Odaban en zwemmen

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Odaban en zwemmen

Bericht door OkraMau »

Mensjes,

Van vrijdag tot maandag ga ik lekker een lang weekend weg (preston palace hier in nl) en daar is de bedoeling dat ik eens een aantal keer lekker ga zwemmen.. maar.... als het goed is krijg ik (op tijd) deze week mijn odaban binnen...

Mijn vraag, zijn er hier nog meer mensen die ervaring met odaban + zwembad hebben? (chloor water geloof ik)
moet je het dan weer opnieuw gebruiken, of moet je die 1 a 2x per week gewoon aan blijven houden?

Ik hoop vóór vrijdag op antwoord,
alvast bedankt!
Hanneke
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 09:23
Contacteer:

Bericht door Hanneke »

Ik heb hier nog geen enkel probleem bij ondervonden...
Zwemmen, douchen, sporten, ... lukt allemaal en de werking blijft :)

Het enige probleem dat ik met odaban heb, is dat het na frequent gebruik minder goed begint te werken zodat er wel zweet doorkomt :(
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

joepie de odaban is binnen!
ik wil het lieft nu meteen gaan douchen om het op te gaan doen hahahaa
nou ben benieuwd...
maar, hoe schijterig ik ook ben, morgen toch nog okselpads in me shirt :oops:
durf nie gelijk volle bak...
[edit] na een superingeving op de odaban site te hebben gekeken, ben ik mijn handen anti-bacteriël gaan wassen, en heb het gelijk opgedaan (netjes met wattenschijfje)
ruikt naar auto-bedrijf :? vaag spul
ben benieuwd!
en vanaaf na douchen uiteraard me oksels ^^
hoop dat het niet erg gaat prikken ofzo na scheren.... [/edit]
Laatst gewijzigd door OkraMau op di 08 jul 2008, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Odaban en zwemmen

Bericht door TomH »

OkraMau schreef:(preston palace hier in nl)
Almeloooooooo. ;)
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Almelo pauper wel te verstaan :P
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

(idd almelo ;))

Zoooo lekker gedouchert, en net opgesmeerd...
ben benieuwd ^^
het prikkelt wel een klein beetje, maar niet op een nare manier ofzo, vind het wel grappig voelen eigenlijk ^^
oksels en elleboogholtes behandeld, en onderrug...
alleen oksels en elleboogholtes voel ik een beetje prikkelen..
beter dan dat therme gebeuren, dat deed pijn de eerste keer! nie normaal
dit is wel aangenaam eigenlijk
vaag gevoel :P

maar blijf erbij dat het meurt :s

ben benieuwd naar de komende dagen :D
houd jullie op de hoogte
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

"the morning after"
nou nou, werd wakker met droge oksels, dat beloofd heel wat!
Heb wel therme deo gebruikt, want durf nog nie zonder een andere deo en okselpads.. na gebruik therme was het wel klammig, en was al bijna alle hoop verloren, maar voel nog steeds niks druipen.. straks eens op de wc spieken :p
toetsenbord is nu al (!) weer lekker druiperig, dus voor mijn handen is het geen oplossing (misschien omdat ik ook na gebruik nog een maaltijd heb staan voorbereiden ofzo? weet niet of dat daar aan kan liggen)
dan maar w88 tot me drionic ook binnen is...
ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen.. misschien trek ik in de loop van de dag die okselpads nog uit me shirt :P



update: ojeej.. ze voelen wel klam aan... tis niet doorweekt, maar het is hier vandaag ook niet bepalend warm....
dat klamme bevalt me niet..
morgen of vrijdag doe ik het sowieso nog een keer, maar dan eens direct op de oksel sprayen.. misschien dat dat beter gaat?


wederom een edit/update:
volgens mij heb ik al wel 12x gevoeld vandaag, maar het blijft bij klam en meer niet... mijn handen zijn net een oceaan en me oksels net een miezerbuitje ofzo... hmz... volgens mij kan ik aan het einde van de dag toch nog gaan juichen... na 1 uur eens kijken of ik mijn okselpads moet vervangen of gewoonweg niet vervangen ... spannend!
(voel me wel beetje stom.. telkens voelen, zo verslaafd gedrag aan dit forum.. volgens mij zijn er nou al mensen bij die mij beu zijn hier :oops: gewoon zeggen hoor!)
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Bericht door Blackboard »

In de gebruikshandleiding staat volgens mij ook aangegeven dat je bij het eerste gebruik van Odaban een aantal dagen achter elkaar het goedje moet gebruiken en vervolgens 1 of 2 keer in de week moet bijhouden.
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

zou best kunnen, mijn Duits is erg slecht geworden...
zal de site van odaban zelf nog eens checken


quote website:
Remember to apply sparingly, less is more, build your protection slowly using nightly applications until control is established then reduce to the minimum number of treatments per week to remain dry, most individuals eventually require just one or two applications a week. Everyone is different so just take your time and go easy with the amount you use per application. Individuals who do not suffer from Hyperhidrosis can also use Odaban as directed and will find just one application will keep them dry for a week or more.
voor zover ik het eruit kan halen, idd eerst iedere avond gebruiken totdat het dus onder controle is ^^
vanaaf dus weer
bedankt voor de tip/hint!



update van de dag
snik snik het begint langzaamaan toch beetje vochtig te worden.. wel minder snel dan normaal.. maar toch.. maar ja na 1x zal het niet gelijk werken.. hoop ik dan.
hopelijk is mijn weekendje weg droog...


wederom een stukje update:
linker oksel alleen klammig.. daar gaat het dus redelijk mee na 1x gebruiken, rechts ben ik nu alweer blij dat ik gekozen heb om toch okselpads te dragen vandaag...
hoe zal het morgen gaan...
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

nieuwe update van de dag...
links blijkt het best goed te werken..
rechts is nog afw88..
vanochtend wilde ik mijn oksels wassen.. duikt mijn vader de douche in.. ja lekker.. mee dat mijn carpool voor de deur stond was me pa nog aan het douche, oftewel, ik kon ze niet wassen...
hoop niet dat dit eventueel de werking verstoord/verminderd...



pff echt het gevoel alsof ik links mijn okselpad gewoon eruit kan halen maar rechts totaal niet...
zal wel weer aan mij liggen :s :?


update: kan wel janken :( :'( heb zojuist uit pure wanhoop beide (!!) okselpads verschoond.. waarom slaat dat niet aan bij mij ??? Hoe lang kan zoiets duren.. of ben ik gewoon verdoemd.. :( :cry: :( :evil:


weet je wat, morgen ultieme test.. gwoon zonder pads proberen....
:twisted:
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

heee okra.

als echte hyperhydrosis patient, zul je wel weten dat okselpads niet helpen!! Dat helpt alleen bij mensen die 1 druppeltje per dag zweten ;)

toch succes gewenst, ook met odaban
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

hoi hoi, ja die grote dingen werken wel, mits ik ze een aantal keer per dag verschoon..
odaban heeft afgelopen weekend voor geen meter gewerkt :(
ga het nog eens proberen...
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

ONGELOOFLIJK!

Bericht door OkraMau »

Okay, na het beu te zijn geweest heb ik het he-le-maal anders aangepakt, niet meer deppen maar gesprayd, en ipv therme spray de creme gebruikt...
en.. no way.. het was droog!
kon het gewoon niet geloven, heb gewoon een volle werkdag met kleine okselpads gered zonder een vlekje.. en 's avonds op de koffie bij de oma van me vriend (9 van de 10x is het bij oma's behoorlijk warm in huis) had ik van te voren die dingen uit me shirt getrokken.. en... jot.. nog steeds droog!
ik kon het nog steeds niet geloven.. 's avonds wel tig keer aan me vriend gevraagd of hij ook ff wilde voelen om het voor me te bevestigen :p
gisteren theorie examen voor rijbewijs... gleed met me handen van de knoppen (ben nog maar 3 dagen met drionic bezig, dus is nog ff doorbijten) maar me oksels.. droog!
damn.. nu kom ik ook eens van die kleine pads af ;)

vandaag weer op me werk.. vanmiddag pads ook uitdoen.. ff testen ;)

mijn conclusie: niet deppen maar sprayen! (of die therme slaat goed aan, maar dat was eerst ook niet...)

heb wel beetje enorme rode huid rondom me oksel, maar met wat talkpoeder is dat wel te overleven ;) ik heb het er voor over!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Goed om te horen dat er toch iets voor je werkt! :) Maar hoe is je theorie gegaan? Geslaagd?
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

met vlag en wimpel ^^ had maar 2 fouten ^^

pads eruit gehaald... ben benieuwd, werken is ultieme test natuurlijk ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht