Mijn huisarts.

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
natasja
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 09:25
Locatie: Bergen op zoom
Contacteer:

Mijn huisarts.

Bericht door natasja »

Ok.Ik kom net van mijn huisarts af voor de 2e keer.Vorige keer kreeg ik een kort antwoord op mijn zweetprobleem(vooral onder mijn oksels ook handen en voeten maar meeste last van de oksels natuurlijk...).Ik had informatie ingewonnen op internet ik ben erachter dat ik hyperhidrosis heb.Ik dacht gisteren ik ga morgen naar de dokter en laat me doorverwijzen naar een dermatoloog en zal eens even flink drop gaan hameren maarrrr nee hoor.Ik kom binnen lopen geeft me een hand en zegt wat is er.Ik zeg nou ik ben hier vorige keer ook geweest voor dat overmatig zweten en nu weer want ik word er helemaaaal gek van kan niet kopen wat ik wil alleen zwarte en witte shirtjes of wijde dingen.Schaam me ervoor in het openbaar doe minder snel dingen en daarnaast vind ik het gewoon enorm vies.Ik weet wel zeker dat ik hyperhidrosis heb.Zegt hij: Hyperhidrosis is gewoon een woord voor veel zweten en daar kan ik helemaal niks aan doen.Ik zeg: GEWOON veel zweten?zo gewoon vind ik dat anders niet.Hij zegt ja het enige wat er tegen te doen is zijn botuline injecties en die kan je nooit van je leven betalen.Ik zeg ja maar ikkan het er toch met een dermatoloog over hebben hij weer: nee heeft geen nut die zegt meteen: ja betalen.Ik begon over die pillen voor je blaas met die bijwerking minder zweten nee te gevaarlijk zeitie had ik het over pilletjes wat ik ergens had gelezen die net als botuline werken nee weer te gevaarlijk.En over operaties wou hij het al helemaaal niet hebben wat dat was "te" erg volgens hem en niet de moeite waard.Ik zei nou voor mijn part gaan ze in me snijden ik heb er alles voor over om er vanaf te komen.Ik huilen huilen hij zeg: hier kan je een bloedonderzoek laten doen maar verwacht er niet teveel van want is alleen controle op je schildklier maar die is volgens mij tog wel gezond want je mankeert nix maar alleen ff om het zeker te weten.WAT HEB IK HIER NOU IN GODSNAAM AAN?!ik krijg niet eens de kans om met een dermatoloog in discussie te gaan laat staan dat ik wat voor elkaar kan krijgen bij de verzekering.
En ik irriteer me DOOD aan dat het als cosmetisch wordt gezien hoe komen ze erbij?!Ga ik met mijn oksels showen ofzo als ik niet meer zweet?Nee dan kan ik tenminste weer een normaal sociaal leven lijden en geen complex meer hebben!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Natasja,
OOOO wat herkenbaar!
Maar wat je kunt doen is straks van huisarts veranderen die je wel serieus neemt dit slaat toch nergens op hij kan toch niet bij jou in je beurs kijken?????
Wat een klootzak zeg sorry voor mijn taal!
Ik zou weer naar hem toe gaan en eisen dat je toch echt word doorgestuurd!!!
Net zo lang totdat hij er gek van word Jij hebt last van zweten!!!
Geef hem ook deze site maar door!!!!

Succes en laat ff weten hoe het gaat!
Kim
natasja
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 09:25
Locatie: Bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door natasja »

Ik wacht voorlopig maar weer even met terug te gaan tot volgend jaar dan kan ik van huisarts veranderen :) MAARRR :p ik heb 2 dagen geleden saafonds odorex extra dry opgedaan en gisteren niet en dan vanavond weer en ben nu al 2 dagen zweetvrij :) helemaal blij :shock: .Ik hoop dat het zo blijft helpen ben helemaal happy 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht