Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie

Zou je axhidrox gaan gebruiken zodra het beschikbaar is?

Ja
2
67%
Nee
0
Geen stemmen
Twijfel
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Bericht door Thijs »

Even een polletje.

Axhidrox glycopyrronium creme tegen overmatig zweten onder de oksels komt dus naar Nederland en zal op recept bij de apotheek verkrijgbaar zijn. Zie topic viewtopic.php?t=3645

Zou je het gaan gebruiken?

Kom op mensen. Stemmen!! ;)
Arash
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 29 apr 2020, 14:33
Contacteer:

Re: Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Bericht door Arash »

Oksels zijn eignelijk voor mij het minste van mijn problemen. Deo en antihydral is genoeg. ik heb liever een créme die werkt op de handjes hehe ;)
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Bericht door JWBokx »

Ik zweet over mijn hele lichaam, dus alleen oksels is niet genoeg.
Jammer dat het verder niet mag, ik lees dat het dan een overdosis kan veroorzaken.
Is ook niet de bedoeling natuurlijk.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Bericht door Thijs »

Waar lees jij dat? Ik weet dat mensen het offlabel en tegen advies in ook voor de handen gebruiken. Maar je moet het absoluut niet in je ogen krijgen ivm glaucoom.
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Bericht door JWBokx »

In het andere topic viewtopic.php?t=3645:

anticholinergische crème
Nieuw medicijn tegen hevig zweten in de oksel beschikbaar
Sinds deze week is Axhidrox® voor het eerst op de markt, een actueel, anticholinergicum tegen overmatig zweten onder de oksels. Voor welke patiënten is het een optie en waar moet bij het gebruik rekening mee worden gehouden?
Daniela Hüttemann 8/4/2022 15:06 uur

Het anticholinergicum glycopyrronium is een bekende. Wat echter nieuw is, is de plaatselijke toepassing van het anticholinergicum als een crème in een dispenser voor volwassen patiënten met ernstige primaire axillaire hyperhidrose . De anti-transpirant is daarom alleen een optie voor patiënten met zeer hevig zweten in de oksel waarvoor geen andere oorzaak bekend is, zoals een onderliggende ziekte. Omdat alleen dergelijke patiënten werden opgenomen in de voor de goedkeuring relevante klinische studie.

In de goedgekeurde indicatie was het voorgeschreven medicijn Axhidrox van het farmaceutische bedrijf Dr. Wolff vergoedbaar, legde het bedrijf desgevraagd uit van de Pharmazeutische Zeitung . Het is beschikbaar sinds 1 augustus.

Axhidrox is alleen bedoeld voor gebruik in de oksels en mag niet worden gebruikt op andere delen van het lichaam, d.w.z. andere zweterige gebieden zoals handen of voeten. Anders kan volgens de informatie voor professionals een verhoogd risico op (systemische) bijwerkingen of een overdosis niet worden uitgesloten. Een juiste toepassing is daarom erg belangrijk.

Niet met de vingers aanbrengen
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zou je axhidrox gaan gebruiken?

Bericht door Thijs »

O okay. Thx : :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht