Overmatig zweten: vooral een vrouwelijk probleem?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Overmatig zweten: vooral een vrouwelijk probleem?

Bericht door TomH »

Nu ik hier een tijdje ben en een beetje bekend raak met de namen hier, valt het me eigenlijk op dat de meesten hier vrouwen zijn. Kan uit het kleine aantal members hier geconcludeerd worden dat overmatig zweten vooral een vrouwenkwaal is? Mannen zullen denk ik over het algemeen wel meer zweten dan vrouwen, maar bij het echte overmatig zweten weet ik dat zo net nog niet... Ik ken in mijn directe omgeving geen enkele man die echt zoveel zweet als ik maar een vriendin van me en mijn nicht hebben ook last van overmatig zweten bij de oksels. Weer vrouwen dus... Iemand?
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik weet niet of meer vrouwen dan mannen er last van hebben. Ik geloof dat er heel veel jongens zijn die het heel erg hebben maar ik heb zelf het idee dat het van mannen veel meer geaccepteerd wordt ofzo. Ik kan me herinneren dat ik toen ik een jaar of 17 was op vakantie was in Zeeland. Op een avond ging ik met een stel jongens uit en één van die jongens was gewoon doorweekt. Hij stond zijn t-shirt uit te wringen op de dansvloer en er droop gewoon zoveel zweet uit zijn shirt dat er een hele plas op de grond lag. Dat was echt extreem. Ik heb het zelf vreselijk erg over mijn hele lichaam maar zoals dit! Maar echt niemand deed raar! Ze moesten er gewoon om lachen alsof hij een kunstje deed ofzo. Geloof ook niet dat hij er zelf heel erg mee zat. Op een gegeven moment sloeg hij ook zijn arm om me heen en ik vond dat geloof ik ook niet zo erg. Achteraf gezien vind ik het wel jammer dat ik het toen nog niet zo erg had als nu, dan had ik in ieder geval één iemand gekend die het ook erg heeft! Misschien zit die jongen nu ook wel op dit forum; zo ja; hey! :)

Maar mijn vriend die zweet de laatste tijd ook best wel veel op zijn voorhoofd en zo ken ik heel veel jongens die dat heel erg hebben. Alleen dat wordt vaak niet als hyperhidrosis beschouwd. Denk dat veel jongens er niet zo heel erg mee zitten of wel hyperhidrosis hebben maar in mindere mate. Denk dat bij vrouwen ook vaak de overgang een rol speelt waardoor veel vrouwen sowieso al erg gaan zweten. Misschien dat dat één van de redenen is waarom het een beetje als vrouwenprobleem bekend is? Ach ja, weer stof voor een mooie discussie ;).
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ben gisteren uit geweest, en op de fiets naar de stad had ik het ijskoud en eenmaal in m'n stamkroeg droop het zweet me aan alle kanten langs het lichaam. Een paar uur later zat ik weer te rillen van de kou aangezien m'n T-shirt wat ik onder m'n blouse droeg zeiknat was. En nu ben ik snipverkouden. Alles zit vast en ik heb een stem als Pavarotti. :)

En dat nou weer precies op m'n verjaardag. Jah, kheb d'r weer een jaartje bij! :D De teller staat nu op 24 jaartjes. :)
Moon
Rivier
Rivier
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 19:30
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Moon »

Hey Tom, van harte gefeliciflapstaart!!!!

Hele fijne dag met heeeel veeeeeel cadeautjes en taart!

Kussssssssss Monique :taart
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Tom!
Van harte gefeliciteerd!!! Wens maar voor een zweetloos leven als je de kaarsjes uitblaast ;). En beterschap!
-xxx- Angela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht