Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Sakaboertje,
Ik had ong. ruim een week - 10 dagen pijn. De eerste dagen waren verschrikkelijk, maar na een dag of 4 was het beter uit te houden. Ik slikte daarna ook geen medicijnen meer. Binnen anderhalve week was ik weer aan het werk en sportte ik weer.
NOg even volhouden, als het straks over is zul je zien dat het het waard is geweest.
Groetjes & sterkte, Maggie
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Sakaboer,

Ik heb ook idd die operatie gehad maar dan in het reguliere ziekenhuis.
Ik heb eerst de linkerkant laten doen en 6 weken later de rechterkant.
Heb 6 gaatjes op mijn rug en zij.
De drain eruit halen vond ik het ergste.
De operatie is iets anders omdat er in het ziekenhuis een kant per keer doen.
En ze laten je long niet leeglopen wel heb ik een klaplong gehad na de operatie.
Maar ik heb idd GEEN pijn stillers gehad ja ik heb ook een tikkende long gehad dat heeft nog wel een poosje aangehouden.
Rustig aan doen naar je lichaam luisteren!!!
Krijg nu elk half jaar botox injecties in mijn oksels, ook daar voel ik niks van!!!!

Succes en rustig aan doen !!!

Kim
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

Maggie schreef:Sakaboertje,
Ik had ong. ruim een week - 10 dagen pijn. De eerste dagen waren verschrikkelijk, maar na een dag of 4 was het beter uit te houden. Ik slikte daarna ook geen medicijnen meer. Binnen anderhalve week was ik weer aan het werk en sportte ik weer.
NOg even volhouden, als het straks over is zul je zien dat het het waard is geweest.
Groetjes & sterkte, Maggie
Pfff, Maggie, sporten dat zie ik mezelf nog niet echt doen.....
Het is nu ook zo'n 9 dagen geleden en ik moet idd zeggen dat het vandaag wel wat beter gaat.
neem vandaag ook geen Nurofen en dan eens kijken hoe dat gaat....
We krijgen morgen de sleutel van ons nieuwe huis, maar ik zal niet veel doen, gewoon wat kleine dingen en eind van de week zal het allemaal wel beter gaan.
Gek hoor, dat de 1 er meer last van heeft dan de andere.

Nou we houden moed, en ben blij dat ik niet meer zweet, tenminste, 's nachts wel heviger dan voorheen, maar het moet er egens uit natuurlijk...

grt. Sakaboertje
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

kimmy schreef:Hoi Sakaboer,

Ik heb ook idd die operatie gehad maar dan in het reguliere ziekenhuis.
Ik heb eerst de linkerkant laten doen en 6 weken later de rechterkant.
Heb 6 gaatjes op mijn rug en zij.
De drain eruit halen vond ik het ergste.
De operatie is iets anders omdat er in het ziekenhuis een kant per keer doen.
En ze laten je long niet leeglopen wel heb ik een klaplong gehad na de operatie.
Maar ik heb idd GEEN pijn stillers gehad ja ik heb ook een tikkende long gehad dat heeft nog wel een poosje aangehouden.
Rustig aan doen naar je lichaam luisteren!!!
Krijg nu elk half jaar botox injecties in mijn oksels, ook daar voel ik niks van!!!!

Succes en rustig aan doen !!!

Kim
Ow, ok, dat is dan idd een iets andere operatie...
Ik heb gewoon 2 gaatjes onder beide oksels, maar ik heb het geluk gehad dat ik GEEN klaplong heb gehad, want dat schijnt zo'n pijn te doen.
Ik vind het wel super dat je het allemaal zonder medicatie hebt gedaan, petje af hoor!!
Bij jou zijn ze dan waarschijnlijk langs achter naar binnen gegaan of zoiets....
Tja, dat botox schijnt voor je oksels wel te werken heb ik gehoord, ik zal het ook eens tegen m'n zus zeggen.
Ze heeft mij als proefkonijn op laten treden en nu ze ziet dat het bij mij goed geholpen heeft overweegt ze het ook te doen.... :shock:

Nou hopen dat het blijft werken.

Grt. Sakaboertje
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

weet iemand of dit nou ook helpt voor overmatig blozen?
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

peterrrr schreef:weet iemand of dit nou ook helpt voor overmatig blozen?
Volgens mij wel, maar kijk voor de zekerheid even op www.sudor.nl

Mvgr.
Sakaboertje
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Bericht door Hissederim »

sakaboer schreef:
peterrrr schreef:weet iemand of dit nou ook helpt voor overmatig blozen?
Volgens mij wel, maar kijk voor de zekerheid even op www.sudor.nl

Mvgr.
Sakaboertje

Sakaboertje neem van mij aan dat overmatig zweten gaat niet weg hoe moet anders het lichaam warmte kwijt,ik neem aan jou handen ,armen en bovenlichaam kurk droog of niet.
Maar kijk maar waar het meeste warmte is op je lichaam dan merk je vanzelf wel.
http://p069.ezboard.com/Thermal-Picture ... ID=4.topic
Gewoon deze fotos kijken het geeft aan welke gedeelte van je lichaam is het meest warm,nou als die plekken niet meer kunnen zweten dan blijft een ding aan het lichaam (compensatie zweting) geloof mij je zult later zelf merken,ga lekker naar een zonnige land en dan ga je elke dag x aantal kleding aantrekken.
Al deze dokters hebben zelfde verhaal na twee weken gaat compensatie zweet weg,wrongggggggg.
Ik zie geen mensen met een ervaring na de operatie na 6 maanden of 1 jaar of zelfs 5 jaar.
Waar zijn al die gelukkige mensen die geopereerd zijn,ik hoor niet meer van hun of zijn die juist verkopers die proberen klanten te lokken.

Nou ik ga afwachten dan zie ik het wel....
kimmetjek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 apr 2007, 18:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door kimmetjek »

Beste Hissederim,

Er zijn hier denk ik bijna geen mensen meer die na een jaar nog gaan discusseren over iets waar je geen last meer van hebt. Ik ben ook geopereerd en ik zweet echt bijna nergens meer . Ook niet toen het heel heet was. Ja op me neus en in me gezicht maar ja het moet ergens uit als je het warm hebt. Maar het gaat erom dat je niet meer zweet als je gewoon stil zit. Of als je het bijvoorbeeld koud hebt en je blijft dan zweten. Lijkt mij dat dat niet goed is. Ik zweete ook als ik het koud had. Voor mij is het nu 3 maanden geleden en ik ben er nog steeds super blij mee. Maar ik zou over een paar maanden weer een verslag neerzetten hoe het nu is. En hoe het is gegaan in Spanje want daar ga ik 11 augustus heen dus ik zou dan even melden hoe het daar is gegaan met 30 graden.
JJ
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 okt 2006, 20:12
Locatie: NL
Contacteer:

tussen hoop en vrees...

Bericht door JJ »

Afgelopen week naar het ziekenhuis geweest na te weinig succesvolle botox behandeling in mijn handen (werkt wel, maar te plaatselijk en de vingers worden niet behandeld)...

De arts vertelde mij dat ETS in feite de enige mogelijkheid was die ik nog over had om iets aan het zweten te doen.

Uiteraard had ik daar al veel over gelezen, zowel positief als (zeer) negatief. Het valt me wel op dat mensen die positief reageren dat meestal kort na hun operatie doen (< dan 1 jaar) en de negatieve reacties meestal pas na een paar jaar komen. Iemand die een aantal jaar ervaring heeft???

Ik heb bijvoorbeeld ook gelezen dat na de operatie je hartslag niet meer hoger komt dan 130-160 BPM (afhankelijk van de persoon). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook twijfelachtig; in Zweden, waar deze behandeling zeg maar ontworpen is, wordt deze inmiddels niet meer uitgevoerd...
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: tussen hoop en vrees...

Bericht door Hissederim »

JJ schreef:Afgelopen week naar het ziekenhuis geweest na te weinig succesvolle botox behandeling in mijn handen (werkt wel, maar te plaatselijk en de vingers worden niet behandeld)...

De arts vertelde mij dat ETS in feite de enige mogelijkheid was die ik nog over had om iets aan het zweten te doen.

Uiteraard had ik daar al veel over gelezen, zowel positief als (zeer) negatief. Het valt me wel op dat mensen die positief reageren dat meestal kort na hun operatie doen (< dan 1 jaar) en de negatieve reacties meestal pas na een paar jaar komen. Iemand die een aantal jaar ervaring heeft???

Ik heb bijvoorbeeld ook gelezen dat na de operatie je hartslag niet meer hoger komt dan 130-160 BPM (afhankelijk van de persoon). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook twijfelachtig; in Zweden, waar deze behandeling zeg maar ontworpen is, wordt deze inmiddels niet meer uitgevoerd...

JJ,alsje alleen maar zweet hand hebt,moet je niet gaan riskeren,kijk het is niet wetenschappelijk goedkeurd dus is een gok met die operatie,wat denk je dat paar gelukt en 100 anderen allemaal met zelfde klacht als compensatie zweet.
Voor je handen heb je ook geprobeerd met elektrische impuls want die techniek hebben ze ook.
Ik heb bepaalde dingens ook vergeten naaste compensatie zweet krijg je ook lichamelijke klachten bij ieder persoon is het weer anders.
Ja het klopt je hartslag is ook langzaam na operatie.
Gebruik je gezonde verstand anders heb je straks heel spijt van.
Kijk de meesten die opereerd zijn zijn van dit jaar en het was ook koud in Nederland ,als het weer onder 22 graden dan heb je geen last van compensatie zweet,maar als je eenmaal boven 22 graden komt verwacht geen wonderen dat je geen compensatie zweet krijgt.
Kijk warmte moet lichaam zo wiezo van ergens kwijt,stel maar voor het 34 graden iedereen zit te zweten en toevallig jij zit niet te zweten,nou ik zal je een ding vertellen je lichaam temperatuur loopt zo hooog dat je daaraan dood gaat,door zweten laat je lichaam koelen als jij niet zweet hoe moet je lichaam laten koelen,denk maar aan autos,als de motor wordt verhit en ventilator werkt niet of carbirator is defect denk je echt dat de motor zal blijven lopen zo moet je voorstellen.
In zweden is operatie verboden en waarom er zijn talloze klachten over deze operatie geweest en zweedse regering is verstandig geweest om te laten stoppen en goed ook.
ETS klemmetje is door dokter LİN- TELARANTA uitgevonden en zelf die vent gelooft niet meer in zijn eigen techniek.
Ik kan je alleen maar waarschuwen,risico moet jij nemen en niet iemand anders voor jou,zoek naar een andere alternative zoals medicijnen of elektro therapie of blijf met botox ,ik weet het is duur maar in ieder geval je lichaam evenwicht blijft bestaan,naja omde half jaar is ook niet slecht denk ik.
Alsik achteraf kijkt had ik maar Botox laten doen dan had ik in ieder geval voor korte tijd maar beter dan operatie.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik heb ook de operaties laten doen.
Ik heb echter een droge hand.
Waar ik ervoor heen ging heeft bij mij geen effect gehad.
Maar goed ik wil er alleen maar mee zeggen.
Je moet voor jezelf heel goed uitzoeken of het het proberen waard is.
Niemand kan jou lichaam voelen en hoe jij erover denkt.
Dat je er dood aan gaat zoals hiervoor is vermeld vind ik erg overdreven.
Dan zou het nergens meer gedaan worden.
Tuurlijk zit er een risicofactor bij de operatie maar dat is bij elke operatie!!!!
Maak een lijst met vragen en les dat voor aan de arts!
Die alleen kan je vertellen hoe en wat.
Voor de rest geld het zijn persoonlijke ervaringen!
Iedereen elk lichaam reageert anders dus je moet er voor jezelf 100% zeker van zijn dat je dit wil anders zou ik het niet doen.
Ook met die kans dat het niet zo uitpakt als je voor ogen had.
Maar laat je door je arts goed voorlichten en dan pas een besluit nemen.
Ik wens je veel succes en wijsheid toe.
Kim
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Hallo, Ik ben bijna aan de beurt voor SUDOR!! ik vind het heel spannend allemaal!1 Als ik ervoor verzekerd ben dan laat ik het doen!!
Heeft iemand ervaringen met verzekeringen ( liefst IZZ)

Groeten
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

denk er goed overna!!!
Dat is het enige wat ik erover zeggen kan!!
Er is geen weg terug als je het laat doen!
Als je er zo zeker van bent dan kan ik alleen maar blij voor je zijn!!!
Dan zal ik er voor je zijn!

Gr Kim
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Maar ik ben er neit zeker van :(

ik wet niet wat ik moet doen...hellup!!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Schrijf voor jezelf alle voor en tegens op .
Kijk wat h=jij belangrijk vind!
bEL ANDERS NOG EERST FF EN VRAAG WAT JE NOG WETEN WILT.
Je moet echt zeker zijn voor jezelf en alles op een rij zetten!!
Ik ben er voor je dientje dat weet je!!!

Liefs Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht