Lekkende koppakking

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik heb een normale BMI. Zelfs aan de lage kant! En denk dat het dan ook nog te maken heeft met je vetpercentage als je wel enigzins gezet bent. Maar hoe dikker je bent, hoe harder het hart vaak moet werken en als je dan al aanleg hebt voor overmatig zweten... Denk dat overgewicht er wel enigzins mee te maken heeft maar dat het zweten niet veel zal verminderen als iemand afvalt.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

ik heb ook wel eens ergens gelezen dat mensen met overgewicht sneller zweten, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik ben 1.74 lang en weeg 58 kilo, en toch heb ik ontzettend last van zweethanden en voeten, en in iets mindere mate oksels.
torilini
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 12:05
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door torilini »

Ik heb de tip van deJos opgevolgd. Deo creme op je gezicht. Ik kon die van de Wilder niet vinden ook niet bij de hypotheek. Nu heb ik een alternatieve crme van Vichy geprobeerd. En ik moet zeggen het helpt. In de echt zware aanvallen nog niet maar ik in de normale gevallen waar je gaat zweten en daardoor erger gaat zweten helpt het. Doordat ik droog blijf denk ik ook niet aan meer zweten en zakt het gewoon weer weg. Super enorm goed voor mijn zelfvertrouwen. Weer een stapje vooruit. Vichy heeft een creme voor 24 uur die ik nu gebruikt heb, maar je hebt er ook een die 7 dagen werkt. Die heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik ook nog wel een keer doen.

DeJos .... bedankt voor de tip.

gr Torilini
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

DeJos schreef:Dag iedereen,

Ook ik herken het 'zweten in aangezicht' en de warme gloed over mijn lichaam. En dit komt zomaar aanzetten zonder dat ik het verwacht. Volgens mij is het niet stoppen van dat zweten daarna wel 100% een psychisch probleem.
Nu ben ik naar een dermatoloog geweest en die heeft mij een deo-crème gegeven voor op mijn voorhoofd en neus. Ik was echt tevreden met het resulataat: gaf een fris gevoel in gezicht, waardoor ik soms helemaal niet ging zweten en anders , wanneer die warme gloed weer kwam gewoon eve aan mijn gezicht moest voelen dat droog was en besefte dat er niets te zien was.
Die crème heeft dus veel aan mijn zelfvertrouwen gedaan, want als ik het weer te warm krijg trek ik mij er gewoon niets van aan, blijf ik gewoon doen wat ik bezig was (praten of wat dan ook) en na een poosje besef ik dat het gewoon voorbij is.
Ik weet niet of ik hiermee mensen help, misschien hebben velen al crèmes geprobeert, maar ik vond het gewoon mijn plicht om dit even te zeggen. Mij heeft het zeker ENORM geholpen, hopelijk blijft dat zo :) ...
voor degene die geïntresseerd zijn: Louis Widmer deo-crème...

bonne chance!!
Hoi DeJos

Heb naar aanleiding van je verhaaltje ook maar gelijk een tube LWilder gehaald. Sjieke spul, de verpakking in ieder geval, ze hebben een hele verzorgingslijn. 2 vitrines vol !

Ben benieuwd of het bij mij ook zo goed werkt. Niet geschoten is altijd mis !

Hoevaak breng jij het aan? Op voorhoofd, nek? 's ochtend's of 's avonds.
Wat een hoop vragen he :?

Ik laat nog wel weten of het heeft geholpen

adios
torilini
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 12:05
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door torilini »

snowfreakz schreef:
DeJos schreef:Dag iedereen,

Ook ik herken het 'zweten in aangezicht' en de warme gloed over mijn lichaam. En dit komt zomaar aanzetten zonder dat ik het verwacht. Volgens mij is het niet stoppen van dat zweten daarna wel 100% een psychisch probleem.
Nu ben ik naar een dermatoloog geweest en die heeft mij een deo-crème gegeven voor op mijn voorhoofd en neus. Ik was echt tevreden met het resulataat: gaf een fris gevoel in gezicht, waardoor ik soms helemaal niet ging zweten en anders , wanneer die warme gloed weer kwam gewoon eve aan mijn gezicht moest voelen dat droog was en besefte dat er niets te zien was.
Die crème heeft dus veel aan mijn zelfvertrouwen gedaan, want als ik het weer te warm krijg trek ik mij er gewoon niets van aan, blijf ik gewoon doen wat ik bezig was (praten of wat dan ook) en na een poosje besef ik dat het gewoon voorbij is.
Ik weet niet of ik hiermee mensen help, misschien hebben velen al crèmes geprobeert, maar ik vond het gewoon mijn plicht om dit even te zeggen. Mij heeft het zeker ENORM geholpen, hopelijk blijft dat zo :) ...
voor degene die geïntresseerd zijn: Louis Widmer deo-crème...

bonne chance!!
Hoi DeJos

Heb naar aanleiding van je verhaaltje ook maar gelijk een tube LWilder gehaald. Sjieke spul, de verpakking in ieder geval, ze hebben een hele verzorgingslijn. 2 vitrines vol !

Ben benieuwd of het bij mij ook zo goed werkt. Niet geschoten is altijd mis !

Hoevaak breng jij het aan? Op voorhoofd, nek? 's ochtend's of 's avonds.
Wat een hoop vragen he :?

Ik laat nog wel weten of het heeft geholpen

adios
Hoi,
kunnen jullie mij misschien vertellen waar je die creme kunt krijgen?? Ik gebruik nu vichi en ben daar best tevreden over maar als die creme van Wilder aanbevolen wordt door een Dermatoloog is ie wellicht nog beter. Ik kon Wilder niet in de apotheek vinden. Waar hebben jullie hem gehaald?? Ik vind de creme van Vichi ook niet slecht moet ik zeggen, maar het kan altijd beter.


groetje Torilini
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Beste mensen,

DeJos spreekt toch nergens over ene LWilder!!!!
Hij heeft het over Louis Widmer deo-crème. Louis Widmer is een bekend (Zwitsers, dacht ik) sjiek en duur merk verzorgingsprodukten die je bij de apotheker kan krijgen. (In België toch.)

Het verbaast me niets dat jullie LWilder nergens vinden. Hahahahahaha.
Eerst even goed lezen en dan pas naar de apotheek. 8)

Succes!
Hanneleen
torilini
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 12:05
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door torilini »

Hanneleen schreef:Beste mensen,

DeJos spreekt toch nergens over ene LWilder!!!!
Hij heeft het over Louis Widmer deo-crème. Louis Widmer is een bekend (Zwitsers, dacht ik) sjiek en duur merk verzorgingsprodukten die je bij de apotheker kan krijgen. (In België toch.)

Het verbaast me niets dat jullie LWilder nergens vinden. Hahahahahaha.
Eerst even goed lezen en dan pas naar de apotheek. 8)

Succes!
Hanneleen
Hahaahha inderdaad te snel getikt. Maar Louis Widmer deo-crème hebben ze niet bij de Apotheek in Eindhoven (tenminste). Weten jullie wel waar je hem kunt krijgen?

gr Torilini
natasja
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 09:25
Locatie: Bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door natasja »

Mariekus schreef:Bedankt voor al jullie reacties...zweten bij sport vind ik normaal ook niet erg, alleen wel als iemand me moet aanraken inderdaad. Ik heb vaak ook het idee dat ik meer zweet omdat ik wat gezetter ben...en dat mensen dan denken, gatver moet je die dikke zien, die heeft het zweet over de benen lopen!! (terwijl ik echt niet dik ben hoor)
maat zijn er ook slanke mensen of in ieder geval mensen met een normaal BMI op deze site? Want over het algemeen lees ik wel vaak reacties waarin mensen ook zeggen dat ze last hebben van enig overgewicht....
Ik heb geen overwicht zit precies op mn goeie gewicht en heb er ook heel erg last van maar dan niet heel veel op mn hoofd maar odner mn oksels en mn handen...
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Louis Widmer idd. Je hebt helemaal gelijk :D Ik had het binnen no time gevonden bij de azivo apotheek in den haag. Ze hadden daar een hele vitrine vol met allemaal verschillende verzorgingsproducten van dat merk.

Ben tot nu toe best tevreden met het resultaat Vrijdag voor het eerst gebruikt. 's ochtends en 's avonds aangebracht. Vrijdag en zaterdag uitgeweest (warme plek dus) en veel minder last van zweet op m'n hoofd. Even kijken hoe het op de lange termijn werkt.
I'll keep you informed

grt
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Aan Torilini:

Normaal gezien kan je in iedere apotheek toch alles bestellen wat ze niet in voorraad hebben!
Hebben ze je dat niet voorgesteld dan? Anders moet je het zelf voorstellen, als je geen andere apotheek in de buurt hebt.

Ik gebruik iets dergelijks van Vichy, het werkt matig. Maar mijn gezicht prikt er wel van, er staat nochtans op 'hypo-allergeen'.
Dat product van Louis Widmer, is dat ook voor 7 dagen?

Groetjes,
Hanneleen
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Hoi Hanneleen

Gebruik de louis widmer deo creme nu bijna een week. Ik breng de creme 's avonds en 's ochtends aan. 2 maal p. dag dus. Tot nu toe werkt het erg goed. Bij inpanning zweet zweet ik nog wel, maar in veel mindere mate dan voorheen. Dit zal deels ook wel met het koudere weer te maklen hebben. Maar toch helpt het wel. In de bijsluiter staat ook voor mensen met hh 2x daags 's ochtends en 's avonds aanbrengen.
Ik ben benieuwd of het zo goed blijft werken, heb verder ook geen huidirritaties of iets dergelijks. Het werkt geloof 'k maar 24 uur, je moet het dus wel blijven gebruiken.

Groetjes J
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Inderdaad, ik ben het bij de apotheker gaan vragen en alleen Vichy heeft een deo-crème die 7 dagen werkt.
't Is te zeggen: zou moeten werken. In het begin werkte het beter dan nu.
Ik heb al meer gelezen op deze site dat een middel een tijdje werkt en daarna niet meer.
Maar zelfs toen het goed werkte, liep het zweet als beekjes uit mijn ogen en mijn haar. Mijn voorhoofd en wangen waren wel droog, maar je kan moeilijk deo-crème in je ogen smeren eh! Dus eigenlijk ook maar een halve oplossing.
We blijven zoeken!

Hanneleen
torilini
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 12:05
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door torilini »

Hanneleen schreef:Inderdaad, ik ben het bij de apotheker gaan vragen en alleen Vichy heeft een deo-crème die 7 dagen werkt.
't Is te zeggen: zou moeten werken. In het begin werkte het beter dan nu.
Ik heb al meer gelezen op deze site dat een middel een tijdje werkt en daarna niet meer.
Maar zelfs toen het goed werkte, liep het zweet als beekjes uit mijn ogen en mijn haar. Mijn voorhoofd en wangen waren wel droog, maar je kan moeilijk deo-crème in je ogen smeren eh! Dus eigenlijk ook maar een halve oplossing.
We blijven zoeken!

Hanneleen
torilini
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 12:05
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door torilini »

IK gebruik inmiddels een tijdje de 7 dagen variant van Vichy en ik heb er baat bij. Soms nog warmte aanvallen maar omdat het niet meer gelijk met straaltjes van mijn kop druipt zakt het warmte gevoel ook weer sneller weg. Nog niet 100 % maar het doet veel aan het zelfvertrouwen.

Ik ga die Wilder ook nog eens proberen. In Belgie is ie in bijna elke apotheek te koop. Dus daar rijd ik een keer naar toe.
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

torilini schreef: Ik ga die Wilder ook nog eens proberen. In Belgie is ie in bijna elke apotheek te koop. Dus daar rijd ik een keer naar toe.
Dan zou ik toch maar vragen naar Louis Widmer, want van die Wilder hebben ze in België ook nog nooit gehoord hoor! :D

Hanneleen
Plaats reactie