Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

tiepmiep
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 15:09
Contacteer:

thor.symp.

Bericht door tiepmiep »

Hoi Petra,

Hoelang is het geleden dat je de operatie hebt ondergaan? Ik zweet namelijk ook meer vanaf mijn liezen tot aan mijn enkels maar alleen snachts. Maar ik denk dat dat ook minder wordt zodra ik weer wat ontspanner kan slapen daar ik nu nog als een stijve plank in bed lig omdat ik nog niet goed op mijn zij kan liggen.

En waarom heb je de operatie ondergaan voor zweethanden of oksels?


Groetjes Pancha
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Pancha,

nee als ik alles van tevoren had geweten had ik de operaties niet laten doen!!!
Bij mij heeft het nl niks geholpen en ik heb nu botox laten spuiten en ben aan de oxybutinine en dat helpt!!!
Bij mij is de operatie in 2 keer gegaan omdat het risico erg hoog is op klaplongen ed bij zo'n operatie.
Ik heb dus de 2e keer een klaplong opgelopen en lag ook aan allerlei drains en andere slangen om mijn long weer op pijl te brengen.
Ik heb eigenlijk verder geen pijn gehad na de operaties.
Nee ik zou het niet weer doen omdat ik dit geen operatie vind die ALTIJD goede uitkomst biedt!!!!!


Hoop dat het voor jou nog steeds werkt!

Gr Kim
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Huilebalkje,
Hoe is je operatie gegaan?
Ik woon ook in Adam en overweeg deze operatie ook.
Kun je me vertellen hoe het na de operatie is gegaan?
Hoe lang heb je vrij moeten nemen van werk? Probleem nu opgelost? Waar heb je het gedaan? Lange wachttijd?
Ik hoop van harte dat het geslaagd is! gr. Maggie
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

Erwin schreef:Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik deze operatie ondergaan, zie ook mijn verhaal '100% droge handen door operatie" en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Eindelijk heb ik droge handen.
De operatie vond ik meevallen. Neem wel voldoende tijd om te herstellen, want het is toch een operatie waar ze een uur mee bezig zijn (als ze beide handen tegelijk doen) en ze laten je long leeglopen en dat moet zich weer herstellen.
Na de operatie heb je direct geen transpirerende handen en oksels meer en dat is een geweldig gevoel.
In welk ziekenhuis laat je het doen??

Veel succes.

Erwin,

Ik sta op de lijst om in februari onder het mes te gaan, maar wat bedoelen jullie nu precies met longen leeg laten lopen?
Ze kunnen je longen toch niet plat leggen als je onder narcose bent?

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvgr.

Richard

Erwin
tiepmiep
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 15:09
Contacteer:

klaplongen

Bericht door tiepmiep »

Beste Richard,

Nee je longen klappen omdat men in je borstkast snijdt en dus het vaccuum op dat moment kwijt bent. Niks ernstig overigens want je gaat gewoon aan de beademing. Maar de rust moet je zeker nemen. het is best een ingrijpende operatie en je zal merken dat je echt rust nodig hebt ik heb overigens wel veel last gehad na de operatie en dan met name van mijn borstbeen omdat ze toch tussen de ribben gaan en volgens de profesor die mij heeft behandeld is het zo dat bij mannen de ruimte tussen de ribben groter is dan die bij vrouwen en daarom een behoorlijk beurs gevoel kan hebben.

Ook ik ben overigens heel blij dat ik het gedaan heb er is een wereld van zelfvertrouwen open gegaan.

Veel succes.

pancha
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

pancha,
Hoe is het nu met je??
Nog steeds droog?
Ben je ergens anders nu gaan zweten of heb je daar geen last van?
Hoop voor je dat het nog steeds goed is!

Groetjes Kim
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Hoi iedereen,

Ben een jongen van 22 jaar en ben blij dit forum gevonden te hebben.
Ik heb al van zolang ik het me kan herinneren last overmatig zweten aan de handen en in mindere mate ook aan de oksels.
heb natuurlijk alle middeltjes en behandelingen al geprobeerd.
heb er goed over nagedacht en binnenkort onderga ik de gekende operatie (ETS) voor m'n handen.
enkel voor m'n handen dus.
op het forum lees voornamelijk personen die de operatie voor oksels en handen laten uitvoeren.
zijn er nog mensen die de operatie enkel voor de handen hebben gehad? en wat zijn jullie ervaringen? mss minder last van compenserend zweten dan operatie voor handen EN oksels??

groetjes!
tiepmiep
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 15:09
Contacteer:

handzweten

Bericht door tiepmiep »

Voor Targa!
Sinds mijn operatie die hoofdzakelijk voor de oksels bedoeld was is als bijwerking meegekomen ontzettende droge handen.
Het phantoom zweten of op andere plaatsen m.i. een verschijnsel die na deze operatie sowiezo zal voordoen.
Het enige verschil in deze operatie wat ik heb meegekregen van de Profesor is dat met op verschillende hoogtes van de zenuwbaan insnijdt, waarbij het Hornersyndroom sterker of zwakker aanwezig kan zijn. Dus de symptomen na de operatie zullen denk ik gelijk zijn. Overigens verdwijnen ze wel hoor!
Het is voor mij nu 1,5 jaar geleden en het zweten op andere plaatsen is al met 70% afgenomen.

Succes!
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Bedankt voor je snelle antwoord!

Dus als ik het goed begrijp zweten je oksels automatisch ook niet meer als je voor een operatie voor de handen gaat?

heb ook ergens gelezen dat sommige mensen niet meer in staat zijn om na een operatie, te zweten boven hun navel (bovenlichaam). maar dat het onderlichaam dan extreem veel zweet..
aangezien ik intensief aan sport doe lijkt me dit niet gezond.
tja, overal enge verhalen te lezen....
Wat zijn de ervaringen met sport beoefenen na een operatie eigenlijk?

Ik denk er trouwens aan om in eerste instantie één zijde (voor de rechterhand) te laten opereren.
aangezien ik het rechtshandig ben (schrijven, handen schudden,...)
zal het compenserend zweten dan normaal niet minder zijn
indien goed resultaat zou ik immers na enkele jaren de andere kant ook kunnen laten doen...


groetjes!
tiepmiep
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 15:09
Contacteer:

T.S.

Bericht door tiepmiep »

Hoi,

In antwoord op je vragen, natuurlijk heeft het een met het andere te maken dus zullen je oksels ook droger worden. Zelf ben ik van mening dat indien je de operatie ondergaat je niet voor een tweede keer zal gaan. Ikzelf heb wel behoorlijk pijn gehad na de operatie en ben blij geweest dat ik het in ene heb laten doen. Ga er wel vanuit dat je de eerste drie weken echt rustig aan moet doen.
Wat betreft het zweten over het lichaam je gaat gewoon zweten zeker na inspanning. Je zal in de eerste periode op andere plaatsen wat heviger zweten maar ook dat gaat allemaal weg. Ikzelf zweete na de operatie vanaf mijn borsten tot aan mijn knieen. maar dat is na 2 a 3 maanden helemaal weggegaan. En ook nu zweet ik onder mijn oksels maar alleen na inspanning. Zie het als dat je lichaam gewoon functioneert als normaal alleen is dat overmatige zweten op bepaalde delen weggenomen.

Zeg er wel bij dat ik na het lezen van de ervaringen op dit forum verschillende ervaringen heb gelezen, dus voor iedereen is het natuurlijk anders.

Succes!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik heb eerst links laten doen en 2 maand later de rechterkant geen probleem.
Ik heb weinig tot geen pijn gehad!!
Ook dat is per persoon verschillend!!
Bij mij ben ik voor de oksels gegaan en heb er 1 droge hand aan over gehouden!!
Echt kurkdroog!!!


Kim
tiepmiep
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 15:09
Contacteer:

Bericht door tiepmiep »

Zoals ik al zei het is voor iedereen erg verschillend. Kim heeft geschreven dat ze weinig pijn heeft ervaren, en kan dus alleen maar hopen dat dat ook het geval voor jou zal zijn.

Overigens zijn mijn handen ook ECHT KURKDROOG!
:?

Kwestie van goed smeren.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

wat een shit staat er tegenwoordig op de site ik word er gek van !!
Beheerders doe daar eens wat aan!!!
Hier is het forum niet voor!!!!!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

kimmy schreef:wat een shit staat er tegenwoordig op de site ik word er gek van !!
Beheerders doe daar eens wat aan!!!
Hier is het forum niet voor!!!!!
we doen ons best maar soms heeft het meer weg van het spreekwoordelijke dweilen met de evenzo spreekwoordelijke kraan open.
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Hoi, Ben sinds vandaag terug van het ziekenhuis.
De operatie was eergisteren en is zeer goed verlopen, alles is (voorlopig) in orde met de longen en ik heb eigenlijk niets van pijn, enkel wat druk op de borst.
zoals eerder geschreven heb ik de operatie ondergaan voor de rechterhand....en die is kurkdroog en warm!
mijn linkerhand zweet wel ietsje meer nu, maar ik heb het er echt wel voor over om nu eindelijk gewoon te kunnen schrijven en handen te schudden. voorlopig positief dus,...
ik blijf wel afwachten en zal binnen enkele weken en maanden opnieuw evalueren.

groetjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht