Odaban

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Odaban

Bericht door Mikkie »

Hallo allemaal!

Even mijn verhaal vertellen.
Ik zweet al sinds een jaar of 8 (ben nu 32) en het beinvloedt inderdaad je werk, sociale contacten en laten we niet vergeten je zelfvertrouwen! Ik heb een functie waarbij ik heel erg veel met mensen te maken heb, maar bijvoorbeeld ook in vergaderingen zit. Dit zal voor veel van jullie herkenbaar zijn: je hebt iets aan van kunststof, want daar zie je de plekken niet zo in, maar alles wordt natuurlijk net zo nat, zo niet natter, als in katoen. Als je dan korte mouwen aan hebt liggen er ineens druppels naast je op de grond. Prettig vergaderen...
Uiteraard heb ik alles al geprobeerd. middelstjes van de dokter, van de dermatholoog (al.chl.), dooddoeners van goedebedoelende vrienden / familie : "je moet gewoon katoenen shirtjes dragen'... 'heb je deodorant die-en-die al eens geprobeerd?' Ja! Ik heb alles al geprobeerd!
Maar het is goed bedoeld... Een aantal jaren geleden ben ik bij een masseuse / lichaamstherapeute terechtgekomen, die prbeert mijn zenuwstelsel weer een beetje op orde te krijgen, want volgens haar zijn de signalen van mijn hersenen naar mijn zenuwstelsel verstoord. Ik moet zeggen dat het heel erg veel minder is geworden, maar ik draag nog steeds zwart.
Ook heb ik een tijdje Odaban gebruikt, verbaast me trouwens dat nog niemand heir dat genoemd heeft, want dat heeft wel een aantal weken geholpen en een aantal lotgenoten van een ander forum heeft het zelfs blijvend geholpen. Te bestellen (met creditcard, = veilig, heb het een aantal keer gedaan) via www.odaban.com. Misschien iets voor Rico?

Vorige week ging ik toch maar weer eens zoeken op het net en kwam zo hier terecht. Ik las van Carpe in Belgie, heb vrijdag gebeld en kon eigenlijk diezelfde maandag al terecht. Lukte helaas niet met mijn werk, donderdags dan? ook niet, maar aanstaande maandag mag ik!!! Helemaal happy! En die 160,-? Heb ik er graag voor over! Als je ziet wat ik aan alle middeltjes al heb uitgegeven en aan nooitgedragen kleding in de kast heb hangen........ Dan is dit peanuts! Ik heb zaterdag meteen een fel shirt gekocht. Ook al ben ik mijn vertrouwen ondertussen een beetje kwijt, toch duik ik er weer vol enhousiasme in en hoop van harte dat het dit keer echt werkt! Wat een bevrijding zal dat zijn.... :lol: :o :D

Ik laat in ieder geval zeker even weten hoe het gegaan is en of het werkt.

Over de mensen die het niet aan hun omgeving durven vertellen (vooral die vrouw die het 10(!) jaar voor haar man verborgen hield, gelukkig nu niet meer); vertel het zel alsjeblieft! Dan kan je bij je vrienden en familie in ieder geval jezelf zijn en hoef je niet continue op te letten, maak het jezelf niet moeilijker dan noodzakelijk! Je zal zien dat je prima reageren! En al die adviezen? Ach, ze zijn goedbedoeld moet je maar denken... Maar het is echt bevrijdend als je bij mensen gewoon met je natte plekken kan zitten zonder je te schamen. En daarbij zal je zien dat ze je ook echt serieus gaan nemen als je ze laat zen hoe erg het is. En dat is echt een fijn gevoel!

Jeetje, wat een verhaal heb ik ervan gemaakt. Tja, zo vaak kom je geen lotgenoten tegen, het is heerlijk om er even over te praten met iemand die het wel begrijpt.

By the way: ik heb er niet méér last van als het warm is. Sterker nog: in echt hete landen heb ik nergens last van. Weer een reden om te emigreren..........

Ik laat na maandag weten hoe het is gegaan.

Groetjes, Mikkie

(PS: let niet op de tikfouten)
maria
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 20:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door maria »

Hallo Mikkie!
Wat leuk dat je jouw verhaal hier wil vertellen, het is voor iedereen hier denk ik altijd fijn om te lezen over mensen die hetzelfde mee maken. Je hebt inderdaad helemaal gelijk als je zegt dat het beter is om eerlijk te zijn tegen mensen over waar je last van hebt, maar op de een of andere manier heerst er toch nog een hoop schaamte onder ons. (heb ik ook last van hoor :) ) In ieder geval veel succes maandag met de botox injecties. De prikken doen even zeer maar het resultaat is het bij mij iedere keer weer waard! Laat maar weten hoe het ging!
Groetjes Maria
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Heey odaban,

Ik ken iemand die dat heeft en er inderdaad baat bij heeft!
Voor zover je baat bij iets kan hebben als je het telkens moet opdoen!

Ben zelf niet zo kapot van om met creditkaart op internet te gaan!
Ik heb ook wel eens wat besteld via internet dat zijn purepads voor hyperhidrosis.
Bij mij ging het daar dwars doorheen en heb er hele pijnlijke oksels aan over ghouden door de plakstrip die eraan zit!!!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2788
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Wat is odaban ? Is dat een deoderant ofzo ?!?! Zoiets als syneo 5 ?

greets

Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

volgens mij wel zal haar eens vragen,
gr kim
thijs had jij mijn mailtje gehad over eric??
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hallo

Heb Odaban opgezocht op internet en gevonden dat er 20% alu-chl. inzit.

Q: What is the active ingredient of Odaban?
A: Odaban's active ingredient is 20% w/v aluminium chloride hexahydrate dissolved in pure ethyl alcohol containing a protective silicone.


Deze lotion krijg ik ook van de huisarts
groetjes, Carina :D :D :D :D

ps: bron is van www.odaban.com
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Klopt, Carina, maar misschien is het toch een andere samenstelling, want het hielp bij mij beter dan de lotion die ik van de dermatholoog kreeg... 6 weken ipv 2, maar toch.
Natuurlijk vertel ik het ook niet tegen iedereen, schaamte blijft, maar mijn beste vriend(inn)en weten het wel. Via hen kwam ik ook aan allerlei sites over het onderwerp, ze sturen me artikelen op etc. Naast dat je lekker jezelf kan zijn, inclusief natte plekken onder je oksels, kan je er ook eens met iemand over praten of, zoals bij mijn vriend, gewoon eens heerlijk uithuilen als ik weer op een feestje heb gelopen waar ik niet kon genieten omdat ik alleen maar oplette dat niemand me per ongeluk aanraakt.
Dat is het vooral, als iemand je even vriendschappelijk beetpakt, of een arm geeft, verstijf je gewoon. Ik merk dat ik altijd op mijn hoede ben, en dat is niets voor mij, want ik ben best wel beetpakkerig. Ik ga maandag met een gezonde dosis wantrouwen, want volgens mij heb ik alles al geprobeerd, en blijf volgens mij altijd met een schoon zwart shirt in mijn tas lopen. Maar het lijkt me zalig die dag ooit eens mee te maken dat ik 's avonds in mijn bed ontdek dat ik de hele dag niet aan het zweten gedacht heb! Ik laat zeker even weten hoe het gegaan is.
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

O ja! Sorry Thijs, het is inderdaad een soort Syneo, maar hielp bij mij veel beter. Ik heb zelfs ooit eens (ergens...) opgeschreven wat de verschillen waren tussen Odorex, Syneo en Odaban, en die zijn er wel. Hoewel het hoofdbestanddeel Al Chl blijft, zit er misschien iets anders in dat de werkzaamheid verhoogt? Ik heb er geen verstand van...
Voor de liefhebbers: Ingrediënten Odaban (even pakken):
20% w/v Aluminium Chloride 6H2O, 1% v/v Dimethicone Copolyol (193), Ethanol B (100) to 100% v/v.

Misschien kan je er iets mee? Het wordt in Engeland overigens wel bij apotheken of drogisterijen verkocht, verder heb ik het nog niet kunnen ontdekken.
Misschien ook handig: De producent is:
Bracey's Pharmaceuticals
209 Menlove Avenue, Liverpool.
L18 3EF, United Kingdom.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2788
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik geef je op een briefje dat je oksels droog zijn als jij geinjecteerd bent met botox. Geloof mij maar, ik was ook zo wantrouwend als maar mogelijk was.... maar het werkt. Ik heb nog nooit iets gelezen van iemand die botox voor okselzweten kreeg waarbij het niet werkte. Als dat al gebeurd dan ligt het aan degene die het injecteert. :)

Ik ben benieuwd... hou ons op de hoogte!

groetjes Thijs
gvr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 18:55
Contacteer:

Bericht door gvr »

hallo,

een vraag worden die middelen die je bij de huisarst kan vragen vergoed of moet je die zelf betalen?

groetjes gvr
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi gvr

Ik heb aluminium-chloride lotion en sinds vandaag ook de alu-chl. creme (om uit te proberen).
Beide zijn gewoon door het ziekenfonds betaald.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
gvr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 18:55
Contacteer:

Bericht door gvr »

aah dat is mooi nieuws om te horen bedankt

groetjes,
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi gvr

Probeer er zo snel mogelijk mee te beginnen, des te eerder heb je weer plezier in het leven.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
Pluisje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 13:02
Contacteer:

Bericht door Pluisje »

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier en, o verrassing, ik heb ook last van overmatige transpiratie. Ik zweet voornamelijk onder mijn oksels. Een half uur nadat ik gedouched heb, komen de kringen alweer tevoorschijn. Ook al zit ik alleen maar rustig op de bank.

Odaban is bij mij het middel wat het beste werkt. Mijn oksels raken er een beetje geïrriteerd van, maar dat weegt niet op tegen het voordeel van veel minder zweten! Zonder Odaban krijg ik al kringen in wijdere bloesjes en t shirtjes Met Odaban kan ik nog steeds geen superstrakke kleding aan, maar in ieder geval wel redelijk strakke truitjes en bloesjes.

Ik heb Odaban besteld door het formulier uit te printen en met het geld aangetekend te versturen. Dit is drie keer zonder problemen verlopen; binnen 2 weken had ik het flesje in huis. Dus het hoeft niet persé met creditcard.
undercover
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 15:33
Contacteer:

Bericht door undercover »

dus je moet de geld in de envelop stoppen is dat wel veilig??
Plaats reactie