Dosering Oxybutinine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Spain
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 15:50
Contacteer:

Dosering Oxybutinine

Bericht door Spain »

Ik gebruik sinds kort ook Oxybutinine. Door het slechte weer van de afgelopen tijd heeft het bij mij niet zoveel zin om dag en nacht de tabletten te slikken. Ik heb nu vooral last met het zweten bij uitgaan en overgangen van buiten naar binnen. Vooral bij het uitgaan slik ik de tabletten (2 x 2,5) en ze werken redelijk goed. Ik weet dus ook niet of totaal droog blijf met het uitgaan als ik de pillen met een vaste dosering de dag door slik. Want nu merk ik wel wat als ik 1 x 5mg slik, maar niet dat ik helemaal droog ben.
Dus wat is nu de goede dosering als het echt warm wordt en je constant droog wilt blijven? Moet je dan de hele tijd de pillen slikken? Of gewoon als je verwacht dat je gaat zweten een half uurtje van tevoren 5 mg? Heeft iemand hier een antwoord op?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik slik de pillen meestal een uur van tevoren. Stel ik heb om 14:00 uur een belangrijke presentatie, dan neem ik om 13:00 uur 2x2,5mg oxybutynine. Voor mij persoonlijk werkt dat het beste, omdat ik na een uur het sterktste het effect van de pillen ervaar.

Verder probeer ik het gebruik van 2x2,5mg niet te overschrijden. Het is het maximum dat de huisarts mij heeft voorgeschreven, ik wil niet risceren specifieke organen te beschadigen door het te overschrijden zoals de dokter heeft voorgeschreven. Dat is 2x 2x2,5mg per dag.
monique33
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 16:26
Contacteer:

Bericht door monique33 »

Ik heb ook sinds kort oxybutynine en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Ik heb van de huisarts dx 5 mgr voorgeschreven gekregen maar ik gebruik er twee van 5 mgr. Als ik gewoon thuis ben dan gebruik ik ze niet. Ik ben toch niet droog maar het zweten verminderd wel dus dat is al plezierig!!
Nol
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 20:30
Locatie: Brabant NL
Contacteer:

Bericht door Nol »

Na een lange tijd op deze site uitgekomen. Ik wist dat ik niet de enige moest zijn. Na overleg met de huisarts krijg ik 2,5 mg tabletten. Ik neem er altijd 2 als de dag begint en nog 2 tussen de middag. 's avonds alleen als ik weg moet.
Problemen met alcohol en de tabletten heb ik niet. :P Ik voel me er niet anders door iig.

Groeten en bedankt, 't is een uitkomst die pillen.
Al weet ik niet wat de uitwerkingen zijn op lange termijn. :?
Plaats reactie