Cursus hyperhidrosis 21-6-2022

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Cursus hyperhidrosis 21-6-2022

Bericht door pukhessling »

Hoi allemaal!

Mijn naam is Puk en ik ben een vijfdejaars student farmacie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik volg ook een andere master met als afsluitende opdracht een masterwork, waarbij ik zelfstandig een project moet uitvoeren. Het leek mij leuk om hiervoor iets te doen over hyperhidrosis. Ik wilde graag een accreditatie cursus over hyperhidrosis aanbieden aan huisartsen, zodat er meer bekendheid komt over deze aandoening onder huisartsen. Ik heb zelf ook sinds de middelbare school last gehad van hyperhidrosis aan mijn handen, waardoor ik weet hoe vervelend dit kan zijn.

Het idee is om voor deze cursus ook verschillende sprekers te benaderen, waaronder een patiënt. Ik denk dat huisartsen veel kunnen leren van de ervaring van een patiënt. Daarom vroeg ik me af of hier misschien iemand is die interesse heeft om voor een groep huisartsen in Groningen zijn of haar verhaal over hyperhidrosis te delen tijdens deze cursus. Ik heb nog geen exacte datum, maar hoogstwaarschijnlijk zal deze cursusdag begin juli plaatsvinden in Groningen.

Bij interesse graag een reactie op dit bericht, dan zal ik persoonlijk nog wat meer vertellen over de opzet van de cursus. Alvast bedankt!

Groet,
Puk
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Hoi Puk

Goed initiatief! Maar waarom geen online cursus? Daar bereik je veel meer mensen mee plus iedereen kan het op zijn/haar manier tijdstip en tempo doen.
Stukje theorie. Casussen. Oefentoets en eindtoets?

Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag.
Gr Thijs
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Hoi Thijs,

Dank voor je reactie! Een online cursus is inderdaad ook een goed idee! Ik wilde het zelf graag fysiek doen, omdat ik bepaalde leerdoelen moet behalen die makkelijker te behalen zijn bij een fysieke cursus. Voor later zou het wel een idee zijn om een soortgelijke cursus ook online aan te bieden, dan kunnen mensen inderdaad in hun eigen tijd de cursus volgen.

Mocht je patiënten weten, of zelf misschien willen deelnemen, laat het gerust weten!

Groet,
Puk
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Nou ik woon niet bepaald in de buurt van Groningen dus dat gaat hem niet worden. Maar ik wil je wel helpen als je met vragen zit en dergelijke. Ik hoor het wel.
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Mocht ik vragen hebben of ergens niet uitkomen zal ik het laten weten, bedankt!
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Hoi!

Ik wilde jullie even een update geven over de stand van zaken. Dinsdag 21 juni a.s. zal er een eenmalige nascholing gegeven worden voor huisartsen en dermatologen over hyperhidrosis. Daarnaast zijn patiënten ook van harte uitgenodigd om meer te horen over deze aandoening. Zowel de medicamenteuze als niet-medicamenteuze behandelopties worden belicht, evenals operatietechnieken en het effect hiervan op de ernst van hyperhidrosis.

De scholing wordt u aangeboden op dinsdag 21 juni 2022 in het UMCG, Groningen (Onderwijscentrum; 3219.0024C), en zal worden verzorgd door Wim Venema, werkzaam als dermatoloog in het Wilhelmina Ziekenhuis te Assen en Theo Klinkenberg, werkzaam als cardiothoracaal chirurg in het UMCG te Groningen.

Programma:
18.30 – 18.50: inloop met koffie, thee en broodjes

18.50 – 19.00: introductie (Puk Hessling)

19.00– 19.45: Wim Venema (dermatoloog) en patiënt miradry behandeling

19.45 – 20.00: pauze

20.00 – 20.45: Theo Klinkenberg (cardiothoracaal chirurg) en patiënt ETS behandeling

20.45: afsluiting en invullen enquête

Aanmelden kan door een mail te sturen naar: p.g.m.hessling@student.rug.nl

Ik zou het leuk vinden als jullie ook aanwezig willen zijn, hopelijk tot 21 juni! :dag
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Dat is goed nieuws zeg. Ik zou graag willen komen maar Groningen is wel erg ver weg voor mij. De vraag is nu hoe bereik je zoveel mogelijk huisartsen en geïnteresseerden???
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie! Voor huisartsen ga ik vandaag accreditatie aanvragen en ook de dermatologen worden benaderd. Ik denk daarom dat dat wel goed moet komen. Ik zat er nog aan te denken om eventueel een bericht op LinkedIn te plaatsen over deze scholing, maar daar ga ik nog even over nadenken.

Wat betreft de patiënten denk ik dat dit de juiste plek is om die te benaderen! Hopelijk zitten er een aantal mensen bij die iets dichter in de buurt van Groningen wonen en zin hebben om te komen :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Hoi Puk,

Ik heb inmiddels contact opgenomen met Huid Nederland waar de Nederlandse Hyperhidrosis Patientenvereniging bij aangesloten is. Ik hoop dat zij er op hun website/mailinglist aandacht aan willen geven. Wordt vervolgd.....
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Oh super, heel erg bedankt!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Hoi Puk,

Kan je vertellen hoe mensen zich moeten aanmelden voor deze scholing?
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Hoi Thijs,

Zeker. Aanmelden kan door mij een mail te sturen (p.g.m.hessling@student.rug.nl)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Top! Komt er ook een livestream? Dat zou echt ideaal zijn!!!
pukhessling
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 12:03
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door pukhessling »

Dat is een goed idee! Ik denk dat dit goed mogelijk is via bijvoorbeeld YouTube. Ik heb vrijdag weer meer tijd om voor dit project bezig te gaan, dus dan zal ik het laten weten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Cursus hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Ja youtube klinkt prima. Zou echt een plus zijn hoor! Kan ik er in ieder geval ook bij zijn! Laat ons weten hoe of wat aub!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht