Handen en voeten zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2782
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Handen en voeten zweten

Bericht door Thijs »

Plaats hier alles over overmatig transpireren wat betreft handen en voeten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2782
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Voor wat betreft overmatig zweten van handen en voeten kan ik het volgende zeggen.... ik hoor meerdere verhalen dat botox niet goed werkt, de dermatoloog zei het ook al. Wel hoor ik verhalen dat iontopheresis (waterbak met stroom) wel effectief kan zijn tegen zweten aan handen en voeten. Kijk op http://www.stdpharm.co.uk/iontophoresis voor meer info over de apparaten. In Nederland zijn ze ook verkrijgbaar via het ziekenhuis, of ze vergoed worden weet ik niet. Eerlijk gezegd weet ik zelf niet zo heel veel over handen en voeten zweten omdat ik het alleen onder mijn oksels heb.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2782
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik ben nog even wezen spitten op internet. Zoals ik al zei kun je die "waterbak" apparaten huren in Nederland. Er zijn klinieken (maar ook ziekenhuizen) waar je ze voor 25 euro per maand ofzo kunt huren... Je moet alleen 250 euro borg ofzo betalen.

Verder kreeg ik dit mailtje nog van onze collega's in Amerika. Bij gebrek aan berichten van eigen gebruikers en puur ter informatie wilde ik het jullie niet onthouden, al is het Engels....
Hello everyone,

I have had a fairly severe case of hyperhidrosis on my
hands and feet for as long as I can remember. Am in
my 50's now. Drionics was quite effective for me but
I had to keep using it on a regular basis and it takes
a lot of time if you have to do both your hands and
your feet.

A few months ago I was offered a chance to have free
botox injections by a dermatologist as the company was
promoting Botox for hyperhidrosis. This doctor
specializes in hyperhidrosis and so all his patients
were offered this on a certain day. I decided to go
ahead and have the injections. He has not done many
palmar injections so it was not pain free.

I had an unusual reaction as I lost my strength in
both hands for at least one month and still have not
regained my strength fully (about 80%). On the upside
this really WORKED and my hands have been dry almost
all the time (for the first time in my life). I'm
waiting until the weather gets quite warm and then
we'll see. It really made a HUGE difference.

If you want to have Botox injections done on your
hands make sure that you pick a doctor who has done
many of these. My doctor had done a lot of Botox
injections for armpits and it was very effective and
that is virtually painless.

I'm not sorry that I had it done as this is like a
miracle but if I decide to have it done again I will
pick a more experienced doctor in this area. My
doctor said that it should last at least 6 months and
possibly longer before I notice the sweat returning.
Definitely it has made a difference in my life.

If anyone has any questions about my experience with
Botox I would be happy to answer them.

Janet
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik zweet toch over mijn hele lichaam, maar het gekke is, dat mijn handen en voeten, lees goed, handen en voeten altijd DROOG zijn. Hoe is het mogelijk! Is er bij mij tenminste nog iets wat droog blijft.
Gr. Ina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2782
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Vandaag las ik een bericht van een Amerikaans meisje die heel ernstig hyperhidrosis over heel haar lichaam heeft. Zij gebruikt nu het medicijn Robinul. Dit is om kwijlen :?: tegen te gaan en een bijwerking (wederom) is dus dat het overmatig zweten tegen gaat aan de handen. Ik wil een ieder wel op het hart drukken om niet zomaar deze medicijnen te gebruiken. Uiteraard zal het toch alleen op recept verkrijgbaar zijn, maar raadpleeg altijd eerst je huisarts. Ik wil dit soort mededelingen toch op het forum plaatsen zodat een ieder toch weet dat e.e.a. bestaat en wellicht met zijn/haar huisarts kan overleggen.

groetjes Thijs
Jacq
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 16:30
Contacteer:

Bericht door Jacq »

Hé Thijs,

ik ben toevallig deze site tegengekomen. Handig idee om zo ervaring uit te wisselen.

Ik heb al zolang ik me kan herinneren last van zweethanden. Eigenlijk vanaf m'n geboorte as. En ben er ook een meester in geworden om dit te verbergen. Nooit dansles genomen, handen schudden vermijden, noem maar op.

Een jaar of 4 geleden besloot ik m'n huisarts eens te vragen of er geen oplossing was. Want ik had het gevoel dat ik door m'n "handicap" toch wel erg veel miste. Na al mijn moed bij elkaar te hebben geraapt, kreeg ik daar aardig het deksel op m'n neus. Beide huisartsen zijn op z'n zachts gezegd nogal conservatief. Het ergste vond ik nog wel dat ik het gevoel had niet serieus genomen te worden. Of ze niet begrepen wat een impact HH op je leven kan hebben..

Ik kreeg homopatische tabletjes voorgeschreven. Vraag me niet de naam, maar ik ze zijn al eens hiet in het forum genoemd. WERKTE NIET. Zelfs na 3 maanden (zoals voorgeschreven) geduldig innemen en afwachten.

Na een jaar, nog een keer met veel moeite naar de huisarts. Ik kreef een of ander smeerseltje Alu, nog wat, voorgeschreven. Had in het begin enig effect, maar dat hield na enige tijd op, hoe vaak ik het ook gebruikte.

Weer terug... Kreeg toen nog zo'n smeersel voorgeschreven. Hielp wel, maar het had niet het gewenste effect. Het zweet druppelde niet meer van m'n handen af, maar droog waren ze niet te noemen. Bovendien kreeg ik uitslag van dat spul, wat echt chemische troep is.

Beide huisartsen waren van mening dat ik hier maar genoegen mee moest nemen. Zo frustrerend als ze je niet serieus nemen. Had zelf het een en ander op het internet opgezocht qua medicijnen en andere behandelingen, en dit meegenomen, maar dat vonden ze allemaal veel te ingrijpend. De risico's en bijwerkingen waren te groot.

Ik heb het er maar bij gelaten en ben zelf gaan zoeken. Toen heb ik syneo5 ontdekt. Werkt redelijk, maar ook hier geldt voor mij, hoe vaker je het gebruikt, hoe minder het effect wordt. Had ik eerst 5 dagen redelijk droge handen, nu zijn het er maar 2.

Voor mijn 24ste verjaardag heb ik mezelf een botox behandeling gegeven. Bij Carpe. Misschien dat andere leden een betere ervaring hebben, maar ik heb geen enkel verschil gemerkt! Het injecteren in je handen heb ik bovendien als zeer pijnlijk ervaren. Ik mag niets van het personeel zeggen, die waren waren uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Nu ben ik verder op zoek naar een oplossing. Niet alleen omdat ik me erniet bij neer kan leggen dat ik er maar mee moet leren leven, maar ook voor m'n nichtje. Ze is nog maar 1 jaar oud, maar zij heeft hetzelfde probleem als ik: zweethanden. Als ik een manier vind om ervanaf te komen door van alles te proberen, dan hoeft zij niet zo'n lange "lijdensweg" mee te maken als ik.

Momenteel kijk ik naar de mogelijkheden van een operatie. maar de prijzen liggen zo hoog. Bovendien maak ik me zorgen over dat verplaatsen van het zweten. Ik heb gemerkt dat als ik redelijk droge handen heb, dat ik wat meer onder m'n oksels zweet. Grote kans dus, dat dat na zo'n operatie nog erger wordt. Alhoewel, ik vraag me af of ik dat net zo erg zal vinden als m'n zweethanden.

Iemand informatie over operatieve behandelingen, vergoedingen? en hoe je bij zo'n ziekenhuis terecht komt? Want op mijn huisarts hoef ik niet te rekenen..

Gr.

Jacq
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Thijs,
dus het zweten is bij dat meisje een stuk verminderd? En waarom kreeg zij dan Robinul? Omdat ze zo kwijlde of om te kijken of het zweten minder erg werd?
Groetjes!
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

hoi Jacq,
dus bij jou blijven je handen tot nu toe wel droog met syneo5? want dan ga ik het zelf ook snel proberen...
Tot nu toe werkt bij mij ook niet veel, ik heb een sweatcare maar het enige verschil is dat het zweten ietsje minder is en iets later begint.
groetjes
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2782
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Angela schreef:Hey Thijs,
dus het zweten is bij dat meisje een stuk verminderd? En waarom kreeg zij dan Robinul? Omdat ze zo kwijlde of om te kijken of het zweten minder erg werd?
Groetjes!
Hoi Angela,

Ehh dat meisje kwijlde niet hoor ;) haha Nee ze kreeg dat omdat ze een oplossing tegen het zweten wilde. Ik lees overigens behoorlijk veel goede verhalen van mensen die medicijnen gebruiken tegen overmatig zweten over het hele lichaam, hoofd oksels handen en voeten, maar dit heb ik al eerder geschreven.


Hoi Jacq :welkom

Volgens mij worden operaties gewoon vergoed hoor. Maar je zult wel een verwijsbrief nodig hebben van je huisarts. Nu zal je huisarts er (terecht) terug houdend in zijn om je te laten opereren. Opereren is nogal wat, ik kan me voorstellen dat een huisarts eerst alle andere mogelijkheden wil hebben uitgeprobeerd voordat hij akkoord gaat met een operatie. Natuurlijk is en blijft dit ook jouw keuze en zul je door een arts in het ziekenhuis (dermatoloog/neuroloog) eerst goed worden ingelicht en zullen de opties met je besproken moeten worden.

Hoe lastig sommige huisartsen ook doen... ga toch terug... ga desnoods 10 keer terug... hij/zij wordt vanzelf gek van je en zal op een gegeven moment echt wel jou naar een dermatoloog doorverwijzen. Vraag er gewoon om. Met een arts in het ziekenhuis kun je verdere stappen plannen.....

succes,

Groetjes Thijs
GOOFYsr1888
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 16:12
Contacteer:

Bericht door GOOFYsr1888 »

Ik heb een groot probleem op de handen en voeten. Ik heb dat apparaat en inderdaad werkt het. Maar dan moet je geen wondjes op je handen hebben. Mijn gevolg van het zweten op de handen en voeten is dat ik exzeem krijg en dus dit apparaat zelden kan gebruiken. Apparaat heb ik nu al 5 jaar in de kast staan en maar een paar keer kunnen gebruiken. Voor mij zou dus een medicijn een oplossing zijn.

Gegroet
Chantal
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht