Glyco voorschrift

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
TomD
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 12:50

Glyco voorschrift

Bericht door TomD »

Hallo,

Ben zonet op de dienst dermatologie van uz Leuven geweest. Ik heb meer info gevraagd over glyco maar de artsen beweerden dat ze hier nog nooit van gehoord hadden. Ze hebben dit even opgezocht en zeiden toen dat dit product enkel in de vs beschikbaar is.

Dus mijn vraag, kennen jullie een arts/dermatoloog in België die wel op de hoogte is van dit medicijn?

Thanks,
Tom
rudy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jun 2019, 18:14
Contacteer:

Re: Glyco voorschrift

Bericht door rudy »

Ik volg dit even. Het is in België verkrijgbaar, maar heel beperkt en niet elke apotheker kan er aan geraken.
Caroline_o
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:54
Contacteer:

Re: Glyco voorschrift

Bericht door Caroline_o »

Dag Tom,

Dat het alleen in de VS verkrijgbaar is, is onzin. Ik woon in Nederland en ik heb sinds twee weken Glycoperronium. Gewoon in pil vorm van 1 mg per pilletje. Er staat hier genoeg info geschreven over Glyco en er is zelfs een pdf dat je mee kunt nemen naar een andere dermatoloog. Het middel wordt officieel voorgeschreven tegen overmatig kwijlen bij bijvoorbeeld de ziekte van Parkinson.

Glyco werkt trouwens perfect tegen overmatig zweten! Ik zweet nergens meer. Er gaat een wereld voor me open. Ik zou zeggen, vecht ervoor!

Hierbij de link van het PDF welke je mee kunt nemen tijdens een volgend bezoek aan een andere arts. Wellicht je eigen huisarts. Mijn huisarts had het gewoon in zijn medicijnenlijst staan op zijn pc.

glycopyrronium.pdf

Succes! Laat je niet uit het veld slaan.

Groetjes,
Caroline.
TomD
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 12:50

Re: Glyco voorschrift

Bericht door TomD »

Hallo,

Voor de mensen die deze topic volgen, een kleine update.

Ik heb reeds meer dan 10 dermatologen in België gecontacteerd met de vraag of ze glyco willen voorschrijven. Tot nu toe heb ik nog geen succes hiermee. De meesten hebben hier nog nooit van gehoord, enkelingen starten zelfs met het veroordelen van off-label medicijngebruik voor een "niet levensbedreigende" conditie. Vooral dit laatste stuit me zeer tegen de borst. Het is me nu zéér duidelijk geworden dat HH nog steeds te veel als een cosmetisch probleempje afgeschreven wordt, zelfs door artsen.

Mochten er mensen hier wel glyco verkregen hebben in België, kunnen jullie me eventueel contactdetails doorgeven van de behandelende artsen?

Bedankt,
Tom
Plaats reactie