Trukendoos

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Trukendoos

Bericht door zoefff »

Misschien 'leuk' om trucjes uit te wisselen.

Heb zelf last van zweethanden en voeten, trucs die ik al jaren gebruik:

- I plaats van een hand geven 3 zoenen (bij bekenden dan :P) want dan kan je je handen gewoon in je zak ofzo houde)
- High 5 gewoon elke keer misslaan (maak er een grap van)
- In de zomer een vestje meeslepen om je handen aan af te vegen/verbergen of om grip te krijgen op dingen zoals iets opendraaien.
- schrijven met een geodriehoek onder de hand
- Geurvreters/inlegzooltjes in je schoenen
- Mouw over de computermuis
- op tijd van huis zodat je niet hoeft te haasten
- Uit de zon blijven als je kunt om die warmteprikkel te vermijden waarvan zweten begint
Laatst gewijzigd door zoefff op wo 10 mei 2006, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

jezelf afkoelen met warm weer, dus regelmatig je handen of voeten in een bak met koudwater.

Zorgen voor rust dus niet haasten.

Groetjes Mirela
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

mirela schreef:jezelf afkoelen met warm weer, dus regelmatig je handen of voeten in een bak met koudwater.
Das inderdaad een goeie. Ik hou altijd mij polsen onder de koude kraan, werkt eg verkoelend.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Wanneer ik naar een concert ga doe ik altijd zweetpolsbandjes aan om mijn voorhoofd te vegen.
Dromer!
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: za 06 mei 2006, 17:40
Contacteer:

Bericht door Dromer! »

Dat zijn nog eens handige tips!
Ik heb zelf ook ALTIJD last van natte handen en voeten.. ( handen veel erger )
Als ik op school moet schrijven dat neem ik altijd zakdoekjes mee.. Ik leg die altijd onder mijn hand als ik moet schrijven..
Ook lange mouwen om onder je hand te stoppen tijdens het schrijven..

Doordat het de laatste dagen nogal warm weer is, heb ik nu ook thuis heel veel last van natte handen.. anders niet zo.
Ik heb nu handschoentjes aan ( die witte van de appotheek ;) ) en ik heb de vinger toppen eraf geknipt.. Zo kun je vanalles in huis doen.. Maar zijn je handpalmen lekker bedekt.. ( Je hebt ook gewone handschoenen zonder vinger toppen, maar deze werken bij mij fijner omdat ik vaak zalf op mijn handen smeer =) )
Bij `t computeren is het ook handig!
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

Mijn tip bij een hand geven:

Als je het aan ziet komen dat je een hand moet geven, snel je hand afvegen een je broek,
en je handpalm niet vlak maar bol houden, zodat het binnenste van je hand de ander niet raakt, als je dan met je vingers stevig knijpt lijkt t net of je echt een hand geeft!
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

dat zijn ook goede tips! wat ik ook altijd doe

- computer met spraakbesturing (soms, werkt niet altijd helemaal top)
- tegen een zweetkont spijkerbroek en maandverband, daar hebbik nog niks beters op (suggesties? :D Wil niet met een handdoek daarvoor rond te sjouwen)
- bij hand geven proberen ijskoud drankje in mn hand te hebben waarop condens zit, dat was een eerdre tip die ik o[p dit forum ooit las!
Laatst gewijzigd door zoefff op vr 12 mei 2006, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
patricia
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 22:47
Contacteer:

Bericht door patricia »

- bij hand geven proberen ijskoud drankje in mn hand te hebben waarop condens zit, dat was een eerdre tip die ik o[p dit forum ooit las![/quote]


Hahaha, die is slim
Ruud
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 13:33
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Ik gebruik eigenlijk zelden trucks. Ik veeg wel altijd mijn hand af aan mijn broek voordat ik een hand geef, maar ik vertel mensen altijd meteen dat ik hyperhidrose heb en dat ik er echt niks aan kan doen. Is het probleem gelijk van tafel en zelfs bespreekbaar.
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten hoe hiermee om te gaan, maar dit is voor mij een erg prettige omgang met het probleem.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Ruud ,
dat vind ik ook gewoon met de deur in huis vallen dat werkt voor mij ook het beste.
Zeggen dat je hyperhidrose hebt dat is voor veel mensen al een aanleiding dat het iets is waar jezelf niks aan kunt doen en de meeste vragen me ook wat dat is en hoe dat komt en al gauw heb je dan van oo maar dan ken ik ook iemand die dat heeft!!
Werkt echt perfect!!!

Gr Kim
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door JOAN »

Gelukkig zweet ik alleen als een gek onder mn oksels.
Draag daarom ook altijd hempjes in de zomer, ziet er anders niet uit.
Zit veel in de auto en rij dan rond met zakdoeken/handdoeken onder mn oksels, moet wat. Heb meestal een handdoek naast me liggen om te deppen. Beland dan niet in mn shirt. Dep wat af maar als je ziet hoe nat die doek is niet normaal.
Vervelend
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 19:06
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

zoeff ,

mischien is dit wat ?
ik had met kerst iets gekregen voor de koppijn of bleseures ,
daar kenni water in doen maar niks voel je aan de buite kant
heb ik um los geknipt
heb een tok gehaald ( voor je lul te bescherme )
dat harde stuk eruit gehaald ,
niet machine met nietjes gehaald,
heb ik dat stof op maat gemaakt ,
aan de tok geniet,
en die doe je dan over je onderbroek/boxshirt
helpt als een zeef

vandaag super heet kon gewoon fietsen overal rondlope (wel met vrees maar houw je toch)
greetz
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Druppelt het er niet gewoon naast? Hoe lang heb je er schadevrij mee kunnen fietsen? Een uur of twee zonder dat je iets ziet? Of heb je het maar vijf minuten getest?
Vervelend
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 19:06
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

de tijd niet bij gehouden maar rustig naar de stad fietsen geld pinnen door de stad lopen dan weer terug naar huis kdenk kort uurtje ?

je onderbroek/boxshort is wel nat ja klopt kan handig zijn om
een boxshort
da ding erover heen
dan weer een boxshort

blijft het langst goed en het zal je een gerust gevoel geven
Mariekus
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

ik draag overal hemdjes onder, dan voel je de druppels op je rug iig niet!

als ik een rokje aanheb doe ik er af en toe een wielrennersbroekje onder.

als je gaat zitten met een kleur rok die niet zweetbestendig is ga dan gewoon niet op de rok zitten. (kan alleen bij wat langere rokkken!! :)

bij hand geven zeg ik vaak gelijk: sorry voor m'n zweethanden!! Of ik was ze nog even snel van te voren (met verjaardag als visite net binnen komt) En dan gewoon op je dooie gemakkie afdrogen met een handdoek. Lijkt het alsof je druk in de weer bent met voorbereidingen. ;)

als iemand er een opmerking over maakt lach ik het wel eens weg..."sexy he? zwetende vrouwen, weet je hoeveel mannen daar opgewonden van raken??!!"

En ik zorg er altijd voor dat ik niet stink, ik heb het zelf gelukkig snel in de gaten. odorex extra dry helpt niet tegen zweten maar wel tegen de geur bij mij. Kleine busjes bij je hebben geeft een beter gevoel.

doe er verder gewoon niet stiekem over. als iemand je vastpakt dan zeg je gewoon dat je er niks aan kan doen en het zelf ook vervelend genoeg vind. Mijn vriendinnen en vriend doen er echt niet moielijk over, die vegen met liefde mijn zweetneusje schoon en controleren op plekken!!
Plaats reactie