Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

In mijn constante zoektocht een permanente oplossing te vinden tegen mijn overmatig zweten probleem onder de oksels kwam ik al een tijdje terug op de website terecht van Medisch Centrum het Gooi. Zij zijn, vooralsnog de enige in Nederland, die een oplossing aanbieden die blijvend is door middel van hidrosuctie. Zie: http://www.mcgooi.nl/transpireren/hidrosuctie.html

Vanmiddag maar even gebeld met hun en een vriendelijke mevrouw stond mij te woord. De behandeling wordt voor zover zij wist niet vergoed door de zorgverzekeraars en kost 2500 euro. De behandeling komt er in het kort op neer dat zij een vloeistof in je huid bij je oksels spuiten en vervolgens met naalden de zweetklieren er uit halen.

Nu is mijn vraag hier, heeft iemand deze behandeling laten doen aldaar en zo ja hoe is het bevallen? En mijn tweede vraag is of er iemand is die deze behandeling vergoed heeft gekregen. Er zou geen DBC code voor deze behandeling zijn en MC 't Gooi is een prive kliniek dus wellicht dat daar het probleem ligt.

Ik ben reuze benieuwd naar de reacties want als mijn laser sweat ablation verhaal in Engeland eindigd ga ik knokken voor deze behandeling en dan weet ik nu al dat het weer voor de geschillencommissie gaat komen. De zorgverzekeraar geeft niet snel op met hun starre weigerende houding, maar ik al helemaal niet.

Groetjes Thijs
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Dag Thijs,

Graag wil ik reageren op jouw post. Rond half juli heb ik deze behandeling bij t Medisch Centrum t Gooi in Bussum laten doen. Ook ik heb al sinds mijn 13e last gehad van overmatig transpireren, ook in de winter. Inmiddels had ik wel door dat dit niet met de pubertijd over ging en dus besloot ik informatie op te zoeken, waar ik o.a. jouw website en die van Sudor en Medisch Centrum ‘t Gooi heb bestudeerd. Tenslotte heb ik al mijn moed verzameld en een afspraak gemaakt bij Medisch Centrum 't Gooi. In 2008 had ik namelijk al een artikel gezien over overmatig transpireren die van hun kliniek afkomstig is. Ik heb een intake gesprek gehad met dr. Bruining. Hij gaf mij aan dat je dus gebruik kunt maken van diverse maatregelen om het transpireren te verminderen zoals botox en hidrosuctie. Ook vroeg hij mij of ik bekend was met het product aluminiumchloride en of ik ook gebruik had gemaakt van pads. Toen ik mijn motivatie voor hidrosuctie had aangegeven en de reden waarom ik geen gebruik wil maken van botox begon dr. Bruining aan de uitleg van de methode van hidrosuctie. Ondanks dat hij wel duidelijk had aangegeven hoe deze methode wordt gedaan had ik me toch ook nav jouw site me voorbereid met een aantal vragen. Onder andere heb ik gevraagd naar de eventuele complicaties die er zijn. Dit zijn er weinigen (zoals je ook kan lezen op hun website). Ik zal je de informatie geven die zij door middel van een informatieve brief naar mij hebben gestuurd (nadat ik een afspraak had gemaakt):

‘Hidrosuctie
De Hidrosuctie is een zeer veilige behandeling. Bij deze techniek zijn geen ernstige complicaties bekend. Er kunnen sporadisch ongewenste effecten optreden, zoals uitgebreide bloeduitstortingen, meer pijn dan gebruikelijk en een (tijdelijk) verminderd gevoel in de huid. Ook kan sporadisch een blaartje optreden. Zelden kan door te grote irritatie van de huid (“dode huid”) een litteken ontstaan. Bij mensen met aanleg voor pigmentvlekjes kan ter plaatse van de sneetjes een donkere verkleuring optreden. Bij mensen met aanleg tot het maken van dikke littekens kan er een verharding onder de huid ontstaan.
Hoewel infectie zeer zeldzaam is dient u gedurende 7 dagen, te beginnen de dag voor de behandeling, toch antibiotica te gebruiken. U zult hiervoor een recept krijgen'.

Ook heb ik navraag gedaan over het opnieuw aangroeien van zweetklieren. Op de website geven ze zelf aan dat dit niet kan gebeuren. De zin van hun website:

‘Uniek en ideaal want door deze veilige methode, die onder plaatselijke verdoving plaatsvindt, treedt er een blijvende vermindering van het zweten op'.

'Het resultaat
Het effect van hidrosuctie is direct merkbaar en zoals gezegd is het resultaat blijvend. Eenmaal verwijderde zweetkliertjes komen niet meer terug. Hoewel de zweetproductie niet tot nul kan worden terug gebracht, is de verbetering na één behandeling meestal al zo groot dat een tweede behandeling niet nodig is. U zult aanzienlijk minder transpireren en de oksels zullen aanmerkelijk droger blijven. Omdat er ook een deel van de haarzakjes wordt verwijderd, heeft hidrosuctie als bijkomend effect mogelijke vermindering van de beharing’.

Nog even wat informatie uit de informerende brief:
‘Het resultaat van de behandeling is niet direct te beoordelen. Na enkele weken blijkt dat de zweetproductie is afgenomen. Het behandelde gebied kan gedurende enkele maanden na de ingreep wat hard en geïrriteerd aanvoelen. Tijdens dit proces voelt u dat er wat in het behandelde gebied gebeurt. Dit varieert van jeuk tot af en toe een licht stekende pijn of het gevoel van spierpijn. Al deze bijkomstigheden verdwijnen’.

Naar aanleiding van bovenstaande heb je dus ook geen last dat je op andere plaatsen zou kunnen transpireren (ik wist het niet zeker naar aanleiding van de gegeven informatie dus heb ik het nagevraagd bij het intake gesprek).
De behandeling kost in totaal 2500 euro (inclusief nazorg). De kosten van het intake gesprek zijn 40 euro en die kan je aftrekken van het totale bedrag. Het intake gesprek duurt ongeveer 3 kwartier.
Ook ik heb van te voren geprobeerd te achterhalen of deze behandeling bij de verzekering vergoed kon worden. Zij gaven stomweg het korte antwoord dat dit niet het geval was. Ook heb ik nog een verwijsbrief bij de dokter gehaald. Tijdens het intake gesprek heb ik ook navraag gedaan of er een mogelijkheid bestaat dat ik deze behandeling vergoed kan krijgen door de verzekering. Er werd mij aangegeven dat Medisch Centrum 't Gooi altijd wel een brief kunnen opstellen die dan alsnog als bewijs naar de verzekering kan gaan.

Omdat ik niet langer wilde wachten met de operatie heb ik deze behandeling eerst zelf betaald. Het maken van een afspraak kan heel snel, ik kon al een week later worden geholpen, officieel gezien kon ik als ik me goed herinner zelfs binnen een week worden geholpen.

Voordat ze beginnen aan de operatie word je gevraagd een formulier te ondertekenen waarin je bevestigt dat je akkoord gaat met het feit dat zij voor, tijdens en na de operaties foto’s maken. Dit om waarschijnlijk het herstelproces te volgen en ook weer lering uit te kunnen halen.

De operatie is helemaal niet eng. Je moet een dag van te voren beginnen met een antibotica kuur die je moet afmaken. Eventueel voor de operatie kan je ook nog een pilletje krijgen om je rustig te maken. Allereerst doen ze een jodiumtest om te kijken waar je precies transpireert. De mensen zijn heel vriendelijk en je krijgt vlak voor de operatie ook dr. L. Abbema te zien, die deze behandeling heeft uitgevonden. Het is een zeer sympathieke man en heel geruststellend. Later kwam hij tijdens de operatie nog even kijken of alles goed gaat.

Je wordt plaatselijk verdoofd in de oksels waar ze ook telkens gaan kijken hoe de verdoving is ingetrokken. De verdoving moet een half uurtje intrekken maar dit kan sneller gaan omdat ze bij mij al eerder begonnen waren met het inbrengen van de verdoving. Er wordt muziek geluisterd tijdens de operatie en ze laten je je eigen muziekzender kiezen. Het enige vervelende is dat je wel een soort schrapend geluid hoort, heel vies(!), dus een tip is om oordopjes mee te nemen! Ze maken 2 sneetjes van 2 a 3 cm groot, in mijn geval aan de boven en onderkanten van de oksels. Een lang dun apparaatje gaat in de oksels en ze schrapen de zweetklieren weg. Ongeveer 75% van het zweten zal worden verminderd omdat de eccriene zweetklieren niet kunnen worden verwijderd. Na de operatie krijg je verband om je heen tegen t lekken. Een dag na de behandeling mag je douchen en wel zorgen voor druk onder de oksels door middel van een jasje wat je aankrijgt. Je krijgt ook nog gaasjes mee om de komende week te gebruiken. Een week na de operatie mag je al weer sporten. In het begin had ik nog wel pijn met mijn armen omhoog doen, dat kan niet heel hoog. Zo'n 2 a 3 dagen heb je even last, maar met de antibotica en paracetemols is dit goed te onderdrukken. Gewoon als het kan een weekje rustig aan doen!

Na de behandeling die ongeveer een uur in totaal duurt (na het intrekken van de halfuur durende verdoving) krijg je een jasje aan ter bescherming en word je ingepakt met soort luiers, tegen het lekken. Je hartslag wordt door middel van je enkel gewogen. Ook krijg je een ontslagbrief mee met je gegevens, wanneer de ingreep is beëindigd en hoe hoog je hartslag was. Deze ontslagbrief krijg je mee omdat stel dat je een ongeluk krijgt, ze kunnen nagaan waarom je zo dik ingepakt bent. Daarna mag je even wat eten en drinken, wordt informatie aan de betreffende begeleider van je uitgelegd, vragen worden beantwoord, namen en telefoonnummers worden meegegeven die je kan bellen als je vragen hebt. Daarna mag je naar huis.

Een dag na de behandeling werd ik opgebeld door dr. Bruining. Hij vroeg hoe het me was verlopen na de operatie. Of ik ergens pijn had en of ik nog vragen had. Ik gaf aan dat ik wel flinke gekleurde plekken had en dat ik een soort ‘sliert’ aan een kant van mijn oksels bij de snee had gezien. Hij gaf aan dat dit waarschijnlijk een bindweefsel was, ik kon dit afknippen of gewoon laten zitten, het was niks ernstigs en het zou vanzelf afsterven. Later heb ik geprobeerd het eruit te trekken, okay doe dat absoluut niet, want ik had het niet meer van de pijn. Gewoon niet aanzitten en proberen zoveel mogelijk druk uit te oefenen op de oksels door middel van een jasje (gewoon een afgeknipte kous, maar het werkt wel een beetje).

1,5 week na de operatie, laten ze je weer terugkomen om te controleren hoe het er dan uitziet. In mijn geval ging dit erg goed, beetje gekleurde plekken, geel, blauw en rood en wel wat dikke vochtophopingen. Er zijn opnieuw foto’s gemaakt en ook heeft dr. Bruining genoteerd dat ik aan de rechteroksel meer last had van vochtverlies, de linker oksel stukken minder. Ik snap daar niks van want ik had het gevoel alsof de linkeroksel meer transpireerde voordat ik deze behandeling had ondergaan. Ook vroeg hij me nog hoe lang ik echt last had gehad van pijn, dit is ongeveer 2 a 3 dagen geweest. Ik heb nog gevraagd of het nodig was om deodorant te gebruiken maar hij gaf aan dat ik dit zelf mocht weten en hij vroeg zich af of dit noodzakelijk was. Omdat ik dus weet dat je na een aantal weken de transpiratie tot een normaal niveau weer zal oplopen ben ik na mijn controle toch maar weer begonnen met het gebruiken van een deodorant. De eerste keer voelde ik nauwelijks dat ik het erop deed, dat was even niet prettig, net een soort schuurpapier waar je het opsmeert, maar na de 2e keer gaat het al stukken beter. Nu voelt het al redelijk normaal als ik het er op doe, dus gewoon even doorbijten.

Rond begin september moet ik terugkomen voor mijn 2e controle (2e controle, 6 weken na de behandeling). Daar blijft het volgens mij bij wat betreft controles.
Nog steeds heb ik wel last van ophopingen maar die verdwijnen wel gaf dr. Bruining aan. Aan de rechterkant is de ophoping wat dikker, maar dit heeft dr. Bruining allemaal genoteerd, opnieuw foto's gemaakt en hij vond dat het er allemaal prima uitzag. De hele controle duurt niet lang, max 3 kwartier. Volgens dr. Bruining zou je de gevolgen van de operatie meteen merken. Dat klopte ook! Ik was alleen wel bang dat ik zou transpireren, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de vochtophoping verkleinde. Stel dat de ophopingen nou niet echt volledig is weggetrokken bij mijn 2e controle dan kunnen ze een bepaalde vloeistof inspuiten om deze vochtophopingen sneller te doen wegtrekken. Ook merk ik dat ik last heb van het dode vlees aan 1 kant van de oksel. Dit is stukken harder en bijna ongevoelig..een beetje griezelig wel, maar tot nu toe kan ik al zeggen dat deze behandeling een AANRADER is. Ik voel me nu al stukken zekerder en kan niet wachten totdat ik voor mijn volgende controle kan terugkomen om te kijken hoe het resultaat dan is.

Om nog even terug te komen op die brief voor de verzekering, deze kan je als je dit alsnog wilt krijgen, ze sturen dit op per post. Hierin staat een verhaal waarom jij in aanmerking moet komen voor vergoeding van de behandeling hidrosuctie, onderzoek (jodiumtest), de bespreking (hoe de behandeling hidrosuctie in zijn werk is gegaan) en internationale (Engelse en Duitse) literatuurbronnen. Deze informatie is bijgevoegd om de eventuele onzekerheid rondom de ingreep bij de verzekeringen weg te nemen. Ze geven in de brief aan dat een kopie van deze literatuur op aanvraag beschikbaar kan worden gesteld. Ook krijg je nog een offerte mee van de totale kosten. Kopieën zijn voor eigen administratie bijgesloten. Ik zal nog zelf opnieuw een brief opstellen naar mijn verzekering en deze brief en een verwijsbrief van de dokter opsturen naar de verzekering.

Trouwens er valt echt een soort van 'last' van je af als je zo'n behandeling hebt gehad, en het idee dat je 'gewoon' zal transpireren is wel spannend.
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik zal ze dan beantwoorden.
Laatst gewijzigd door ueue op do 10 feb 2011, 16:18, 15 keer totaal gewijzigd.
lennest
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 aug 2009, 15:59
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door lennest »

Ik heb de hidrosuctiebehandeling vorige week gehad bij MC 't Gooi. De behandeling zlef vond ik meevallen, naderhand niet. Ik zie bont en blauw; de blauwe plekken lopen door tot over m'n borsten; het ziet er niet uit! Veel pijn onder de oksels, vooral bij het omhoog doen van de armen en de wondjes hebben een dag of 4 gelekt.
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Tot op heden gaat alles goed.
In 2003 de eerste botoxbehandeling gehad ook bij MC 't Gooi, dit was geweldig. Maar later nam de werking van de botox af. Vorig jaar heeft de botox maar een maand of 2 gewerkt; veel te kort. Vandaar de keuze voor de hidrosuctie.
De behandeling zoals beschreven, heb ik ook gehad en mijn ervaringen komen aardig overeen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Zijn er ook ervaringen van mensen qua verzekeringsmaatschappij en vergoeding van deze behandeling ????

Is er iemand die het vergoed heeft gehad??

groetjes Thijs
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

lennest schreef:Ik heb de hidrosuctiebehandeling vorige week gehad bij MC 't Gooi. De behandeling zlef vond ik meevallen, naderhand niet. Ik zie bont en blauw; de blauwe plekken lopen door tot over m'n borsten; het ziet er niet uit! Veel pijn onder de oksels, vooral bij het omhoog doen van de armen en de wondjes hebben een dag of 4 gelekt.
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Tot op heden gaat alles goed.
In 2003 de eerste botoxbehandeling gehad ook bij MC 't Gooi, dit was geweldig. Maar later nam de werking van de botox af. Vorig jaar heeft de botox maar een maand of 2 gewerkt; veel te kort. Vandaar de keuze voor de hidrosuctie.
De behandeling zoals beschreven, heb ik ook gehad en mijn ervaringen komen aardig overeen.
Hoi Lennest, bedankt voor jouw bericht. Wel fijn dat ik ook kan lezen hoe andere mensen deze behandeling hebben ondergaan bij het Medisch Centrum 't Gooi. Van dr. Bruining had ik al vernomen dat er al honderden mensen zijn geweest die deze behandeling hebben ondergaan. Ik neem aan dat je deze week dan terug moet ter controle? Ben je ook door dr. Bruining behandeld of door dr. Habbema zelf (weet trouwens niet of hij zelf deze behandeling nog uitvoert). Ben jij van plan om de kosten retour te krijgen van je verzekering en wil je dan misschien ook deze brief van 't Medisch Centrum 't Gooi ontvangen?
Zou jij zo vriendelijk willen zijn ons ook op de hoogte te houden van je ontwikkelingen? Dan hebben meer mensen een idee hoe deze behandeling kan verlopen.
Sterkte met de blauwe plekken, wat ontzettend vervelend dat je daar zoveel last van hebt. Ik hoop voor je dat ze spoedig mogen wegtrekken! En natuurlijk de pijn niet te vergeten, wel de kuur afmaken hoor, anders helpt het niet. En je mag heel wat asprines nemen om de pijn te verminderen, dat doe je vast wel, maar ik denk ik zeg het nog maar.

Ik ben trouwens 1 ding vergeten te vertellen, het verdween zo snel, dat het me in mijn vorige verhaal is ontschoten. Ik had de dag na de behandeling wel een dikkere bloeduitstorting op 1 arm en mijn rug was gezwollen. De gezwollen rug is na een week weggetrokken en de blauwe plek binnen een paar dagen.
Laatst gewijzigd door ueue op di 11 aug 2009, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Klik hier voor de linker oksel van Ueue.

Klik hier voor de rechter oksel van Ueue.

Deze foto's zijn bijna 4 weken na de behandeling genomen met een mobiele telefoon.

Groetjes Thijs en Ueue bedankt ! :)
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Thijs schreef:Klik hier voor de linker oksel van Ueue.

Klik hier voor de rechter oksel van Ueue.

Deze foto's zijn bijna 4 weken na de behandeling genomen met een mobiele telefoon.

Groetjes Thijs en Ueue bedankt ! :)
Jij bedankt voor het posten Thijs en graag gedaan!
lennest
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 aug 2009, 15:59
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door lennest »

Ueue,

Ik ga niets meer aanvragen bij de verzekering. Heb ik eerder gedaan met de botoxbehandelingen. Nul op het rekest. Ik stop daar geen energie meer in. En och, ik verdien het geld de komende jaren wel weer terug. Want:
- minder wassen: ik moest vaak tweemaal daags mezelf wassen/verschonen. Denk eens aan de hoeveelheid zeep, water, stroom, moeite?
- minder deo: ik heb ongeveer alle middeltjes in huis: helpt natuurlijk geen bal.
- geen okselpads meer: jippie!
- ik hoef hopelijk geen kleding meer weg te gooien omdat ik de transpiratiegeur er met wassen niet meer uitkreeg en/of de kleding zo was verkleurd met gele plekken van de transpiratie of dat bij gekleurde kleding de stof gewoon uitgebeten was dat ik ze ook niet meer wilde dragen.
- hopelijk slijt mijn kleding minder snel: te heet wassen is niet bevorderlijk voor je kleding. Maar ja, het moest; de geur ging er anders niet meer uit!

Ik heb voor de behandeling gespaard en we gaan dit jaar niet op vakantie. Thuis besproken: want ja, ook mijn gezin kan niet op vakantie. Uitkomst: wat weegt één jaar niet met vakantie op tegen jouw geluk? Jij hebt er zoveel last van, doe 't maar. Volgend jaar hoeven maar de helft van de bagage mee te nemen, ha, ha.

Ik ben gisteren op controle geweest. Ik heb wat last van blaarvorming: kan sporadisch voorkomen. De huid schrijnt, er lekt wat wondvocht en het voelt niet echt lekker. Ik heb een kalmerende zalf gekregen en het gaat vanzelf over. En mocht ik last houden: liever tien keer te veel langs komen dan één keer te weinig zei dkr. Bruining.

Het afgezogen vocht is trouwens ook nog onderzocht. 95% bestond uit zweetkliertjes, sommige erg groot, nou, dat wist ik wel!

Al met al ben ik erg tevreden over hoe alles verlopen is. De mensen van MC ’t Gooi zijn erg vriendelijk, klantgericht en vinden geen moeite te veel. Bij welke dokter krijg je vandaag de dag nog zijn mobiele nummer mee voor ’t geval dat? Ok, ik heb een kleine complicatie, maar dat gaat wel weer over. Ik ben erg blij dat ik de behandeling in mijn vakantie heb laten doen; ik heb de hoeveelheid pijn/last erg onderschat. Ik heb zeker 2/3 dagen zoveel last ervan gehad, dat ik echt niet had kunnen werken.

En als laatste: voordat de behandeling begon, wordt er de gebruikelijke zetmeeltest gedaan. Hup, jodium erop, gevolgd door het zetmeel. Zelfs dkt. Habbema werd erbij gehaald, want dit was toch wel een heel groot gebied en de hoeveelheid zweet was enorm. Dat wist ik dus ook allang, juist daarom wilde ik deze behandeling!
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Dag Lennest,

Super bedankt voor je bericht! Ik was bang dat je misschien niet meer wilde reageren. Ik moet zeggen dat de totale kosten idd behoorlijk meevallen. Behandelingen in het ziekenhuis zijn ook heel duur, maar daar zie je de eigenlijke kosten niet van terug. Daarbij is botox ook veel duurder en moet je t om de maanden herhalen. Om die reden heb ik gekozen voor dit blijvende resultaat.

Goh dat die okselpads bij je werkte, ik heb het 1 x gedaan onder een blouse, nou nooit weer, het werd er alleen maar erger door. Sorry maar ik was er niet tevreden over, je voelt het zitten en het hielp bij mij dus absoluut niet.

Slijtage van je kleren had ik ook wel. Vooral bij witte t-shirts, maar ik had het ook wel bij truien hoor.

Stiekem ben ik wel heel benieuwd hoe de reactie van dr. Habbema was nav je jodiumtest.

Ik ga toch nog proberen of de behandeling vergoed krijg. Ik vind het raar dat jouw botox behandelingen niet zijn vergoed? Ik dacht dat dat altijd standaard was? Maar blijkbaar niet dus...

Ik had besloten om foto's te nemen van hoe mijn oksels er nu uitzien, heb jij ook zulke rare vochtophopingen? Volgens mij had ik 75% zweetkliertjes, tenminste zoiets heb ik gelezen nav een brief die hij mij liet zien die in mijn dossier zat.

Die blaartjes verdwijnen vast wel weer, alleen ik heb wel medelijden met de pijn die je hebt gehad. En ik ben het helemaal eens met de service, wat goed he en zorgen voor een brief voor onderweg, ik ben zeer tevreden. Ook ik heb de behandeling express in de vakantie laten doen wel zo fijn dat je dan rustig(er) aan kan doen.

Nogmaals zou ik je vragen of je ons op de hoogte wilt houden. Heb je nog steeds blauwe plekken en heb je ook last van de vochtophopingen? Ik weet elke huid is anders, maar ik ben gewoon benieuwd en misschien andere mensen ook wel!

Veel sterkte!
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Morgen heb ik de controle bij 't Medisch Centrum 't Gooi. Ik zal jullie later een berichtje posten hoe dit is verlopen...
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Zoals afgesproken zou ik nog een bericht plaatsen hoe het donderdag is verlopen.

Ik heb uiteraard goed gelet hoe de afgelopen 6 weken zijn verlopen. In 3 gevallen (extreme situaties) transpireerde ik toch wel weer behoorlijk veel. Volgens dr. Bruining is dat als een 'normaal' mens en zal iedereen in extreme situaties transpireren. Over het algemeen mag ik dus wel zeggen dat ik gematigd positief mag zijn. Ik moet zeggen dat ik als ik terug kijk ook wel heel blij mag zijn hoor, want ik transpireer nauwelijks meer wat, tenzij in stresserige/extreme situaties. Toch wil ik nog wel over ongeveer 3 a 4 maanden een jodiumtest doen om te kijken hoeveel het precies heeft geholpen. Ik denk dat ik mijn verwachtingen dus een beetje heb moeten aanpassen omdat ik hoopte dat ik nog minder dan 'normaal' zou transpireren tijdens extreme situaties, vergetende dat blijkbaar iedereen in extreme situaties erg transpireert. Het volledig weghalen van zweetklieren zelfs met botox tegen het transpireren kan dus niet en is trouwens ook niet goed, want je lichaam moet het gewoon kwijt. Ik denk toch wel dat ik voor zo'n 75% minder last heb van transpireren en ben dan ook wel benieuwd hoe de komende periode gaat verlopen. Wel heb ik nog een klein beetje wat vochtophopingen maar die trekken wel weg, stel dat ze nou over 6 weken nog niet weg zijn, kan ik terugkomen om het sneller te doen verdwijnen. Trouwens heb ik ook foto's meegekregen van 2 vellen met in totaal 8 foto's: 4 foto's van de jodiumtesten en 4 foto's een week na de behandeling. Dr. Bruining gaf aan dat ik deze foto's wel op het forum mag zetten, maar dat ik over een jaar wel foto's moet plaatsen hoe het er dan uitziet, om niet een verkeerd beeld te geven. De foto's volgen nog.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Klik hier voor de oksel van Ueue.

Klik hier voor de oksel van Ueue.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Zoals ik had geschreven heb ik een brief opgestuurd naar mijn verzekering samen met de brief die ik had gekregen van MC 't Gooi en de verwijsbrief van de dokter. Gisteren kreeg ik een brief van de verzekering en zij gaven mij aan dat ik geen aanspraak kan maken op vergoeding van de kosten omdat ik volgens hun er geen recht op heb wegens 2 artikelen waar zij mijn aanvraag aan hebben getoetst. Ik zou nog een bezwaarschrift kunnen maken maar of dat allemaal zin heeft weet ik niet, heb grote twijfels. Dit was weer even het updateje..trouwens het gaat super....ik voel me bijna normaal wahhahahaha.....nog steeds gaat t dus zeer goed... over 3 of 4 maanden post ik wel weer. Als iemand een vraag heeft, stel gerust..!!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Ik ben vandaag geweest bij MC het gooi. Ik heb een intake gesprek gehad met Dr. Bruining. Aangezien mijn Laser sweat ablation verzoek uiteindelijk door de geschillen en klachten commissie zorgverzekeringen is afgewezen gaat mijn volgende strijd weer beginnen.

Ik krijg een brief thuis met daarin wetenschappelijke publicaties welke ik op zal sturen naar mijn verzekeringsmaatschappij. De techniek die Dr. Bruining gebruikt is zuig curretage waarbij de zweetklieren door middel van miniscule mesjes worden weggeschraapt en weggezogen.

Deze techniek is absoluut niet nieuw en wordt door meerdere artsen over de gehele wereld gebruikt. Zo is het dezelfde techniek die JP heeft ondergaan in Duitsland.

Let the games begin... ik zal het desnoods weer bij het SKGZ voorbrengen als mijn machtiging wordt geweigerd... to be continued....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Vandaag een nette brief gehad van MC het gooi. ik heb gelijk mijn machtigings brief getypt en deze samen met de brief van het Gooi naar mijn zorgverzekeraar gestuurd.

Ben benieuwd waar ze het nu weer op gaan gooien om het af te wijzen....

ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
Plaats reactie