hoe is overmatig zweten ontstaan???

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
patriciagino
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 16:55
Locatie: tilburg
Contacteer:

hoe is overmatig zweten ontstaan???

Bericht door patriciagino »

hallo,

ik ben nog niet zo lang op dit forum en na het lezen ervan, vraag ik me af hoe/wanneer is het zweten bij jullie ontstaan?
ik zelf heb er al last van sind zo ongeveer mijn geboorte.
als baby glipte ik al met mijn handjes van de tafel af als ik me eraan op wilde trekken.
op de bassisschool zat ik altijd met een handoek op mijn schoot om mijn handen telkens aan af te kunnen vegen (ons mam kreeg mijn broeken gewoon niet meer schoon).
later met op stap gaan, was er het probleem dat als ik een sigaretje op wilde steken deze gewoon omknikte omdat het doorzeeft was van mijn zweethanden.
het probleem van onder de oksels zweten kwam daarna pas (van wat ik me tenminste kan herinneren).
met mijn relatie was het in het begin echt een probleem!
ik wilde hem nooit vast pakken en zelfs niet te dicht bij hem in de buurt komen (de geur die onder mijn oksels vandaan kwam/komt was echt verschrikkelijk.
mijn vriend heeft er nooit echt aan kunnen wennen, maar hij weet dat het nu eenmaal bij me hoort.
we zijn nu bijna 8 jaar samen en hebben inmiddels een zoontje van 2 jaar.
ons zoontje heeft erg zweetvoetjes en zo af en toe ook zweethandjes.
heb nergens wat kunnen vinden over erfelijkheid!
ik heb zelf al van alles geprobeert maar niks blijkt te werken voor mij.
ik heb er ruim 2 jaar over gedaan om tot de beslissing te komen dat ik nu toch de opereratie wil ondergaan.
heb vandaag het onderzoek gehad en ik sta nu op de wachtlijst, heb alleen nog niet te horen gekregen hoe lang die is.
afwachten dus maar.
hoop bij deze dat jullie ook je verhaal kwijt willen over hoe en wanneer het bij jullie begonnen is!
Vinja
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 sep 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door Vinja »

Ik ben zo gaan zweten sinds ik antidepressiva ben gaan gebruiken. Dit gebruik ik nu al zo'n 10 jaar. Ik heb wel geprobeerd zonder, maar dat lukt dus niet. Ik heb het gewoon nodig. De artsen zeggen dan ook "ja, het is een nare bijverschijnsel maar je moet er maar mee leren leven". Maar dat valt niet mee. Ik voel me altijd zo vies en baal dat ik bepaalde kleding niet kan dragen. Een strak truitje, no way. En de wasmachine draait hier overuren. Onder mijn oksels is het het ergst. Het loopt er in straaltjes onderuit. Bah

Groetjes Wilma en Vinja.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht