Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hey ijansen,

Ok, ik zal proberen zsm foto's te maken...

Heb je de oude foto's die zijn gepost ook bekeken, dan heb je enig idee wat er toen is gebeurd.

Ik ken die Therme deo niet... heb er wel van gehoord, maar nog nooit gebruikt. Ik gebruik zelf Rexona Maximum Protection (die is speciaal voor vrouwen en mannen).

Er is mij aangegeven dat ik de volgende dag al wel kon werken. Op dat moment werkte ik niet en ik was toch best blij dat ik dat niet hoefde. Ik heb niet super veel last gehad van het lekken, alleen je zit wel de eerste paar dagen met een afgeknipte gaas als jasje om druk uit te oefenen. De beste oplossing is denk ik een paar dagen vrij te nemen als dit kan. Ik lekte volgens mij verder niet, kan me er in ieder geval niks van herinneren, het was volgens mij heel droog, alleen had ik last van een bindweefsel wat uit t operatie gaatje kwam...daar zat ik aan, wat ik beter niet had kunnen doen want dat deed echt zeer!

Ik denk dat het per persoon afhangt of je lekt? Je krijgt de dag van de operatie wel een heel pakket aan tegen het lekken, maar de dag erna dus zo'n kousje. In ieder geval heb ik weinig complicaties gehad, wel flink gekleurde plekken, maar het is wel een operatie waar ze de zweetklieren moeten uittrekken dus ja, logisch dat je blauwe plekken hebt.

Het is echt niet zo erg als dat je denkt dat het is hoor, je moet gewoon relaxed meewerken dan komt het goed!

Mijn advies is: neem een paar dagen op, dat is voor je eigen gevoel wel zo prettig denk ik en 1,5 week ongeveer na de operatie moet je ter controle terug komen dus dan heb je die dag ook nodig om er naar toe te gaan.

Als ik jou was zou ik eens op gesprek gaan, ze zijn super aardig en geen vraag vinden ze raar. Ik heb me van te voren voorbereid door een aantal vragen op papier te zetten en werd me ter plekke uitgelegd.

Trouwens is het ook niet nodig om een 2e behandeling te laten ondergaan, want 1 operatie is voldoende. Alle na controles zijn in de prijs in begrepen. Na die tijd heb ik nog specifiek om een jodium test gevraagd zodat ik voor mijn eigen gevoel zeker wist dat er geen over actieve zweetkliertjes meer aanwezig waren. Dit was niet perce nodig, maar omdat ik dit zelf prettig vond hebben ze het gedaan. Het resultaat is in 1 van de laatste foto's zichtbaar, geen over actieve zweetkliertjes meer (worden blauw tijdens de jodium test). Helemaal van het transpireren afkomen kan niet, want dat is niet gezond (Zoals ik wel vaker heb gezegd hier) maar wees gerust, je zult verbaast staan hoe weinig tot niet je transpireert. Ik in ieder geval wel!!

Van de website mcgooi.nl:
'Voor de behandeling wordt in het okselgebied eerst een vloeistof ingespoten (dezelfde als bij liposuctie). Deze vloeistof werkt verdovend en voorkomt dat het onderliggende weefsel beschadigt. Via een klein sneetje (van drie tot vier millimeter) worden de zweetkliertjes aan de onderkant van de huid eerst losgemaakt en vervolgens weggezogen. De behandeling duurt ongeveer een uur en is dankzij de verdoving niet pijnlijk. Na de behandeling krijgt u een soort verband onder uw oksels, dat er na twee dagen weer af mag. De huid is daarna hooguit een beetje gevoelig en misschien een beetje blauw. Die eerste dagen kunt u beter niet intensief gaan sporten, maar verder zult u er nauwelijks last van hebben en wordt u niet gehinderd in uw dagelijkse bezigheden.

Het effect van hidrosuctie is direct merkbaar en zoals gezegd is het resultaat blijvend. Eenmaal verwijderde zweetkliertjes komen niet meer terug. Hoewel de zweetproductie niet tot nul kan worden terug gebracht, is de verbetering na één behandeling meestal al zo groot dat een tweede behandeling niet nodig is. U zult aanzienlijk minder transpireren en de oksels zullen aanmerkelijk droger blijven. Omdat er ook een deel van de haarzakjes wordt verwijderd, heeft hidrosuctie als bijkomend effect mogelijke vermindering van de beharing.

De meeste risico's zijn tijdelijk van aard en bestaan uit locale irritatie van de huid en eventueel oppervlakkige blaarvorming. Ook zijn er in de eerste weken regelmatig onderhuidse bobbels en strengetjes waar te nemen. Deze verdwijnen vaak spontaan weer, al kan het huidoppervlak soms wat onregelmatig blijven. Tevens verdwijnt vaak midden in het behandelde gebied blijvend de haargroei'.

Ik snap helemaal je frustratie van 'kapotte' versleten kleren. Ik heb dit zelf ook gehad, echt behoorlijk erg zelfs, zoals witte t-shirts en gewoon bijna direct transpireren nadat ik deo had gedaan en het er snoei hard door heen ging. Dat gevoel krijg ik ook niet meer uit mijn hoofd, het is zelfs zo dat bij diverse ERGE situaties ik mij er nog voor kan schamen. Zelfs heb ik gehad dat ik op jassen transpireerde..echt zo'n vreselijk gevoel, winter of zomer, het maakte allemaal niet uit..bah vreselijk.. ik hoef dit gelukkig nooit meer mee te maken! Ik voelde me echt aangetast in mijn eigenwaarde, want dat is wat ik ervan kreeg. Ik had dit al sinds mijn 13e dus het heeft lang geduurd voordat ik deze stap heb genomen, omdat ik hoopte dat het na de puberteit overging, no way, over actieve zweetklieren gaan niet weg als je ze niet weg laat halen.

Het is fijn om te weten dat je weer kleren aan kan doen die je uit voorzorg niet meer aan deed, wetende dat je in de zomer niet/nauwelijks meer transpireert. Ik ben een veel gelukkiger persoon geworden nadat ik deze operatie heb ondergaan en zou zo weer dezelfde beslissing nemen als het zou moeten, dus dat geeft wel aan hoe blij ik ben geweest met deze operatie.
Laatst gewijzigd door ueue op za 19 mar 2011, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Beste eueu,

Dank je voor al je informatie! Inmiddels heb ik contact met het MC 't Gooi. Straks komt de tijd doe ik het of doe ik het niet;)

Groeten,
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

ijansen schreef:Beste eueu,

Dank je voor al je informatie! Inmiddels heb ik contact met het MC 't Gooi. Straks komt de tijd doe ik het of doe ik het niet;)

Groeten,
Hoi ijansen,

Wat goed en fijn voor je dat je al een afspraak hebt gemaakt. Graag gedaan natuurlijk wat betreft de informatie. Ik snap niet helemaal waarom ik geen e-mail kreeg dat je een reactie had geplaatst...want ik zie het nu pas.

De foto's ben ik niet vergeten nog, maar ik heb er geen tijd voor gehad, waarschijnlijk morgen wel!

Laat je ons weten hoe je het gesprek vond gaan en wat je keuze zal zijn? Sterkte ermee en onthoud je hoeft je niet te schamen voor zo'n gesprek (1. ze hebben al heel wat mensen er vanaf geholpen 2. je hebt al een keuze gemaakt om dit gesprek aan te gaan, dus het kan alleen maar beter worden).

Groetjes,

Ueue.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hallo allemaal,

En ijansen, heb je al een afspraak gemaakt bij MC 't Gooi? Ben wel benieuwd naar hoe het intake gesprek is gegaan.

Ik moet helaas aangeven dat het me nog niet is gelukt om foto's te maken, kom ik nog op terug.

Groetjes,

Ueue.
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik voor mezelf een goede periode aan het kiezen ben. Begin mei ga ik op vakantie, dus dan wil ik daar volledig van kunnen genieten. Dus eer dat ik de behandeling zou kunnen ondergaan is het zomer. Daarom wil ik sowieso even wachten met een intake totdat ik ook echt de tijd heb om eventueel na de intake snel over te gaan tot een operatie. Ik zie er namelijk niet het nut van in om nu al een intake te doen om vervolgens pas 2 of 3 maanden later onder het mes te gaan..

I'll keep you posted
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Zo de afspraak staat! 25 mei ga ik voor het intakegesprek!
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

ijansen schreef:Zo de afspraak staat! 25 mei ga ik voor het intakegesprek!
Geweldig, gefeliciteerd alvast met deze stap die je hebt gezet!

Ik ben het verzoek om foto's te maken niet vergeten hoor.

Waarschijnlijk morgen zal ik even foto's maken.

Groetjes,

Ueue.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hier de foto's van Ueue.

Afbeelding

de linker oksel

Afbeelding

de rechter oksel
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hallo iedereen,

Nou hierbij eindelijk maar toch de foto's.

Dus je ziet eigenlijk in het midden van de oksels nog een kleine bobbel, onevenheid. Het is niet heel erg om te zien, maar het is er wel. Ook zijn 2 kleine donkere littekentjes bovenin de oksel zichtbaar. Tja mooie oksels kan je best vergeten volgens mij..maar jammer dan.

Ijansen heb je al een gesprek gehad bij MC 't Gooi? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het resultaat vinden...één foto is wat dichterbij genomen.

Groetjes,

ueue
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Beste ueue,

Hartstikke bedankt voor de foto's! Ik moet zeggen dat het me wel enigzinds gerust steld. Want ik moet zeggen dat ik het bijna niet zie op de foto..
Ik heb zeker een afspraak. 25 mei ga ik voor het intake gesprek, mocht ik dan nog steeds willen doorgaan met de behandeling, dan moet ik even kijken hoe het uitkomt qua datum om de operatie te laten uitvoeren.

Groeten,
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Nog even een geruststelling: de 1e foto, die 'bobbel' bovenaan is dus eigenlijk een gedeelte van de bovenarm wat je ziet... het is misschien een rare foto hoe die is genomen maar het is niet mijn arm gestrekt zeg maar.

In het echt is het nog veel minder 'erg' dan dat het lijkt. Ik zag de foto's net terug en dacht echt van: van zo dichtbij lijkt het wel eng en erg, maar 1 foto is dichtbij genomen dus lijkt het al snel erger dan dat het in werkelijkheid is.

Blij dat je een afspraak hebt binnenkort. Ik ben erg benieuwd wat je keus is en hoe je het intake gesprek vindt gaan!
Ik zal het leuk vinden als je een korte reactie van je intake gesprek zou willen noteren hier.

Als er nog meer vragen oid zijn, blijf gewoon stellen want ik vind het fijn als er onduidelijkheid weggenomen kan worden.
Ik ben hoe dan ook nog steeds ontzettend blij met het resultaat en zal dat waarschijnlijk altijd zijn :)

Haha moet zeggen dat ik die statussen op dit forum erg grappig vind! Ik laat wat van me horen, ja dat doe ik inderdaad hihi.
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Hoi ueue,

Moet zeggen dat de afspraak naar wens is gegaan en dat ik al op 9 juni geholpen word! Op eens komt alles heel dicht bij!

Om wat meer op de afspraak in te gaan. Je komt daar binnen en wordt gelijk hartelijk ontvangen en gerustgesteld. Vervolgens gaat de arts uitleggen wat de verschillende behandelingen zijn en wat de voor en nadelen zijn. Ze zijn zelfs heel open over het resultaat en wat je precies kunt verwachten. Al met al ga je met een gerust hart naar huis en eigenlijk had ik op het moment dat ik de deur uit liep al een keus gemaakt. Het is ook heel fijn dat ze aan je wensen kunnen voldoen wat betreft de behandel datum ect.

Ueue hartstikke bedankt voor al je feedback! Moet zeggen dat het geholpen heeft:)

Groeten,
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hi! Wat goed dat je snel geholpen kan worden!

Graag gedaan wat betreft de informatie. Ben blij dat het heeft geholpen!

Heb je nog vragen gesteld en fotos gezien van voor- en nabehandelingen?

Laat aub als je wilt ook maar weten hoe het jou verloopt.

Groeten,

Ueue
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

ijansen schreef:Hoi ueue,

Moet zeggen dat de afspraak naar wens is gegaan en dat ik al op 9 juni geholpen word! Op eens komt alles heel dicht bij!

Om wat meer op de afspraak in te gaan. Je komt daar binnen en wordt gelijk hartelijk ontvangen en gerustgesteld. Vervolgens gaat de arts uitleggen wat de verschillende behandelingen zijn en wat de voor en nadelen zijn. Ze zijn zelfs heel open over het resultaat en wat je precies kunt verwachten. Al met al ga je met een gerust hart naar huis en eigenlijk had ik op het moment dat ik de deur uit liep al een keus gemaakt. Het is ook heel fijn dat ze aan je wensen kunnen voldoen wat betreft de behandel datum ect.

Ueue hartstikke bedankt voor al je feedback! Moet zeggen dat het geholpen heeft:)

Groeten,
Heey ijansen,

Ben een poosje niet actief meer geweest op het forum. Hoe gaat het met je, hoe is de behandeling na een aantal maanden gegaan?

Hoop dat je deze informatie met ons wil delen en of je net zo tevreden bent als ik;).

Groetjes,

ueue.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

ijansen schreef:Beste ueue,

Hartstikke bedankt voor de foto's! Ik moet zeggen dat het me wel enigzinds gerust steld. Want ik moet zeggen dat ik het bijna niet zie op de foto..
Ik heb zeker een afspraak. 25 mei ga ik voor het intake gesprek, mocht ik dan nog steeds willen doorgaan met de behandeling, dan moet ik even kijken hoe het uitkomt qua datum om de operatie te laten uitvoeren.

Groeten,
Heey ijansen,

Hoe is het nu? Ben wel erg benieuwd!

Groeten
Plaats reactie