Even voorstellen!

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Tommie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 17:53
Locatie: Dommelen
Contacteer:

Even voorstellen!

Bericht door Tommie »

Zag dit forum toevallig toen ik aan het zoeken was op google naar een oplossing voor mijn probleem.
Ik zweet van jongs af aan al meer dan normaal. Ik heb echter zoals de meeste hier geen last van zweterige handen of oksels. Het is vooral mijn voorhoofd waar ik extreem zweet. Werk in de Horeca, dus mensen denken dat je het niet bij kan houden omdat je zo zweet. Ook is het niet erg hygienisch, aangezien je met eten werkt. Ben ook bij de huisarts geweest, en er is bloed geprikt. Ze dachten dat mijn kalium en natrium gehalte te hoog was, waardoor ik teveel zout in mijn bloed en mijn lichaam dit moest afvoeren. Vind het ook heel irritant, veel mensen denken dat ik een slechte conditie heb of iets dergelijks, maar niet is minder waar.

Als ik bijvoorbeeld op een terrasje zit hoeft er niet aan de hand te
zijn. Als ik echter ook maar een glas water op heb, breekt het zweet me uit. Als ik in een warme ruimte zit loopt het zweet over mijn voorhoofd een. Daarom kijk ik ook altijd met gemengde gevoelens naar de zomer.
In de winter heb ik eigenlijk nergens last van, behalve als je in een echt verwarmde ruimte zit. Zal in een restaurant ook nooit een soep nemen, begin dan al gelijk te zweten.

Is dit herkenbaar of zweten jullie meer over je hele lichaam
Tommie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 17:53
Locatie: Dommelen
Contacteer:

Bericht door Tommie »

Zit nu achter de computer en zweet helemaal niet, zodra ik echter ook maar naar beneden ga breekt het zweet me uit. MIsschien dat ik nu aan de temperatuur ben gewend
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Welkom op dit forum Tommie. Goed dat je het gevonden hebt ! ;)

Op dit forum zitten allerlei mensen, de een zweet alleen extreem onder zijn haar oksels, de ander op handen en voeten, de ander op het voorhoofd of gezicht en weer de ander over het hele lichaam of een combinatie van alles.

Je huisarts weet de uitslag van je bloed onderzoek neem ik aan ? wat is jullie volgende stap.... je kunt hier genoeg info opdoen waar je je huisarts op zou kunnen wijzen....

laat het ons weten!

succes

Groetjes Thijs
Tommie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 17:53
Locatie: Dommelen
Contacteer:

Bericht door Tommie »

Thijs schreef:Welkom op dit forum Tommie. Goed dat je het gevonden hebt ! ;)

Op dit forum zitten allerlei mensen, de een zweet alleen extreem onder zijn haar oksels, de ander op handen en voeten, de ander op het voorhoofd of gezicht en weer de ander over het hele lichaam of een combinatie van alles.

Je huisarts weet de uitslag van je bloed onderzoek neem ik aan ? wat is jullie volgende stap.... je kunt hier genoeg info opdoen waar je je huisarts op zou kunnen wijzen....

laat het ons weten!

succes

Groetjes Thijs
Het stomme is dat er in mijn bloed niets te vinden was. Zowel Natrium als Kalium gehalte waren normaal. Ik moest er maar mee leren leven.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Tja, bekend verhaal... het ligt nu aan jou of je je er ook bij neer kan leggen en er mee kan leren leven..... helaas is de kennis en begrip bij veel huiartsen omtrent hyperhidrosis veel te gering. Het is nog steeds een onderschat probleem zo je wilt niet erkende ziekte, terwijl dit het wel is.

Maak je huisarts gek..... leg hem alternatieven voor... medicijnen, botox, alu-chloride.... maak hem gek... zeg dat je van dat ellendige zweet probleem af wilt en dat het ook mogelijk is om er van af te komen.

Wijs hem op dit forum. Laat hem hier schrijven dat je er maar mee moet leren leven. hij is van harte welkom ! :hm

Succes,

Groetjes Thijs
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Tommie,

Je verhaal is heel herkenbaar. Ik zweet ook vooral aan mijn hoofd en verder ook in mijn liezen. Alleen heb ik het altijd, ook in de winter.
Maar wat ik vooral herkenbaar vond, dat was dat glas water.
Het is mij ook al opgevallen dat ik heel erg begin te zweten als ik een glas water drink. Daarstraks dacht ik nog: het is precies of het water uit dat glas onmiddellijk uit alle poriën van mijn gezicht begint te stromen. :?
Grappig, maar tegelijkertijd absoluut niet grappig.

Groetjes,
Hanneleen
Tommie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 17:53
Locatie: Dommelen
Contacteer:

Bericht door Tommie »

op dit moment heb ik nergens last van, temperatuur is hier redelijk. Als ik echter nu naar buiten ga en ik span me een beetje in, dan zweet ik als een otter. als ik dan weer rustig ga zitten zweet ik gewoon door, terwijl die temperatuur hier niet hoger is geworden.
Heb nu bijvoorbeeld al een liter water op en nergens last van. Zou ik dit echter in een warme ruimte doen, dan komt die liter er gelijk weer uit


Ben blij dat ik niet constant zweet. Kan me goed voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn zeg. Jeetje.
johan
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 16:48
Locatie: assen
Contacteer:

Bericht door johan »

Hoi allemaal,
RTL heeft een nieuw programma, de televisiedokter, en vandaag gaat het over overmatig zweten. Het wordt om 17.30 op Yorin uitgezonden en vanavond om 23.39 op RTL4. Het is maar een programma van 5 minuten dus veel verwacht ik er niet van, maar misschien toch interessant.
Via onderstaande link kun je er meer over lezen.
http://www.rtl.nl/gezondheid/detelevisiedokter/home/[/url]
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

bedankt voor de tip ik ga zeker kijken!!!
Kijken jullie dan ook nog ff naar mij???
kun je in het archief van de vara bij papaul kijken de uitzending van 15 maart jl.

HIHIHIHIHIHIHI, kim
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Aaaargh, wat een domme vent is die tv-dokter zeg! Sorry dat ik het zeg... En dan weer dat commentaar van die ene vrouw; "Ja, dat lijkt me heel erg vervelend, vooral voor je omgeving...". Pfff... Wel goed dat ze er aandacht aan besteden... Maar toch...

En heb je gezien Kimmy! Wel leuk dat het op een 'luchtige' manier wordt behandeld! Mooie opmerking ook; "Hoe heb je dat ontdekt?" Hahahaha...
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

haha ja was een goeie he??
Ik was erg zenuwachtig toen joh!
Maar goed ik wist dat hij er een opmerking over zou kunnen maken!
Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb!
En inderdaad wat een klojo die tv dokter ik wil er vandaag of morgen ff een mailtje heen sturen!
En dan Chimene wat een rotopmerkingen ja!
Ach werd er gezegd zweten is goed dus je hoeft je er niet voor te schamen!!
NOU JA ZEG!
Je schaamt je zeker wel als je overmatig zweet!
Ik vind dat ik in kortere tijd op tv meer over het zweten heb verteld dan hun!!!

Gr Kim
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hahaha, ja, vond het wel een mooie uitzending! Knap dat je het zo durfde te vertellen! Logisch dat je zenuwachtig was, het is toch iets heel privé wat je vertelde. Kan het van Paul de Leeuw wel hebben dat hij er lullige opmerkingen over maakt. En vind het wel gaaf dat hij tegen je zei dat hij er zelf ook veel last van heeft! Wist iedereen in je omgeving al van het zweten af of kreeg je daarna echt allemaal opmerkingen?

En ja, we zouden die tv-dokter eens een mailtje moeten sturen... Maar als hij net zo goed is met computers als in presenteren dan schiet het vast niet op... :) Sorry, beetje lage grap...

Nou, het weer is weer iets lekkerder vandaag! Iets koeler, alleen wel wat benauwder, maar ja...
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Angela,

Ik had iedereen er al over verteld.
Daar maakte ik me ook niet druk om.
Iedereen vind het erg vervelend voor me en kunnen zich goed voorstellen dat ik wat aan wil laten doen.
Nu word ik nog steeds herkend bij ons in Enschede!
Iedereen zegt dat ik het goed heb gedaan en dat ik goed duidelijk vertelde!
Hahah dat vond ik zelf ook wel.
Veel reacties gehad hoor !!
Nou groetjes Kim
helpie
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 30 jun 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door helpie »

Hallo idereen !
Vind jullie zo dapper ! Dat je dat allemaal durft te vertellen. Heb het vanavond voor het eerst aan iemand verteld. En dat was dan nog wel mijn beste vriendin. Het zweet brak me namelijk uit na een heerlijke maaltijd die ze had gekookt. Toen ik eenmaal begon te brullen, kon ik niet meer stoppen. Was het zweet niet het enige vocht wat er aan te pas kwam.... En oh wat vond ik het fijn toen ze zei, joh daar heb ik nooit wat van gemerkt !
Gesloten