ik ben nieuw en wil me ff voorstellen

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
justadancer

ik ben nieuw en wil me ff voorstellen

Bericht door justadancer »

hallo ik ben een meisje van 17 heb last van overmatig zweten al vanaf me 12e. tot mijn 14e heb ik het nooit een probleem gevonden tot iemand tegen mij zij heb jij nog nooit van deo gehoord. sinds dien is het een probleem. ik heb het tot voor een maand geleden proberen weg te stoppen maar het lukt gewoon niet. ik heb besloten het me mams te vertellen met als reactie o dat wist ik niet en dat heeft iedereen op jou leeftijd. dat is niet waar was mijn antwoord erop. verolgens ben ik info gaan zoeken op internet en kwam er achter waar ik dan last van zou kunnen hebben. zo kwam ik ook dit forum tegen wat meteen duidelijk werd gelukkig ik ben niet de enige. ik ben nu wat info aan het verzamelen en ga daar over een weekje ofzo mee naar de huisarts kijken wat hij zegt.

in mijn dagelijks leven is het zweten toch een probleem. ik kan niet met alles meedoen en lijk daardoor minder spontaan waardoor mensen een verkeerd beeld van mij krijgen. ook houd ik afstand van mensen om mezelf te beschermen.

gelukkig is het te bestrijden en dat geeft mij toch weer een positief gevoel

het is fijn dat er een forum als dit bestaat en ook mijn dank daarvoor :klap

groetjes justadancer
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hoi,

Heel veel lees en schrijfplezier op het forum.. Je zult hier lezen dat je niet de enige bent en misschien kun je zelfs een oplossing vinden voor je klachten.

Groetje Mirela
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he hallo,

welkom op dit forum,
goed dat je het niet meer wegduwd, dat is ook bijna niet mogelijk, wel voor je omgeving maar niet voor jezelf!!!!
goed van je dat je naar de dokter gaat!
verder staat hier op het forum heel veel soorten deo's en andere middeltjes die je kunnen helpen.
succes ermee!
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

eej

welkom op dit forum, er is hier zoo veel te lezen :D je kunt je ding hier altijd kwijt, en hier wordt je begrepen!
succes en sterkte verder met alles, en zorg ervoor dat het je niet gaat beheersen, echt helemaal, want dan ga je eraan onderdoor....
yessie
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 15:57
Contacteer:

transpiratie

Bericht door yessie »

hey allemaal.

k ben ook n meid van 17 jaar en heb al zo'n 4 jaar last van overmatig transpireren. in het begin vond ik het nog niet zo heel erg en dacht dat het puur van de pubertijd zou komen.
maar dit bleek niet zo te zijn, k heb t gelijk aan mn ouders verteld.
k kan nooit een leuk strak shirtje aan, zelfs geen bloushe.
mijn sociale leven is er erg door veranderd. als k uitga doe ik altijd een hemdje aan en doordeweeks neem k vaak extra kleding mee naar school.
ook heb ik dat potje met alcohol al geprobeerd, maar niets helpt. tot mn moeder pas een artikel uit de krant voor me had bewaard, wat ging over hyperhidrosis.er stond een site bij en die heb ik bekeken, k vond de kosten nogal hoog (arme student ben k toch :P ) maarja, mn ouders gaan er ook niets aan uitgeven. toen dacht ik: nou, dan probeer ik het eerst bij mn huisarts,maar k kom er net huilend vandaan.volgens hem kan je er ook niets aan doen.... :x op het internet zie veel zoals; botox maar t is veel te duur voor mij, k wil graag andere dingen proberen. k hoop dat iemand nog ideetjes heeft? k hoor het graag :D inmiddels is mn t-shirt al weer helemaal doorweekt :? getsie, k kan wel janken. maarja k brei er weer een eind aan..toedeloe! bye bye
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

laat je niet kisten

Bericht door mirela »

Hoi Yessie,

Het is lastig als je huisarts zo ontwetend is. Ik heb in mijn leven ook al heel wat afgejankt. Gelukkig lucht het een beetje op, en zo te lezen kun je het ook nog een beetje van je af schrijven.

Hier op het forum worden verschillende mogelijkheden besproken. En duur hoeft het niet te zijn. Deo's antitransparanten, hydrochloride (via de dermatholoog) medicijnen via het ziekenfonds, en als laatste als niets helpt is er ook nog een operatie. Die wordt gedaan door Sudor, maar in sommige ziekenhuizen wordt het ook gedaan. (en dat zit dus ook gewoon in het ziekenfonds dus kost je niets extra). Laat je dokter eens informatie inwinnen over je klachten. Geef aan dat je dat graag wilt. Verwijs hem ook na deze site zodat hij gaat begrijpen dat je niet de enige bent en dat er weldegelijk oplossingen zijn voor je probleem.

Niet bij de pakken neer gaan zitten. Ook voor jouw is er vast een oplossing.

Groetjes en suc6 Mirela
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he yessie,

wat stom van die huisarts, ik kan me best indenken dat niet iedere huisarts van HH heeft gehoord, maar het lijkt me wel niet meer dan normaal dat hij een middeltje heeft tegen zweten!!!
ik weet niet waar je overal zweet, maar als je alleen onder je oksels zweet is botox een ideaal middeltje, ik heb het gister voor de eerste keer laten doen, en ben nu helemaal droog, normaal zweet ik enorm als ik achter de pc zit.
bij Carpe in belgie kost de botox 160 euro, en je hebt er geen verwijs kaart voor nodig.
maar er zijn ook deo's die wel eens helpen. syneo5, therme, odrex, misschien heb je daar wat aan.
ik helaas niet.
succes ermee

groetjes tally
yessie
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 15:57
Contacteer:

transpiratie

Bericht door yessie »

dank je wel voor jullie berichtjes!
ik heb inderdaad al vanalles gehoord over bijv. sudor enzo en a.s zaterdag ga ik met mn paps naar de open dag!
k gebruik odorex extra dry (dat flesje) k kon in t begin geen gebruiksaanwijzing vinden, maar kreeg een uitleg over hoe ik het moest gebruiken bij de drogist.
alleen hielp dat niet, dus ging t flesje terug de kast in :P
nu k bij de huisarts ben geweest en hij me dus heeft teleurgesteld, heb ik tóch dat flesje uit de kast gehaald en ontdekte dat in de binnenkant de gebruiksaanwijzing zit vastgeplakt. dus op de achterkant kun je lezen hoe je t moet gebruiken. dit werkt prima :D tot nu toe. :D af en toe zijn mn oksels beetje vochtig, maar dat stoort me niet.
ook hars ik mn oksels regelmatig, dit vind ik ook erg fijn, (niet dat het veel met zweten te maken heeft, maar t is een fijn gevoel na afloop) dus ik ben benieuwd hoe de open dag wordt a.s zaterdag! iig thanx voor jullie tips en medeleven.~! kus, Yessie :P :o
Gesloten