Eigen onderzoekje starten?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Eigen onderzoekje starten?

Bericht door Mikkie »

Hallo allemaal!
Misschien is dit al eerder aan de orde geweest, maar het forum is te groot om helemaal door te lezen.
Ik vraag me af wat wij gemeen hebben, misschien kunnen we zelf een lijn ontdekken. Ik lees wat dingen over eten, spierpijn etc.
Misschien is het handig om zelf een onderzoekje te starten over waar we last van hebben, wat onze levensstijl is etc?
Over mij:

Ik heb een drukke, veeleisende baan.
Ik eet enigzins regelmatig, zo min mogelijk koolhydraten. Snoep en snack weinig. Gebruik geen suiker.
Ik volg een avondopleiding.
Ik sport ongeveer 1 keer per week, geen cardio.
Ik woon samen.
Ik ga altijd, maar dan ook altijd veel te laat naar bed (slaap gemiddeld 5u per nacht).
Ik leef op caffeïne en nicotine en 's avonds ook nog een beetje alcohol ;) .
Ik ben altijd onrustig in mijn hoofd, altijd bezig met 'projecten'.
Ik heb altijd last van mijn schouders.
Ik heb vaak 's avonds last van 'onrustige benen'.
Ik heb een te hoge suikerspiegel.
Ik ben ietsje te zwaar.

Ik weet het, klinkt niet echt gezond, maar valt best mee, hoor!

Ik kan even zo gauw niets meer bedenken, maar zou het heel interessant vinden om van jullie te horen. Misschien kunnen we een gemeenschappelijke gewoonte of iets anders vinden dat hiermee te maken kan hebben?
Ben benieuwd.

Groetjes, Mikkie
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Geen slecht idee maar iemand is je al voor geweest. :) Angela heeft voor haar studie al een onderzoek gehouden maar dat is reeds afgelopen.

http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?t=991

Maar aangezien daar niet iedereen aan mee heeft gedaan zal dit misschien wel weer een optie kunnen zijn.
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Had ik inderdaad gezien, maar was alleen over voeding (toch?) Ik vraag me juist af of er andere factoren zijn?
Helaas was ik te laat voor haar onderzoek, anders had ik graag meegedaan. Ik ben droog dankzij Botox, maar wil toch graag weten wat er achter zit. En die prikken zijn geen pretje........ :cry: :cry: :cry:
Daarbij ben ik gelukkig in de positie dat ik me botox kan veroorloven, maar wil ook anderen steunen en vooral bij overheid en verz.mijen meer begrip kweken. Het is toch te belachelijk voor woorden dat dit niet vergoed wordt omdat het als een cosmetische ingreep wordt gezien! Men realiseert zich niet dat het echt een enorme handicap is!
Misschien hebben we wel één of andere gruwelijke, nog niet ontdekte ziekte...... :? ;)

Groetjes
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

Bij de hyperhidrosis society op www.sweathelp.org waren ze pas nog op zoek naar mensen die mee wilde doen met een onderzoek, misschien nog steeds wel. Je moet dan wel een familielid hebben die ook last heeft en mee wil doen.
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Dank voor de tip. Helaas ben ik de enige in mijn familie met deze 'afwijking' ;) .
Plaats reactie