Botox in Rijnstate

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Botox in Rijnstate

Bericht door Erje »

Ik had het al opgenoemd in andere threads, maar ik plaats het hier nog even in een nieuw onderwerp om het verloop te volgen.

Ik ben gister voor het eerst in het nieuwe HH cetrum van ziekenhuis Rijnstate in Arnhem geweest. Ik kon binnen een paar weken al terecht, ook voor de eerste afspraak en daarna voor het spuiten van de Botox.
Ik kon het recept ophalen bij mijn apotheek en de dag daarna, gister dus, is het ingespoten. De naam was Dysport en ik kreeg 1 ampul van 500mg.

In het ziekenhuis heb ik ongeveer een half uur á drie kwartier gewacht voor ik aan de beurt was. Er werd nix verdoofd. Ik zou in elke oksel 12 prikjes krijgen, maar toen was er nog een beetje over, dus de tweede oksel kreeg er nog 1 of 2 bij.
Ondanks dat het niet verdoofd was, was het gevoel hetzelfde als bij Carpe vorig jaar, waar het dus wel verdoofd werd. Het maakt echt helemaal nix uit.
Je voelt wel dat er geprikt wordt natuurlijk, maar ik vond de pijn erg meevallen.

Op mijn oksel werden 12 vakjes uitgetekend dmv lijnen die elkaar kruisten. Er werden dus over de hele oksel prikjes gezet en niet zoals bij Carpe, alleen maar in het centrum van de oksel.
Bij Carpe had ik de volgende dag allemaal kleine bloeduitstortinkjes, nu is er bijna niets te zien, behalve de 12 afgetekende vakjes, die wilden er nog niet af.

Aardig personeel trouwens. Ze vroeg of ik gewaarschuwd wilde worden als elke prik eraan zou komen, maar ik zei, nee, jas de boel d'r maar in, ik merk het vanzelf wel :D .

Toen het klaar was kreeg ik te horen dat er de volgende keer een andere gang van zaken is, nl dan moet ik het middel en de behandeling contant afrekenen. Daarna kan ik dat dan weer declareren bij de zorgverzekeraar. Ik moet dan dus met 600 Euro op zak naar het ziekenhuis.

Gister en vandaag merk ik qua zweten nog geen verschil, maar de maximale werking is pas na een week te merken.
Ik zal hier in ieder geval posten wat de uitwerking is.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi, 12 prikjes, ik neem aan dat het 12 volle spuiten waren?
Kon je zo naar de apotheek gaan en het spul bestellen en toen een afspraak maken en de rekening opsturen naar menzis?
Zelf ben ik al bij carpe geweest en kreeg een hele zooi prikjes, denk wel 150 ofzo. Het heeft me nog niet helemaal van het zweten afgeholpen, is nu 6 weken geleden.
Groeten Edwin. :D
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Nee, dat was 1 volle spuit, 1 ampul dus.

Het begint nu trouwens al aardig te werken en de week is nog niet eens om. Heb goede hoop dat het nog beter wordt.

150 prikjes bij Carpe????????

Ik was daar vorig jaar ook, maar dát kan ik me niet herinneren, dat het er zóveel waren.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Ja allemaal kleine prikjes, heeft het jou geholpen??
Valt me eigenlijk tegen, ga binnenkort gewoon een 2e maal doen. Waar weet ik nog niet.
Gr Edwin.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ik zweette na Carpe wel minder, maar helemaal droog was het niet, helaas.
Maar 150 prikjes lijkt me wel wat erg veel, hoeveel ampullen zijn daar dan voor gebruikt?
Maken ze daar verschil tussen de ene patient en de andere?
Iedereen betaald toch hetzelfde lijkt me.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

het waren 8 volle spuiten.
ik vroeg je hoe je dat deed bij de apotheek, met je botox.
Gr Edwin
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

edwin1978 schreef:het waren 8 volle spuiten.
ik vroeg je hoe je dat deed bij de apotheek, met je botox.
Gr Edwin
Ik had daar niet meer op geantwoord, omdat het al bij andere topics beschreven was, maar ik zal het nog even uitleggen.

Ik ben eerst naar de dermatoloog/chirurg geweest. Die heeft voor mij de afspraak gemaakt in Rijnstate en mij het recept thuis gestuurd waar ik vervolgens mee naar de apotheek moest.
Bij de apotheek is het toen besteld, duurde ruim een week en daarna kon ik het ophalen. De volgende dag is het ingespoten in het ziekenhuis.
De apotheek heeft de rekening naar Menzis gestuurd.

In het ziekenhuis werd mij wel verteld dat de volgende keer de gang van zaken anders zal zijn. Ik hoef dan niet meer zelf met het recept naar de apotheek, maar moet het middel zowel als de behandeling kontant betalen in het ziekenhuis en kan het daarna bij de zorgverzekeraar declareren.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Ok, dank je wel.
Heb mijn dermatoloog een brief laten schrijven voor de verzekeraar waarin staat dat het vergoed moet worden. Nog geen reactie na bijna 4 weken. Gaat dus iets anders dan jij het goed voor mekaar hebt. Maar denk dat ik het verzekerd krijg, weet alleen niet of ik zomaar na rijnstate kan gaan, of dat ze daar zo botox hebben liggen. Hiervoor ging ik naar Carpe.
Gr Edwin.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Je kunt denk-ik het beste ff bellen met Rijnstate:

http://hyperhidrosiscentrum.nl/page_1160676431795.html
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Ze zijn goed in Rijnstate hè?

Ik ben er 28 december geweest voor de eerste keer botox inspuiten.

Er loopt een topic waarin ik dit heb beschreven:
http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?t=1064

Komende vrijdag mag ik weer gaan.
Het werkt nog wel steeds, maar bij inspanning of spannende momenten begin ik toch wel weer te zweten. Echter voor ik injecties had gehad zwete ik al zonder iets te doen.

Vrijdag ga ik dus weer. Ook deze 2e keer is de botox vergoedt.
Ik belde naar het ziekenhuis voor een afspraak en kon 2 weken later terecht. Het recept hebben ze naar de apotheek gestuurd en een paar dagen later was het er.

Van die nieuwe methode die je noemt heb ik nog niks gehoord, zal vrijdag wel komen dan. Het maakt het wel lastiger dan :?

Inderdaad merk je de eerste dag nog niks, maar de 2e of 3e dag moet je het verschil echt gaan merken. Ik was er ook totaal vanaf.
Wel iets meer klamme handen, maar dat is niet noemenswaardig.

En inderdaad je wordt niet verdoofd. Het is even op de tanden bijten.
Vooral bij de prikjes verder naar onderen.
Die voel je wel even.

En sowieso is de verpleegster echt aardig en stelt je enorm tot rust.

Ik heb al weer zin in vrijdag dus :P
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

M'n oksels zijn nu 100 % droog, in alle situaties, bij elk weertype.

Ben er erg blij mee en vind het heel apart om eens mee te kunnen maken hoe mensen zonder HH eigenlijk leven.

Nu hoop ik alleen dat het een tijdje goed blijft gaan, in ieder geval tot na m'n vakantie.
loessoe
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 22:51
Contacteer:

Bericht door loessoe »

even een vraagje:
ik had de behandeling van HH eigenlijk al opgegeven, twee jaar geleden ben ik voor het laatst behandeld met botox bij een neuroloog in enschede, na die tijd werd het dus niet meer vergoed.... heel vaak al een brief geschreven naar Menzis, maar hun vergoedden het toen niet....maar ik lees dat er mensen zijn die nu naar Rijnstate Arnhem gaan, hoe zit het nu precies met de vergoeding dan? ik ben bij de menzis verzekerd, pakket 2...

loessoe
kimmetjek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 apr 2007, 18:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Geopereerd in Rijnstate aan HH.

Bericht door kimmetjek »

Ik hoor hier veel over botox in het Rijnstate ziekenhuis, maar ik heb me laten operen daar op 4 april. Ik heb via de mail contact gezocht met de chirurg en ik kon al na 2 weken komen voor een eerste gesprek en toen werd ik gebeld en ik kon al na 3 weken terecht voor de operatie.

Ik heb daar dezelfde operatie laten uitvoeren als ze bij Sudor doen. Het is nu 6 weken later en ben echt super blij met het resultaat. Ik heb helemaal niet meer gezweten sinds de operatie. Mijn zorgverzekeraar vergoede niks maar bij het Rijnstate ziekenhuis hebben ze het gewoon gedaan en zeiden dat het altijd bij hun vergoed word.

Ik ben 1 nachtje gebleven in het ziekenhuis en ze zijn daar ontzettend aardig en goed voor me geweest. Als iemand nog vragen heeft hierover dan hoor ik het wel.
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Een aantal posts hierboven ( 18 april)schreef ik nog dat ik vrijdags 20 april voor me 2e keer botox injecties zou krijgen.

Nou dit is dus gebeurd :P en nog altijd zweet ik niet.

Alleen met dit giga hete weer, maar iedereen zweet toch?

Van de spanning zweet ik niet meer in ieder geval.
Erje schreef: In het ziekenhuis werd mij wel verteld dat de volgende keer de gang van zaken anders zal zijn. Ik hoef dan niet meer zelf met het recept naar de apotheek, maar moet het middel zowel als de behandeling kontant betalen in het ziekenhuis en kan het daarna bij de zorgverzekeraar declareren.

Dit klopt dus niet, althans ik heb het na gevraagd aan de verpleegster en die keek me zo raar aan. Ze had er nog niks van gehoord en de volgende keer moest ik gewoon weer bij de apotheek de botox bestellen.

Wat wel frapant is overigens dat ik nooit wat van Menzis gehoord heb.
Of iets op heb moeten sturen. Het wordt elke keer weer vergoed :D
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi Erje,

Kreeg vanmiddag telefoon van de dermatoloog uit het Rijnstate ziekenhuis, hij verltelde me dat het inspuiten van de Botox, dus de behandeling voor rekening van de zorgverzekeraar was, maar de botox zelf niet, die moet ik dus zelf gaan betalen.1 flesje kost me 280 euro. Ik snap er helemaal niks meer van. De Botox moet ik ophalen bij de apotheek.
Heb jij misschien nog tips voor wat ik nu moet doen?
Zal ik het gewoon opsturen naar de Menzis?
Of zal ik het dan toch zelf moeten gaan betalen?

Gr Edwin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht