Gratis behandeling overmatig zweten!!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Gast12345
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 12:44
Contacteer:

Gratis behandeling overmatig zweten!!

Bericht door Gast12345 »

Beste mensen,

Dit is de ideale oplossing (lijkt mij) voor mensen bij wie het geld niet op de rug groeit.

Ik heb al zelf enige tijd last van zweethanden.
Het maakt niet uit wat ik doe: sporten, stilzitten, computeren..
Heb dus bijna altijd last van zweethanden.

Behandelingen zijn allemaal erg prijzig en mijn huisarts is ook niet één van de slimste. Hij vertelde mij dat het vanzelf weg gaat. Dit blijkt dus totaal NIET waar te zijn.

Pas geleden heb ik een advertentie gezien van het Erasmus MC in Rotterdam. Ze zoeken mensen die last hebben van overmatig zweten (van alles dus: handen, voeten, oksel etc etc)

Ik dacht bij mezelf:
"Kan het altijd proberen"

Dus ik heb een belletje gepleegd en alles was zo geregeld.
Vorige week vrijdag de eerste afspraak gehad en na ongeveer 3 kwartier was ik alweer buiten en moest de volgende week terug komen.
Bij de eerste keer hebben ze een aantal test gedaan. Waaraan ze kunnen zien of je genoeg zweet om mee te doen aan het onderzoek. (Was voor mij geen elkel probleem, zat ongeveer 5 keer boven de minimum waarde ;) )

Vandaag moest ik weer terug komen en moest weer een aantal testjes doen. Onder andere met jodium op je hand met zetmeel ofzo. Hierdoor konden ze zier waar je zweetklieren zitten.
Omdat ik ver boven de minimum waarde zat kon ik gelijk beginnen met het onderzoek. Ik heb nu een Aluminiumchloride-oplossing 20% meegekregen en moet dit nu 4 weken lang elke avond voor het slapen op 1 hand aanbrengen (de andere hand word gebruikt als vergelijking) Als dit helpt komt de andere hand ook aan bod. Helpt deze oplossing niet? Niet aan de hand! Hierna zijn nog 2 oplossingen mogelijk:

1. Iontoforesbehandeling

2. BotulinetoxineA-injecties

Als jullie willen weten wat deze methodes inhouden hoor ik het wel. Heb het hier allemaal op papier staan.

Dit onderzoek is geheel gratis.
De reiskosten kan je zelfs nog declareren.

Ik hoop jullie hiermee voldoende mee te hebben geinformeerd.
Als er mensen interesse hebben? Kan ik het telefoonnummer etc hier op het forum plaatsen!
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hallo,

Ik heb veel interesse in het onderzoek bij het Erasmus MC. Zou je er wat meer informatie over kunnen geven?
Gast12345
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 12:44
Contacteer:

Bericht door Gast12345 »

Dennis schreef:Hallo,

Ik heb veel interesse in het onderzoek bij het Erasmus MC. Zou je er wat meer informatie over kunnen geven?

Ik zou zeggen:
"Bel even met het Erasmus MC afdeling Dermatologie"

Telefoonnummer: 010-4635877
Vertel dat je mee wilt doen aan het Hyperhidrosis-onderzoek dan komt alles goed. ;)

Je krijgt dan binnen een paar dagen een Brochure opgestuurd met alle informatie. En daarna kan je een afspraak maken van een intake gesprek.

Succes en ik hoor wel van je of het gelukt is.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Re: Gratis behandeling overmatig zweten!!

Bericht door Kinep »

Gast12345 schreef:Beste mensen,

Dit is de ideale oplossing (lijkt mij) voor mensen bij wie het geld niet op de rug groeit.

Ik heb al zelf enige tijd last van zweethanden.
Het maakt niet uit wat ik doe: sporten, stilzitten, computeren..
Heb dus bijna altijd last van zweethanden.

Behandelingen zijn allemaal erg prijzig en mijn huisarts is ook niet één van de slimste. Hij vertelde mij dat het vanzelf weg gaat. Dit blijkt dus totaal NIET waar te zijn.

Pas geleden heb ik een advertentie gezien van het Erasmus MC in Rotterdam. Ze zoeken mensen die last hebben van overmatig zweten (van alles dus: handen, voeten, oksel etc etc)

Ik dacht bij mezelf:
"Kan het altijd proberen"

Dus ik heb een belletje gepleegd en alles was zo geregeld.
Vorige week vrijdag de eerste afspraak gehad en na ongeveer 3 kwartier was ik alweer buiten en moest de volgende week terug komen.
Bij de eerste keer hebben ze een aantal test gedaan. Waaraan ze kunnen zien of je genoeg zweet om mee te doen aan het onderzoek. (Was voor mij geen elkel probleem, zat ongeveer 5 keer boven de minimum waarde ;) )

Vandaag moest ik weer terug komen en moest weer een aantal testjes doen. Onder andere met jodium op je hand met zetmeel ofzo. Hierdoor konden ze zier waar je zweetklieren zitten.
Omdat ik ver boven de minimum waarde zat kon ik gelijk beginnen met het onderzoek. Ik heb nu een Aluminiumchloride-oplossing 20% meegekregen en moet dit nu 4 weken lang elke avond voor het slapen op 1 hand aanbrengen (de andere hand word gebruikt als vergelijking) Als dit helpt komt de andere hand ook aan bod. Helpt deze oplossing niet? Niet aan de hand! Hierna zijn nog 2 oplossingen mogelijk:

1. Iontoforesbehandeling

2. BotulinetoxineA-injecties

Als jullie willen weten wat deze methodes inhouden hoor ik het wel. Heb het hier allemaal op papier staan.

Dit onderzoek is geheel gratis.
De reiskosten kan je zelfs nog declareren.

Ik hoop jullie hiermee voldoende mee te hebben geinformeerd.
Als er mensen interesse hebben? Kan ik het telefoonnummer etc hier op het forum plaatsen!
Wil je niet teleurstellen maar die behandelingen zijn al lang geweten hier.

De oplossing werkt weinig of niet en de andere twee methodes kun je niet overal op het lichaam gebruiken. Toch wens ik je het beste.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik heb een half jaar geleden ook het erasmus gebeld om me aan te melden maar iok kom niet in aanmerking omdat ik al 2 operaties heb gehad(thoracale sympatectomie)
Dus dat kan alleen als je nog geen van die dingen hebt geprobeerd!!!!



Succes ,Kim
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Ik meende al dat Kim mij hierop geattendeert had,

Maar ik heb toch informatie aangevraagd...Je weet maar nooit! ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht