Verwijderen complete okselhuid

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

LadyDark schreef:heey ,
nou ik ben sinds eer gsiter weer thuis,
ik denk dat de operatie gelukt is. De wonden stinken nog erg en dat vind ik vreselijk maar ts een andere geur dan dat het altijd was. Mijn rechterarm is echt bont en blauw maar meer zo erg pijnlijk doet alleen pijn als ik bewegingen doet die dus nog niet kunnen.
Mijn linkerarm is een ander verhaal daar zit een infectie in en die blijft bloeden en het is alleen maar erger geworden sinds de drain er uit is gegaan , Het stinkt vreslijk maarjah das oud bloed en de wond zelf , ik zit nu aan de mofrine tegen de pijn en heb antibiotica. het is vreselijk blauw en zwartachtig. maar volgende de plastische chirrug is het zoals het hoort met een infectie.
ik moet dindsdag terug naar leeuwarden voor contole dus ik wacht het af.

groetjes Lady dark
Ojee...nou veel sterkte met het genezingsproces.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

heey

dank je wel.
Rechts begint helaas ook een beetje te bloeden.dus dat is goed in de gaten houden en het begint weer te stinken en daar ben ik neit zo blij mee. maarjah we zien het wel.
groetjes lady
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

vandaag voor controle geweest in leeuwarden. Daar goed nieuws gekregen en slecht nieuws. Goede nieuws is rechteroksel is perfect aan het genezen en ziet er prachtig uit. Slechte nieuws is dat de huid onder de linkeroksel dood is , Het heeft zich niet herstelt zoals de chirrurgen gehoopt hadden dus nu gaan ze contact opnemen met mijn eigen chirrug. Waarschijnlijk toch een huidtransplantie. Maandag definitief antwoord wat er nu gaat gebeuren.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

LadyDark schreef:vandaag voor controle geweest in leeuwarden. Daar goed nieuws gekregen en slecht nieuws. Goede nieuws is rechteroksel is perfect aan het genezen en ziet er prachtig uit. Slechte nieuws is dat de huid onder de linkeroksel dood is , Het heeft zich niet herstelt zoals de chirrurgen gehoopt hadden dus nu gaan ze contact opnemen met mijn eigen chirrug. Waarschijnlijk toch een huidtransplantie. Maandag definitief antwoord wat er nu gaat gebeuren.
O....dat is een flinke tegenvaller.

Nogmaals sterkte en hou ons op de hoogte hé.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

dank je wel , en het ergste is rechts moet tog ook gedaan worden dat is ook dood gegaan. ik word volgende week vrijdag geopeerd en krijg dan huidtransplantatie van uit mijn binnenbenen.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Hoi iedereen
ik moet vandaag weer naar het ziekenhuis.
Mijn wonden zijn op dit moment: Links 9 cm bij 9 cm en 2 cm diep en rechts is op dit moment 5 cm bij 4 cm en 1 cm diep.
Mijn hechtingen vallen er met de huid en al uit , De necorse zital in de wondranden en is zich aan het uitbreiden. ik ben een wond dagboek aan het bijhouden met foto's.
Jullie horen snel hoe het is gegaan
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

LadyDark schreef:Hoi iedereen
ik moet vandaag weer naar het ziekenhuis.
Mijn wonden zijn op dit moment: Links 9 cm bij 9 cm en 2 cm diep en rechts is op dit moment 5 cm bij 4 cm en 1 cm diep.
Mijn hechtingen vallen er met de huid en al uit , De necorse zital in de wondranden en is zich aan het uitbreiden. ik ben een wond dagboek aan het bijhouden met foto's.
Jullie horen snel hoe het is gegaan
Ojee, dat klinkt niet best zeg. Weet niet goed wat te zeggen. In ieder geval, nogmaals veel sterkte. Hopelijk snel wat beter nieuws!
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

ik ben gister naar ht ziekenhuis geweest en de chirrurgen zeggen dat de wonden er prachtig schoon uit zien en dat ze er heel blij mee zijn. ik word donderdag geopeerd voor een huidtransplantatie aan bijde oksels. de huid word aan de binnenkant van zijn benen weg gehaald. De operatie gaat een uurtje duren en ik moet zo;n 5 dagen blijven ongeveer omdat ze nu de wonden goed in de gaten willen houden.
Ook heb ik gevraagd hoe dit nu zo kan. Waarschijnlijk hebben ze mijn huid te dun gemaakt en aangezien ik heeel erg blauw ben geweest na de operatie ( en nog ben) is er teveel bloed tussen mijn huid en het weefsel gekomen waardoor de huid zich niet heeft kunnen hechten. het is niet normaal om zo blauw te worden blijkbaar maar ik ben altijd iemand die snel blauw word dus dat is niet zo best en dat heeft het de das om gedaan. Dus nu een nieuw huidje er op en kijken hoe het verder gaat.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

LadyDark schreef:ik ben gister naar ht ziekenhuis geweest en de chirrurgen zeggen dat de wonden er prachtig schoon uit zien en dat ze er heel blij mee zijn. ik word donderdag geopeerd voor een huidtransplantatie aan bijde oksels. de huid word aan de binnenkant van zijn benen weg gehaald. De operatie gaat een uurtje duren en ik moet zo;n 5 dagen blijven ongeveer omdat ze nu de wonden goed in de gaten willen houden.
Ook heb ik gevraagd hoe dit nu zo kan. Waarschijnlijk hebben ze mijn huid te dun gemaakt en aangezien ik heeel erg blauw ben geweest na de operatie ( en nog ben) is er teveel bloed tussen mijn huid en het weefsel gekomen waardoor de huid zich niet heeft kunnen hechten. het is niet normaal om zo blauw te worden blijkbaar maar ik ben altijd iemand die snel blauw word dus dat is niet zo best en dat heeft het de das om gedaan. Dus nu een nieuw huidje er op en kijken hoe het verder gaat.
Nou, maar hopen dat het nu allemaal weer de goede kant op gaat dan, na de operatie. Maar, 5 dagen blijven dus....goed dat ze dan alles beter in de gaten kunnen houden.
Hou je taai hé!
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

jah inderdaad klopt , ze gaan speciale kussens aan meten omdat mijn bovenlichaam 5 dagen stil moet blijven ik mag mijn boven armen niet gebruiken dus ik word 5 dagen hellemaal ingepakt zodat ik met mijn bovenlichaam stil blijf en na 5 dagen word ik uitgepakt en dan is het hopelijk heeft het gepakt en zit eht huidje mooi. jahinderdaad daar ben ik wel heel blij mee.
dank je wel komt goed.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

LadyDark schreef:jah inderdaad klopt , ze gaan speciale kussens aan meten omdat mijn bovenlichaam 5 dagen stil moet blijven ik mag mijn boven armen niet gebruiken dus ik word 5 dagen hellemaal ingepakt zodat ik met mijn bovenlichaam stil blijf en na 5 dagen word ik uitgepakt en dan is het hopelijk heeft het gepakt en zit eht huidje mooi. jahinderdaad daar ben ik wel heel blij mee.
dank je wel komt goed.
Ik ben wel benieuwd, die 5 dagen zijn allang om.......'k hoop voor je dat je inmiddels wel al thuis bent.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

heey iedereen

ik ben sinds dinsdag weer thuis, Het was een vreselijke hel voor mij die 5 dagen niks doen ik heb een hoop problemen mee gemaakt. De gel plakaat die je over de plek krijgt waar ze de huid vanaf hebben gehaald, is er bij mij na 1 dag al afgehaald want het werd bij mij een bloed ballon mijn hele bed zat onder het bloed. Nou en dat ding is gemaakt zodat het na 5 dagen er zelf vanaf "smelt" en nu moesten ze hem er uit halen dat deed zoveel zeer. Daarna bleef het telkens een beetje lekken en zakte het verband regemaltig af. Die kussens waren vreselijk puur omdat ik niks kon slapen ging alleen met medicatie. Mijn moeder heeft mij verzorgd in het ziekenhuis omdat de verpleging er eigenlijk geen tijd voor had dus daar was ik aan de ene kant wel blij mee omdat dat tog prettiger is. Ze hebben mij dinsdag uit gepakt en ze vonden het er mooi uit zien zagen al nieuwe stukjes huid komen. Ik moest gister voor controle en er zit aan de linkerkant weer een kleine infectie dus nu 2x per dag spoelen. Verder vond ze het er heel mooi uit zien.Heel veel nieuwe huid zag ze al. Mijn been ziet er ook mooi uit de gaasjes zitten wel in de wond vast gekoekt maar dat moet ik zo laten zitten en het moet er zelf vanaf vallen, En aan de zijkanten zie je al mooie nieuwe huid verschijnen dus dat gaat allemaal goed. alles jeukt vreselijk maarja dan geneest het. Ik heb vandaag de plekken gezien en ik persoonlijk vind het er nietmooi uit zien maar dat komt ook omadt ik er een ander beeld bij had hoe het er uit zou zien. Ik moet volgende week donderdag weer terug voor controle dus ben benieuwd.

Liefs lady
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

Wat heb je veel moeten doorstaan zeg!!
Maar zo te lezen gaat het resultaat goed zijn en daar gaat het uiteindelijk om. Fijn dat je moeder je kon verzorgen.
Veel sterkte nog met de genezing, hoor!
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

ja inderdaad helaas wel maar ook al weet ik dit nu ik zou het zo weer doen want als dit allemaal klaar is ben ik wel van het zweten af en daar gaat het allemaal om.
jah ik heb vandaag wat gaasjes uit me been wond kunnen halen en het ziet er mooi uit.
Ik heb alleen waarschijnlijk spierdystrofie hier aan over gehouden omdat al mijn spieren een hele tijd bloot hebben gelegen maar goed daar hou ik me op dit moment nog even niet mee bezig. Eerst de rest maar ff even genezen

dank je wel !
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Naomi Joy »

Beste Lady Dark,

Heb zojuist je verhaal gelezen en ben heel benieuwd hoe het momenteel met je gaat.
Ik weet niet of je nog actief bent op dit forum, omdat ik al enige tijd geen berichten heb gezien.

Hoop dat je dit berichtje nog leest en ons kunt laten weten 'how you're doing'.

Groetjes, Naomi Joy
Plaats reactie