help mij!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Heleentje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 21:01
Contacteer:

help mij!

Bericht door Heleentje »

Hoi ik ben een meisje van 19 jaar.
ik heb nooit gedacht dat ik stonk, nooit wat van iemand gehoord tot dat ik stage ging lopen bij een huisarts.
In mijn laatste week heeft de huisarts waarbij ik werkte gezegd dat ik stonk. Ik was erg verbaasd, helemaal in shock! :(
sindsdien denk ik dat ik elke dag stink. Als iets ruik denk ik dat ik het ben. Ik heb van mijn eigen huisarts iets gekregen wat ik voor het slapen moest
aanbrengen en de volgende ochtend eraf moest wassen. alleen het irriteerde mijn huid zo erg dat ik ermee ben gestopt.
ik weet niet wat ik moet doen. ik spuit wel 10 x per dag deo op. mjaa dan ruik je niet naar zweet maar dan ruik je naar deo.
Ik voel me nergens op mijn gemakje. Behalve op mijn kamer als ik alleen ben.. ik ben er zo mee bezig en weet niet hoe ik dat kan stoppen.
ik zweet zo superveel, het verpest mijn leven gewoon. Ik wil geen botox ofzo behandelingen.. ik wil er snel vanaf zijn en gewoon leven zoals iedereen!
Iemand tips???????
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: help mij!

Bericht door Thijs »

waarom geen botox behandelingen? dat werkt uitermate goed.
Je kan odaban proberen, schijnt ook wel goed te zijn. Verder kun je het wegschrapen van zweetklieren overwegen of tabletten tegen overmatig zweten.

Wat wil je wel of niet doen ? Als je echt hyperhidrosis hebt, of in jouw geval mischien wel bromhidrosis dan werkt een deoderant meestal niet.

groetjes Thijs
Heleentje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 21:01
Contacteer:

Re: help mij!

Bericht door Heleentje »

Oke ik zal kijken inderdaad wat het beste is!
in ieder geval erg bedankt voor je adviezen!
Watervrouw
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 15:35
Contacteer:

Re: help mij!

Bericht door Watervrouw »

Hoi Heleen!

Ik ben zelf 18 jaar en zit er ook erg mee!

Ik zie het de laatste tijd even niet meer zitten. De lente komt eraan maar dat maakt me niet vrolijker :(. Ik heb vandaag drie keer echt iets schoons aan moeten doen, en als ik dan net een schoon shirt aan heb is het bijna meteen weer vochtig. Erg vervelend als je met je vriendje even de stad in wil. En zwarte kleren staan niet bepaald gezellig als de zon schijnt+ maakt warmer.
Alleen thuis zweet ik minder maarja, ik wil gewoon leuke kleren kopen en er vrolijke uitzien en lekker ruiken. Iedereen gaat shoppen maar dat is ook een hell want wat bedekt nou goed die oksels? Ik gebruik zelf odaban maar wel in mindere mate dan eerst. Ik bracht het twee maal per week op maar na een tijdje kreeg ik erge jeuk, hierdoor raakte mijn huid geiiriteerd en werd de jeuk weer erger, ga zo maar door. Nu doe ik het af en toe nog maar ik wil er eigenlijk gewoon van af zijn. Ik las een bericht van Thijs over laseren en anders ga ik naar de Sudor kliniek ofz.

Groetjes Guusje
Plaats reactie