen zijn om te dragen. Misschien kan ik die dan ook voor de werkschoenen gebruiken en dat die geur daardoor wordt opgelost. Dan hoop ik ook dat er iets te doen is aan de zolen zelf.
Afbeelding
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door onlymeisje »

Ah jeetje, wat balen dat ze perse uit moeten met pauzes.
Ik gebruik in al mijn schoenen lederen zolen met een koolstof onderlaag. Het gaat dan het zweten en de geur tegen. Ik ben zo blij dat ik ze 2 jaar geleden heb uitgevonden.
Ik weet niet of het mag, maar dit zijn ze: http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home- ... nInList=53
Voor 4 euro zijn ze denk wel het proberen waard.

Ik heb ook eens zo'n badstoffen gehad ivm schoenen die een maatje te groot waren. Echt een ramp die dingen. Veel te warm en mijn voeten konden niet ademen. Succes!
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Van de week heb ik een bus deo voor schoenen besteld van Gehwol, werkt perfect! Ook Bama fresh inlegzooltjes helpen enorm. Je moet schoenen dan wel goed blijven luchten verder, want heb die werkschoenen nu vrijwel elke dag aan. :?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Erje »

Novalia schreef:Van de week heb ik een bus deo voor schoenen besteld van Gehwol, werkt perfect! Ook Bama fresh inlegzooltjes helpen enorm. Je moet schoenen dan wel goed blijven luchten verder, want heb die werkschoenen nu vrijwel elke dag aan. :?
Super dat je Iets gevonden hebt wat werkt!
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Helaas, even leek de voetenspray te helpen, maar sinds afgelopen week stinken alle schoenen na het dragen. Heeft iemand goede tips die ook langer werken? De inlegzooltjes heb ik moeten weggooien, want die waren na iets langer dan een week helemaal krom getrokken met voetafdrukken. Erg jammer. Iemand ervaring wat te doen met dit zomerweer?!
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Ik vraag mij af wat beter zou zijn als je last hebt van zweetvoeten: met dit mooie weer dunne sokken dragen of juist dikkere die veel opnemen. Waar moet je op letten, want ik dacht dat katoen het beste was, terwijl ik ergens anders las dat die juist vocht vasthouden. Hebben jullie tips over sokken?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Erje »

Hier in het plaatselijke reformhuis hebben ze sokken die speciaal goed zijn bij zweetvoeten dacht ik. Weet even de naam niet.
En sokken met zilver erin, google er maar eens op, vind je er meer over.
Zelf heb ik ook sokken van bamboe van Xenos, die zijn ook fijn, maar zweetvoeten zijn niet mijn grootste zweetprobleem.
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Oké, volgens mij zijn dat inderdaad zilverkousen. Werken de bamboesokken wel goed als je verwacht?? Hetzelfde probleem heb ik ook met slippers als ik bij vrienden ben. Hoe kan je het beste reageren naar anderen toe of juist niet? :oops:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Erje »

Ik was vandaag in Duitsland en kwam daar weggooi inlegzooltjes tegen. Er zit een frisse geur aan er staat op dat je ze een week kunt gebruiken.
Het zijn 10 paar en ze kosten 2,75
Deze zijn van Balea ( frische solen ), maar in Nederland zal zoiets ook wel bestaan denk ik.
Zou het voor jou ook iets zijn @Novalia?
Novalia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jun 2016, 15:03
Contacteer:

Re: Schoenen in de zomer

Bericht door Novalia »

Erje schreef:Ik was vandaag in Duitsland en kwam daar weggooi inlegzooltjes tegen. Er zit een frisse geur aan er staat op dat je ze een week kunt gebruiken.
Het zijn 10 paar en ze kosten 2,75
Deze zijn van Balea ( frische solen ), maar in Nederland zal zoiets ook wel bestaan denk ik.
Zou het voor jou ook iets zijn @Novalia?
Las net je bericht pas. Ik heb echt verschillende zooltjes uitgeprobeerd en verschillende voetensprays uitgeprobeerd (Scholl, Gehwohl) maar mijn schoenen blijven stinken naar zweetvoeten en de sokken zijn steeds helemaal klam, vaak al na een uurtje dragen.
Onlangs heb ik Ecco Frazer schoenen gekocht, maar deze zijn ook al lichtelijk onprettig aan het ruiken.
Het is ronduit genant en ik laat regelmatig als we bij vrienden schoenen uit moeten/op onze sokken moeten mijn eigen schoenen of in de garage of ergens bij de buitenmat staan tegen de stank, nadat ik een paar keer achter mekaar ben aangesproken over mijn schoengeur. :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht