kan wel janken!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

kan wel janken!

Bericht door kimmy »

ik kan af en toe echt janken warom of ik dit heb en wat we er allemaal voor moeten doen en wat we er allemaal voor laten!!
Nou ik wil er niks meer voor laten!!!
En ik maak me dan ook heel boos af en toe tegen mensen dat me de tranen me over mijn wangen stromen.
De mensen schrikken daar van maar helaas ik ben een gevoelig typje.
herkenne jullie dit
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Eerlijk gezegd heb ik er vrede mee dat ik "het" :zweet heb. Het is nou eenmaal zo en kan er weinig aan veranderen. Ik kan me alleen verschrikkelijk boos maken om onrechtvaardigheid en om ongelijke behandeling. Ik weet hoe erg het is omdat ik het zelf heb, en ik weet hoe erg het je leven beinvloed. Dat maakt mij verschrikkelijk fel en gedreven. Ik accepteer het niet dat een hyperhidrosis patient een juiste behandeling wordt onthouden, of dat nu botox of wat anders is. Als iets helpt dan moet je dat krijgen, geen gezwam dus van ziekenhuis budget is op bla bla bla. Ook wordt ik witheet als ik hoor dat verzekeringsmaatschappijen het gore lef hebben om te zeggen, ach we zweten allemaal wel eens. :x

Waarom krijgt de een wel alles vergoed als hij aan een of andere ziekte lijdt en een ander niet ? Waarom worden ziektekosten niet gewoon vergoed, daar verzeker ik me toch voor. Grrr ik hou op, kan nog uren doorgaan! hi

Groetjes Thijs enne hou je taai Kim. Desnoods gaan we ieder jaar met een busje naar Antwerpen en rijden we daarna door naar het ministerie van volksgezondheid om te demonstreren.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Kim,
ik herken het helemaal! De laatste tijd voel ik me er weer beter bij maar soms kan ik ook echt huilen en mezelf ontzettend zielig vinden dat ik dit heb. Helemaal als anderen zeggen; ja, er is niets aan te doen, je moet ermee leren leven! Alsof dat het minder erg maakt! Zij weten niet hoe het is om elke dag natte plekken achter te laten op stoelen, zelfs als je OP je jas zit. Of dat het zweet van je handen afstroomt of je te horen krijgt dat "jij ook altijd zwart draagt!". Super vervelend. Maar kom op, we gaan gewoon met zn allen vechten voor bekendheid!!!! En we hebben elkaar ;). Hier weten we allemaal hoe je je voelt!
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Ik baal er ook van. Ben niet helemaal zeker of de alu-chloro het wel red als het warm weer is. Baal ervan dat m'n oksels en m'n dijen klef aanvoelen,bah vies gevoel.
Baal er van dat ik niet elk T-shirt kan kopen wat ik wil, altijd kijken naar de kleur, het motief en het materiaal.
Baal er van om altijd op te letten of er vocht plekken in m'n broek of T-shirt zitten en dan met mijn armen tegen m'n lijf te zitten en bijna geen glas van tafel durf te pakken in gezelschap wat ik niet goed ken.
IK BAAL ERVAN

Carina
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Het is gewoon KLOTE!!!! En vaak kom je mensen tegen, die inderdaad niet begrijpen wat Hyperhydrosis is. Mijn hoofd op de afdeling snapt er ook niks van, als ik zeg, dat ik er bij warm drukkend weer, meer last van heb, als bij dagen zoals vandaag. Ze zegt dan "wat heeft dat nu met het weer te maken?" en dan denk ik, "ach, je bent niet wijzer" maar baal dan wel en heb dan ook weleens een huilbui, :cry: omdat het gewoon KLOTE is.
:( Groetjes Ina
undercover
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 15:33
Contacteer:

Bericht door undercover »

ik baal er van dat het stinkt!!
en heb ook wel van die huilbuien hoor.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Undercover

Ik had ook stinkend zweet.
Mijn huisarts heeft me ERYDERM lotion gegeven. Het is eigenlijk tegen acnee maar dat schijnt volgens hem dezelfde bacterie te zijn.
1 week s'morgens en s'avonds aanbrengen en 1 week alleen s'morgens, dit in combinatie met alu-chlo. 20% s'avonds en de stank is WEG.
Probeer het eens.

Groetjes Carina :D :D :D :D
Pluisje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 13:02
Contacteer:

Bericht door Pluisje »

Ik baal soms ook zo verschrikkelijk!

Met een receptie stond ik daar handen te schudden met de kringen nog door mijn abrikooskleurige colbertje heen :cry: .

Met winkelen, nooit kunnen kijken naar wat je ECHT leuk vindt, maar altijd rekening moeten houden met De Kringen.

Het altijd vies voelen, ookal douche ik iedere dag.
Eric
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 19:36
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Eric »

Hey Kim koppie er bij,
je weet het ook ik heb er last van, al jaren net als jij, maar "de menesen "om ons heen snappen, of willen ons niet snappen, ze willen niet eens de flyer lezen bij voor beeld, dan krijg je te horen, geen belangstelling, of ik heb er geen last van, dan krijg je echt een klap hoor.
En dan vooral met dit benauwde weer heb ik er ook weer goed last van, vorige week een feest gehad, het was half aan de gang toen ik wegging ik was drijfnat, het zweet kwam overal vandaan, en dan ben je aan het dansen met iemand, en dan krijg je te horen, jeetje man wat zweet je,en je ziet er niet uit met die zweetplekken onder je armen, je voelt je soms echt alleen staan, BAH :x :x
Eric
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

fijn te horen dat jullie met me "meeleven" .
Ik heb af en toe van die dagen en dan word het me echt allemaal te veel, dat strijden wat we moeten en dan telkens van sorry word niet vergoed te horne ja dan zakt me de moed weleens in de schoenen.
Mijn man zegt wel eens leg je er toch bij neer!
Maar dat kan ik niet !!
Hij vind het prima dat ik ermee door blijf gaan maar de teleurstelling is zo groot als ik weer een negatieve reactie krijg, dan ben ik echt buiten zinnen
Eric
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 19:36
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Eric »

Kijk Kim ik was vanochtend bij de dokter, hij was te spreken over de flyer maar vertelde mij maar gelijk dat ik er maar mee moest leven, kijk en van dat soort dingen ga ik dus door mijn dak, Hij zij ook dat hij er alle begrip voor had,maar dat hij er ook weinig aan ka doen, hij zegt ook ik heb alles gedaan met pilletjes zalfjes en weet ik veel maar niets helpt voor je, ziekenhuis zegt hetzelfde, en zijn dus ook bang dat de botox mij niet zal helpen, want ik was(ben)in hun ogen uniek, ze zeggen als jij botox haalt voor je oksels dat is leuk, maar ze moeten jou onderdompelen, want jij hebt het over het hele lichaam, en uitgepraat ben je, ook daar wordt ik ziek van en soms (sorry)pisnijdig :x :x :x
Kijk en lees je alles wat op deze pagina staat en dan denk je oke ik ben niet alleen, maar dan wordt ik er toch een beetje triest van.
Maar goed we moeten doorgaan en er het beste ervan hopen,
Eric
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Eric,
ik heb het dus ook over mijn hele lichaam. Klinkt nogal ontmoedigend als ik het zo van jou hoor ja! Jemig... Kan me wel voorstellen dat je het niet voor kan stellen van anderen als dokter zijnde. Als ik zelf soms niet zweet vind ik het ook heel moeilijk om te geloven dat het meestal van me af stroomt. Maar heb jij ook Oxybutinine geprobeerd? Ik zit er aan te denken om dat te gaan proberen en vraag me af of nog meer mensen er ervaring mee hebben (al hoort dit eigenlijk onder een ander topic, sorry...) maar heb nog niet van zoveel mensen gehoord dat ze te geprobeerd hebben...

Maar goed, het is echt super vervelend dat we dit hebben! Vind echt dat we ons best moeten doen om het onder de aandacht te brengen en een patiëntenvereniging op te richten, al is het alleen maar om wat meer begrip te krijgen!

Het wordt weer een warme dag... :)

Groetjes, Angela
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Eric,
Uniek ben je zeker niet wat het zweten betreft!
OOK IK ZWEET OVER MIJN HELE LICHAAM.
Dus je bent niet de enige,
Mijn artsen willen alles voor me doen en hebben ook alles gegeven om te proberen!
En ik heb wel baat bij botox voor mijn oksles.
De rest van mijn lichaam is ook altijd drijfnat van zweet, zeker nu met dit weer!
Maar de oksels vind IK BIJ MEZELF het vervelendste!
Als je nog nooit botox hebt geprobeert kun je niet zeggen dat het jou niet zal helpen, dus ik zou het zeker een keer overwegen om te latenb doen!
Ik was ook erg sceptisch hiervoor en heb het gedaan en het werkt!!!!
Bij mij is het geloof ik nu wel op z'n retour en zal eerdaags weer moeten(ik wacht nog op telefoon van ziekenhuis)
Maar zeker is dat ik weer botox wil laten spuiten!!!
Zweter
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 01:34
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hoe mensen dan kunnen doen he?

Bericht door Zweter »

Als mensen je dan ineens aankijken met zo'n blik of ze denken dat je je niet hebt gewassen ofzo.
Ik sla dan helemaal dicht. Kijk aan de ene kant heb ik zin om ze het te gaan uitleggen maar aan de andere kant wil ik niet dat ik zielig overkom.
Of dat ze denken ja hoor het zal wel, draai jezelf er maar uit.
Ik heb eerlijk gezegd wel eens gedacht, laat ik er maar gewoon uitstappen, maar ja er zijn ook nog achterblijvers die ik dan verdriet zou doen. Wanneer zullen mensen nu eens begrijpen dat je "probleem" niet ligt in het feit dat je jezelf niet gewassen hebt ? Ik haat in ieder geval mijn probleem.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Zweter!
Aub niet "uitstappen"
Dat heeft geen zin , je laat mensen achter !!!
Ik zeg dus wel tegen die mensen ; sorry , ik heb last van hh en lach erbij en ga door met de dingen waar ik mee bezig was!
Verder niks, totdat ze me vragen!
Dat helpt , geen zielig gedoe hoor!!!!
Die mensen net een stapje voor zijn!

Succes, Kim
Plaats reactie