Zweten door combi medicatie

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Calimero
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 14 jun 2011, 21:03
Contacteer:

Zweten door combi medicatie

Bericht door Calimero »

Hallo, ik ben Patricia en ik heb last van overmatig zweten.

Ik weet dat het bij mij komt door medicijnen maar ik kan niet zonder ze, ik mag niet zonder ze....

Ik zweet vooral snel (ook bij inspanning en stress) op mijn hoofd, komt van mijn kruin en loopt over mijn voorhoofd, langs mijn slapen en wangen in straaltjes naar beneden, ook is mijn nekhaar en boven mijn oren dan drijfnat.

Tevens onder mijn borsten, in mijn hals en op mijn rug, ook wel in de schaamstreek, klamme armen en benen zelfs.

Ik gebruik anti-depressiva en medicijnen voor diabetes type 2 (pillen) metformine en voor rugwervel-slijtage zaldiar, zonder zaldiar is het minimaal minder, dus kan ik ze net zo goed wel pakken tegen de pijn.

Ik weet niet wat te doen, ik durf zo ook niet te gaan winkelen, ik schaam me werkelijk dood.....

:( :oops: :cry: Groetjes, Patricia
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweten door combi medicatie

Bericht door Thijs »

Hoi Patricia,

Welkom op dit forum. Ik snap heel goed hoe vervelend dit moet zijn voor jou. Je zou met je huisarts kunnen overleggen of je oxybutinine tabletten tegen het zweten zou mogen gebruiken. Ik weet niet of dit kan en mag in combinatie met de medicijnen die je al slikt. Het is wellicht het overwegen waard.

Oxybutinine ookwel didrase of ditropan genoemd gaat overmatig zweten tegen over het hele lichaam. Veelgenoemde bijwerking is een droge mond en meer plassen. Ben benieuwd hoe of wat. hou ons op de hoogte.

Ik ga zelf morgen naar de huisarts eveneens voor oxybutinine tabletten. Het is maar de vraag of ik ze krijg voorgeschreven want officieel is het medicijn niet geregistreerd als tegenganger van overmatig zweten. Het is een bijwerking dat je minder overmatig zweet van die pillen. Officieel zijn ze voor mensen met blaasproblemen !

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht