Bikinilijn

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Bird88
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 apr 2006, 18:00
Contacteer:

Bikinilijn

Bericht door Bird88 »

Ja, jullie zullen wel denken, wat is dat nou voor onderwerp. Wat doet dat nou hier thuis? Dit is eigenlijk een berichtje dat alleen voor vrouwen bedoelt is, tenzij er mannen zijn die ook hun bikinilijn waxen, maar dat lijkt me toch best sterk.

Goed dit is mijn probleem. Net als jullie heb ik last van overmatig zweten. En helaas doe je dat ook in je schaamstreek. Nu heb ik altijd heel snel last na het waxen van ingegroeide haartjes. En toen dacht ik ineens, hé heeft dat misschien met elkaar te maken, hyperhidrosis en die ingegroeide haartjes? Dus ik wilde vragen of er meer vrouwen zijn die hetzelfde probleem hebben. Én hyperhidrosis én die stomme ingegroeide haartjes. Dan weet ik tenminste zeker of het met elkaar verband heeft. Anders ligt het gewoon aan mijn huid ofzo.

Maar goed, alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Bird88
draakje14
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 okt 2006, 11:38
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

herkenbaar

Bericht door draakje14 »

Hai,

Het is voor mij erg herkenbaar de combinatie van ingegroeide haren en overmatig zweten.
Volgens de huisarts kun je niet veel doen om het te voorkomen. Ik heb wel eesn gelezen dat regelmatig scrubben kan helpen.

Geeft waxen niet veel irritatie? ik probeer het met scheren en dan met de haarrichting mee.

Groetjes,
Draakje14
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoi Bird,

Ik vroeg me af of het niet een algemeen probleem is bij het scheren van je bikini-lijn. Aangezien hier denk ik alleen vrouwen komen met HH.
Ik had er wel last van. Nu ben ik niet zo heel ijdel en scheer ik het gewoon niet meer totaal weg. Met de haarrichting mee ja. En niemand die het ziet als je het gewoon erg kort doet.

Plant deze vraag eens op een ander forum zonder erbij te vernoemen dat je HH hebt. En kijk dan wat de reacties zijn.

Succes!

AnneMerle
ByrneGirl
Plas
Plas
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 18 okt 2006, 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door ByrneGirl »

Ik heb er geen last van bij het scheren van mijn bikinilijn eerlijk gezegd. Ik merk ook verder niet dat ik daar overdreven veel zweet. Maar ik herken je probleem wel. Bij het scheren van mijn oksels heb ik dat namelijk en vooral bij mijn rechter oksel. Nu ik er dus over nadenk, zweet ik alleen onder mijn oksels (en aan mijn handen maar daar hoef je niet te scheren). Misschien is het dus een gevolg.
Plaats reactie