Verwijderen complete okselhuid

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Hallo Naomi ,

ja zeker ik ben nog actief.
nou dit moment gaat het redelijk , Mijn been ziet er prachtig uit nog erg rood maar dat komt die wond op mijn been is te vergelijken met een hele grote schaafwond. en dat keer 2.
Mijn oksels zelf doen geen pijn ik vind het alleen niet mooi het doet mij denken aan een maanlandschap maar dat komt ik had er een heel ander idee bij ik had in mijn hoofd van het ziet er gelijk uit maar er zit gwn een gat met een stuk huid er in. Ik heb ook kleine infectie in bijde oksels maar ik hoop dat dat er uit komt. en ik heb vreselijk veel pijn in mijn spieren in me armen. Dus de angst zit er voor spierdystrofie maar goed zover is het nog niet want ik moet eerst dit maar ff afwachten , ik moet donderdag weer heen voor controle.

groetjes Lady Dark
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Naomi Joy »

Hi Lady Dark,

Bedankt voor je snelle reactie!

Wat naar om te horen dat het zo gelopen is en je tot op de dag van vandaag nog last heb van verschillende pijn(tjes).

Ben jij nu trouwens echt een uitzondering of komen de klachten die jij hebt vaker voor na het ondergaan van deze operatie.
Zou je deze operatie aanraden aan mensen met hetzelfde probleem of raad je het juist af?

Ik sta voor aankomende vrijdag ingeplant voor een ETS operatie. Deze word uitgevoerd in het Amphia ziekenhuis in Breda.
Ze maken 2 sneetjes in mijn oksel, leggen mijn rechter long plat en knippen vervolgens de zenuw door. 8 weken na deze operatie gebeurt het zelfde aan de linkerkant. Ik heb erg last van zweethanden en oksels, wat was jou probleem precies?
En hoe zit het nu met het zweten?

Bedankt alvast voor je antwoorden en ik hoop dat je snel weer helemaal in orde bent!!

Groetjes
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Hi Noami ,

ik ben egt een uitzondering want dit hebben ze nog nooit meegemaakt met mensen na deze operatie. Maar egt ik zou deze operatie aanraden voor mensen die dus net als ik zo erg onder hun oksels zweten. Kijk weet je ik heb dit nu allemaal maar straks als ik helemaal genezen ben dan stink ik niet meer en ik zweet niet meer en dan heb ik dit er tog wel voor over.
zo das ook spannend jah ik hoop dat het lukt voor jou. Mijn probleem was egt het zweten onder me oksels ik stonk vreselijk het was neit nat maar ik stonk gwn vreselijk. en dat heeft me in zoveel dingen tegen gehouden en zoveel dingen gekost.
Nou ja ik heb geen zweet klieren meer onder mijn oksel dus daar zweet ik niet meer en verder heb ik nog niet mee gemaakt dat ik ergens anders vreselijk veel zweet dus das ook wel weer een voordeel.

jij ook veel succes vrijdag.

groetjes
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Naomi Joy »

Hi Lady Dark,

Oké, wel fijn dat je op die manier naar de operatie kijkt en je het ook andere mensen nog steeds zou aanraden!

Ik snap precies wat je bedoelt! Ik heb persoonlijk last van mijn handen en oksels, maar ook mijn voeten, benen en billen zweten meer dan normaal. Sinds ik werkzaam ben als vertegenwoordiger heb ik erg veel last van mijn handen gekregen en al het handjes schudden was niet echt bevorderlijk. Ik snap dus ook wat je bedoelt met dat het je tegen hield.
Dit is gewoon zo'n vervelend probleem. Je word er niet alleen onzeker van, maar je gaat je levensstijl er ook aan aanpassen! Bij mij stinkt het ook heel snel en daar word je toch behoorlijk onzeker van. Kan niet wachten tot ik geen Deo meer hoef mee te nemen en gewoon een normaal shirtje aan kan doen zonder enorme zweetplekken na een paar uur.

A fjin, denk dat iedereen het er over eens is dat dit een heel vervelend probleem is. Het verbaasd mij wel dat er veel mensen zijn die het probleem niet hebben en het zich dus ook niet kunnen voorstellen. Als ik het er nu met vriendinnen over heb, geven ze allemaal aan dat het zo moeilijk in te denken is. Waardoor ik me dan weer besef wat een vreemd probleem het is..

Bedankt in ieder geval, ik hou je nog wel op de hoogte.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Hi naomi ,
jah zeker wel het scheeld inderdaad gewoon een hoop in je leven.

jah idd het hou dje ook heel erg tegen. jah inderdaad zodurfte ik ook nooit leuke shitjes of jurkjes aan omdat ik zo erg stonk . en als ik adn een mouwloos shirt aan had moest er altijd een jas over heen om de geur een beetje tegen te houden en dat is gwn vreselijk. ik ben nu een maand terug begonnen met deze operaties en ik heb al een maand geen deo gebruikt en voor normale mensen klinkt dat vies maar voor mij en ik denk ook voor jou klinkt dat als een droom idd niet telekens meer deo te hoeven spuiten niet meer stinken niet meer zweten.

jah als je het niet heb kan je het niet in beelden want dan kan je niet inbeelden hoe wij ons voelen altijd onzeker altijd denken van ruik ik neit te erg en als mensen naar je kijken denk ik altijd van zie je wel ik stink te erg.

graag gedaan en is goed
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Hoi hoi ,

vandaag anar controle geweest naar Leeuwrden want ik vertrouwde het niet en na de laatste keer ga ik liever heen voor niks dan niet heen gaan en dat het wel wat was en dat iks traks weer in de problemen kom. Maar ze vond het er prachtig uit zien ze zegt dat het mooi schoon is en mooi geneest. en de stank komt van de vette gaasjes haha wist ik ook eingelijk wel maarjah beter het zekere voor het onzekere. volgende week woensdag weer terug :D
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

LadyDark schreef:Hoi hoi ,

vandaag anar controle geweest naar Leeuwrden want ik vertrouwde het niet en na de laatste keer ga ik liever heen voor niks dan niet heen gaan en dat het wel wat was en dat iks traks weer in de problemen kom. Maar ze vond het er prachtig uit zien ze zegt dat het mooi schoon is en mooi geneest. en de stank komt van de vette gaasjes haha wist ik ook eingelijk wel maarjah beter het zekere voor het onzekere. volgende week woensdag weer terug :D
Fijn te lezen dat het nu de goede kant op gaat en hopelijk komt het met de spierpijn ook weer helemaal goed.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

ja waarschijnlijk is de druk van de blauwe plekken teveel geweest op me spieren dus als dit allemaal genezen is dan moet ik fysio gaan volgen voor mijn spieren wat allemaal weer moet genezen en weer kracht krijgen dus ik zie het allemaal wel.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

heey Noami ,

ik vroeg me af hoe het is gegaan en of je al thuis ben? ik hoop snel awt van je te horen


liefs Lady
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Naomi Joy »

Heei Lady,

Het is allemaal heel goed gegaan en, heel belangrijk, met het gewenste resultaat, één droge hand en oksel!

Revalideren moet je, zoals veel mensen zeggen, inderdaad niet onderschatten.
Ik had last met ademen, maar dat is inmiddels over. De wonden trokken erg, maar sinds de hechtingen er uit zijn gehaald (gisteren gebeurd) is ook dat beter. Het voelt allemaal een beetje beurs aan, maar als dat het enige is..

Ik ben zeer tevreden over hoe het gegaan is en ben zeker van plan over 8 weken de andere kant te laten behandelen.
Ben sinds vrijdag al weer aan het werk en op enkele ongemakken en wat pijntjes na, gaat het eigenlijk geweldig!

Mocht je trouwens de 'wonden' willen zien, ik heb net foto's doorgestuurd naar Thijs.
Hij zal deze als het goed is in het forum plaatsen, welke ik heb geopend: ''Beademing na de operatie?''.

Hoe gaat het met jou?! Ben benieuwd!!

Liefs, Naomi
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Heey Naomi ,

oww kijk ik ben blij te horen dat het zo goed gaat met je doet me goed ! :D
ja idd revalideren is idd iets wat po papier makkelijk klinkt imaar in de praktijk erg lastig blijft te zijn. jah dat is heel vervelend ik weet precies hoe je je voelt ik heb het zelf ook gehad.
oke snap ik het klinkt idd heerlijk.
oww kijk dat is heerlijk.
ik zal eens even kijken

ja het gaat goed , me rechterkant is bijna helemaal dicht ; links doet nog een beetje zeer met het trekken van de huid. maar de chirrugen zijn erg blij en ik mag langzaam aan weer wat dingen gaan doen.

liefs lady
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Naomi Joy »

Hi Lady,

Goed om te horen dat je wonden gaan dichten en dat je weer wat dingen mag gaan doen.
Mag ik vragen waar je nu dan nog veel moeite mee hebt in dagelijks leven, waar moet ik dan aan denken?

Douchen, aankleden, autorijden enz. De dagelijkse dingen, ik merk dat het allemaal steeds beter en makkelijker gaat, maar aan het eind van de dag ben ik wel heel moe. Ik werk fulltime, maar ga de laatste dagen meestal rond een uur of 3 terug naar huis omdat ik anders echt weer veel pijn krijg.

Ach ja, ik vind het in ieder geval niets vergeleken bij mijn zweethanden. Alles beter dan dat, en die droge hand daar ben ik toch zo blij mee!!

Ben blij om te horen dat het bij jou ook steeds beter gaat!

Spreek je hé, groetjes!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Thijs »

LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Naomi Joy schreef:Hi Lady,

Goed om te horen dat je wonden gaan dichten en dat je weer wat dingen mag gaan doen.
Mag ik vragen waar je nu dan nog veel moeite mee hebt in dagelijks leven, waar moet ik dan aan denken?

Douchen, aankleden, autorijden enz. De dagelijkse dingen, ik merk dat het allemaal steeds beter en makkelijker gaat, maar aan het eind van de dag ben ik wel heel moe. Ik werk fulltime, maar ga de laatste dagen meestal rond een uur of 3 terug naar huis omdat ik anders echt weer veel pijn krijg.

Ach ja, ik vind het in ieder geval niets vergeleken bij mijn zweethanden. Alles beter dan dat, en die droge hand daar ben ik toch zo blij mee!!

Ben blij om te horen dat het bij jou ook steeds beter gaat!

Spreek je hé, groetjes!
Hi Naomi ,
jah inderdaad heelrlijk , nou ja met dinen pakken , rekken en idd autorijden gaat nog neit , goddank kan ik wel weer zelf douche aankleding gaat ook ik kan ook gelukkig weer eigen bh aan doen hahah dat scheeld ook al weer.
ja dat snap ik ts neit niks hoor. jah precies rustif aan doen hoor ;)

nee precies en als je straks weer klaar ben dan ben je overal vanaf en dan is het het allemaal waard geweest hoor.

ik ook bi jou doet me goed ,

tot snel
groetjes lady

p.s me foto;s staan op de site ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Thijs »

Plaats reactie