Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Targa, hoe is het nu??
Ik ben benieuwd!
Hoop dat de operatie gelukt is! X maggie
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Hoi Maggie,

Alles is zeer goed gelukt!
ik mocht het ziekenhuis na 3 dagen verlaten (woensdagmorgen binnen, vrijdagnamiddag terug thuis)
Ik ben vorige week op nacontrole geweest in het UZ Gent en alles evolueert prima! operatie is dus gelukt.
ik ben zeer tevreden over het het ziekenhuis en de Prof. en z'n team.
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Super! Dit geeft de burger moed!
Heb je veel napijn gehad?
Gr. Maggie
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Na de operatie had ik ongeveer 2 dagen wat last van rugpijn, ook had ik wat pijn wanneer ik moest niezen. (ribben)
Ik heb ongeveer 2 weken niet gesport, maar ben nu terug zonder probleem bezig.
Ben super tevereden dat ik na lang tobben toch gekozen heb voor de operatie want heb alles terugbetaald gekregen door verzekering en botox in m'n handen zag ik echt niet zitten.
voorlopig is mijn operatie een succesverhaal.

Let wel op dat iedereen natuurlijk anders op de operatie kan reageren en dat er (zoals bij elke operatie) risico's aan verbonden zijn.
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Hoi Targa,
ik heb de operatie inmiddels ook ondergaan- afgelopen donderdag, is helemaal goed gegaan!!!!!
Hoe is het inmiddels met jou??? Nog steeds zweetvrij?
Ik heb vanmiddag en gisteren lekker een uurtje in de zon gezeten. Later dacht ik: had dit wel gemogen? Weet jij dat toevallig?
Ik hoop da thet goed met je gaat! Groetjes
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Maggie,

Nog steeds zweetvrij!
Praktisch geen last van compenserend zweten...zelf tijdens deze eerste warme lentedagen.
in de zon mag je wel zitten, voldoende smeren is de boodschap!

groetjes,

en veel succes!

ps. Naar welk ziekenhuis ben jij geweest?
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Hoi Targa,
BEdankt voor je bericht. Goed te horen dat het goed met je gaat!
Ik ben geopereerd in het VUB in Brussels.
Erg tevreden.
Afgelopen maandag dacht ik te zweten: PANIEK!
Heb even gemaild met de chirurg en hij wist me te kalmeren: hij zei dat het meestal wel weer weg trekt.
Ik had ook die dagen ervoor wat in de zon gezeten.
Gelukkig had hij gelijk: het is niet meer terug gekomen.
Mijn handen zijn als bijeffect ook kurk en de kurkdroog.
(ik deed de operatie voornamelijk voor mijn gezicht).
Ik heb ook niet echt veel last van compensatiezweet. Alleen lijk ik wel enorme zweetvoeten te hebben gekregen!
Nou ja als het daar bij blijft dan kan ik daar wel mee leven!!!!!
Een fantastische zomer gewenst!! (HA!) Groet, M.
kimmetjek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 apr 2007, 18:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door kimmetjek »

Hallo ik ben nieuw hier op de site en ik heb hier al heel veel informatie vanaf gehaald. Ik lees al maanden mee met iedereen maar heb zelf nog nooit een bericht achter gelaten. Ik zou me even voorstellen. Ik ben kim en ik heb al vanaf mijn 16 de jaar hyperhidrosis. Op 4 april ben ik geopereerd en ben erg blij met de operatie. Ondanks ik hier veel slechte ervaringen heb gelezen heb ik het toch laten doen. Ik ben geopereerd in het rijnstate ziekenhuis in arnhem. Ze bleken daar ook een hyperhidrosis centrum te hebben. Via internet ben ik daar terecht gekomen. Ik heb eerst via de mail contact gezocht en mocht al heel snel komen voor een gesprek. Na drie weken werd ik gebeld en kon ik al terecht.

Nu is het ongeveer 6 weken geleden en ik ben echt tevreden. Ik heb het gelijk kunnen uittesten met het mooie weer de afgelopen dagen en ik ben nog steeds droog. Ik heb na de operatie geen een keer meer gezweet. Me handen zijn ook kurk droog. Ik heb wel lang last gehouden van pijn in me rug. Ik heb zelfs nu nog af en toe pijn. Ik heb ook bijna geen last van zweten op andere plekken. Alleen me neus is af en toe met zweet maar dat is zo weinig dat wrijf ik zo weer weg.

Nou als iemand nog vragen heeft dan hoor ik het wel.
Ukkie18
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 17:05
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ukkie18 »

heeey,
ik zit erover te denken om deze operatie ook uit te laten voeren, omdat ik echt extreem zweet bij mijn oksels en enigszins ook me handen.
Nou lees ik hier die verhalen over dat het zweten verplaatst naar andere delen van je lichaam.
is dit altijd zo?
is er ook iemand die deze operatie heeft laten doen in het kenemer gasthuis in Haarlem? en wat zijn jou ervaringen met dat ziekenhuis? Veel last gehad van complicaties of dus dat je ergens anders extreem zweet?
Is er ook iemand die het syndroom van Hornor(hangende oogleden met kleine pupil) heeft opgelopen door de operatie?
daar ben ik zelf namelijk het bangste voor.

Groetjesss van mij
kimmetjek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 apr 2007, 18:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door kimmetjek »

Beste Ukkie,

De operatie is voor iedereen anders, maar ik heb er veel baat bij. Ik vond de operatie ook erg meevallen. Ik heb last van ergens anders zweten maar dat is heel weinig. Ik zweet alleen af en toe een beetje op me neus maar dat is bijna niks. Dat haal ik zo weg met me hand. Daar ben ik echt blij om!! Sommige mensen gaan ergens anders zo zweten dat ze spijt hebben van de operatie. De meesten zweten volgens mij in het begin ergens anders maar dat gaat met de tijd ook minder worden vertelden ze mij in het Rijnstate ziekenhuis. Je moet wel er wel goed over nadenken of je het echt wild en hoe je ermee om zou gaan als je ergens anders heel erg gaat zweten vind je het risico waard? Ik heb het gewoon gedaan, want ik ben er vanuit gegaan dat ze veel mensen per week opereren en dat ik maar een paar klachten hier heb gelezen. Ik denk zelf dat het meestal goed gaat en dat de meeste mensen er baat bij hebben. Maar je moet er rekening mee houden dat het een operatie is en dat er ook slechte ervaringen zijn, dat lees je hier ook wel op het forum. Voor die mensen was het geen pretje. Maar ik wil met mijn verhaal laten zien dat er ook positiefe ervaringen zijn en dat het inderdaad je leven veranderd. Voor mij is het echt een succes. Ik hoo dat je hier wat aan hebt en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Sudor

Bericht door sakaboer »

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend de operatie ondergaan en ik mocht de volgende dag alweer naar huis.
Heb best veel last van een tikkende long, maar dat gaat weer over zei de dokter.
Het is namelijk zo dat de long in zijn geheel wordt leeg geduwd en daardoor ontstaat er bij het weer vullen van de long een soort knappend geluid bij het in en uit ademen.
Ik ben erg goed geholpen door verpleging en dokters, zijn erg lief!!!
Verder voel ik als ik onder de wond zachtjes druk, vocht weg lopen, maar dat is wondvocht, en ook dat trekt weer weg.
Ik ben super droog op mijn handen (al vanaf ik terug kwam van operatiekamer) en heb inmiddels in de zon gezeten.
Ik heb iets van compensatiezweet op mijn borst en scheenbenen, maar ook dat zal minder worden met de tijd.
Waar het om gaat is dat ik weer handen kan schudden bij klanten zonder dat je mensen na de hand hun eigen hand af moeten drogen en je ze ziet kijken....
Kortom, de revalidatie is zwaarder dan verwacht, maar het gevoel is super, zeker na 8 jaar overal geweest te zijn en alle middelen geprobeerd te hebben.
Is voor iedereen aan te raden, maar denk er wel goed over na, want het is geen kies die getrokken wordt!!!

grt. Sakaboertje
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Sakaboertje,
fijn dat de operatie geholpen heeft.
Bij mij ook trouwens.
Die eerste dagen zijn zwaar, maar je zult merken dat het dan snel in ene beter gaat (een heel stuk beter). Tenminste zo werkte het bij mij.
Rustig aan met je revalidatie en geniet van de zomer! Gr. Maggie
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

Maggie schreef:Sakaboertje,
fijn dat de operatie geholpen heeft.
Bij mij ook trouwens.
Die eerste dagen zijn zwaar, maar je zult merken dat het dan snel in ene beter gaat (een heel stuk beter). Tenminste zo werkte het bij mij.
Rustig aan met je revalidatie en geniet van de zomer! Gr. Maggie
Hi Maggie,

Mag ik vragen hoelang jou herstel heeft geduurd?
Ik heb vorige week operatie ondergaan, en heb nu nog last van m'n rug en borst, maar dat moet eind deze week over zijn volgens dokter Smit van Sudor.
Ik heb hem vanmorgen gebeld en hij zei dat ik na 2 weken geen pijnstillers meer hoef te nemen, want dan moet de pijn inmiddels over zijn!
Ik ben nu wel over gestapt naar Nurofen, want ik werd echt suf van die pillen van het ziekenhuis!
Ik hoop spoedig wat van je te vernemen....

Grt. Sakaboertje
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik heb helemaal geen pijnstillers gehad na de operaties!
Heey sakaboer, die dokter smit hoe ziet hij eruit??
Is het niet dr de smit??
Ik ben door een dr de smit geholpen in enschede in het ziekenhuis.
Ik heb absoluut geen pijn gehad wel een beetje beurs gevoel.
Bij mij heeft het voor 1 hand wel geholpen maar daar ging ik er niet voor naartoe ik wou droge oksels!!
Dat is niet het geval geweest daar heb ik nu botox voor!!!

Succes,
Kim
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

kimmy schreef:Ik heb helemaal geen pijnstillers gehad na de operaties!
Heey sakaboer, die dokter smit hoe ziet hij eruit??
Is het niet dr de smit??
Ik ben door een dr de smit geholpen in enschede in het ziekenhuis.
Ik heb absoluut geen pijn gehad wel een beetje beurs gevoel.
Bij mij heeft het voor 1 hand wel geholpen maar daar ging ik er niet voor naartoe ik wou droge oksels!!
Dat is niet het geval geweest daar heb ik nu botox voor!!!

Succes,
Kim
Beste Kimmy,

GEEN PIJNSTILLERS gehad!!!
Dat is niet vol te houden joh!!!
Ik ben nu een week verder en heb ze echt nodig gehad, nu zelf besloten over te stappen op Nurofen, maar degene die ik had gehad zijn: Tramadol capsule (3x daags) en Diclofenacnatrium (3 x daags).
De dokter heet Dr Smits, (ff aan m'n vrouw gevraagd).
Ik ben bij Sudor geholpen, maar had jij dan helemaal geen pijn, geen druk op je borst?
Had je geen klikkende long? (long die klikte bij elke ademhaling, doordat hij in oude staat terug moest komen).

Pffff, als jij dezelfde operatie hebt gehad als mij en zonder pijnstillers hersteld ben vind ik je een hele grote sterke meid!!!
Ik had ook nog eens vocht en een kleine ontsteking aan mijn longen waar ik weer antibiotica voor heb gehad....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht