Heb ik hyperhidrosis? Speciaal geval !

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Lotte_
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 17:28
Contacteer:

Heb ik hyperhidrosis? Speciaal geval !

Bericht door Lotte_ »

Hoi,
Ik ben Lotte , 19 jaar en ben studente. Ik zit nu al een paar jaar met een probleem die ik nergens kwijt geraak. Ik zweet namelijk ook enorm veel maar alleen OP mijn hoofd. Onder mijn oksels zweet ik niet hard, ook niet op mijn voorhoofd of gezicht maar wel veeeell OP mijn hoofd. Met als gevolg dat als het maar iets warmer weer is of ik enige inspanning doe, mijn haar kletsnat is. Dat is echt vervelend als meisje want ik steek veel tijd in mijn haar. In de winter heb ik er geen last van maar als het warmer is of 2 minute aan sport doe lijkt het of ik mijn haar in water heb gedompeld.

Nu .. ik heb dit niet altijd gehad maar pas vanaf mijn 15 jaar denk ik. Ik vraag me af of ik een speciale variant van hyperhidrosis heb, of zijn er nog mensen die dit hebben? Ik zou graag wat advies/steun willen hebben :) !

Alvast bedankt ! Lotte
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Heb ik hyperhidrosis? Speciaal geval !

Bericht door Thijs »

Hoi Lotte,

Welkom op dit forum. Of je hyperhidrosis hebt of niet maakt niet zo heel veel uit toch? Feit is dat je er erg veel last van hebt. Het is wel typisch dat je er alleen in de zomer last van hebt en niet in de winter. Typerend voor hyperhidrosis is dat je het het hele jaar door hebt. Je zou botox injecties op je hoofd kunnen krijgen, maar of dit wenselijk is betwijfel ik. Lijkt me ook erg pijnlijk. Ik denk dat je beter gebaat bent bij oxybutinine tabletten, die werken over je hele lichaam dus ook je hoofd. Ben je al naar je huisarts geweest ? ik zou dat zeker doen.

hou ons op de hoogte en succes,

Groetjes Thijs
maaaartje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 10:24
Contacteer:

Re: Heb ik hyperhidrosis? Speciaal geval !

Bericht door maaaartje »

Ik heb precies hetzelfde! Blij om te weten dat ik niet de enige ben..
Ik ben nu 15 en ik volleybal, en ik heb altijd met volleybal gehad dat ik veel zweette(ook met nat haar etc.), maar dat leek me nog wel normaal(misschien iets meer dan anderen, maar niet abnormaal). Maar nu had ik een tijdje geleden een feest, en ik had het helemaal niet zo warm, en mijn haar werd helemaal nat. En gister ging ik uit, en toen was het wel warm, maar niemand anders had echt nat haar!
Ik schaam me er best wel voor, en ik weet ook niet echt wat er tegen te doen valt.
Wat me wel opvalt, is dat ik net voor die 2 feesten, waar ik het net over had, gedoucht had en mijn haar had gewassen.
Bij volleybal merk ik dat ik het sneller krijg als ik net daarvoor gedoucht heb. Maar meer weet ik ook niet!
Misschien toch maar naar de huisarts gaan..
Ben jij al geweest? En heeft het geholpen?

X
joreen
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 15:12
Contacteer:

Re: Heb ik hyperhidrosis? Speciaal geval !

Bericht door joreen »

Hoi ik ben joreen en ik heb ook last van overmatig zweten en dan ook op mijn hoofd!
Ik zie dat jullie het ook op het hoofd en gezicht hebben.
Ik heb het vanaf mijn 16e jaar en ik merk wel dat het met de jaren erger is geworden.
Of het nu zomer is of winter dat maakt niks uit. Mijn haar is dan ook kletsnat en ik
voel me er erg ongemakkelijk bij. Als ik op stap ben of naar een verjaardag en dan is het
maar even en dan begint het. En mijn vriendinnen hebben dan nergens last van.
Ik schaam me er heel erg voor. Sommigen van mijn familie hebben het ook.
Zal wel in de genen zitten. Maar ik ben er zooooooooo zat van!!!
Heeft iemand een oplosssing??
Groetjes Joreen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht