ETS Operatie Hyperhidrosis Kliniek ( MISLUKT )

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: ETS Operatie Hyperhidrosis Kliniek ( MISLUKT )

Bericht door Erje »

Marcos schreef:
onlymeisje schreef:Ojee Marcos. Lees ik het goed, heb jij het bij de hyperhidrosis kliniek gedaan? Mag ik je vragen waarom je hiervoor hebt gekozen

Hoi onlymeisje, lezers,

Ik heb hiervoor gekozen omdat na alle mogelijke opties om het okselzweten tegen te gaan deze kliniek het beste gevoel gaf...

Eerder had ik al een traject gestart met het VuMc in Amsterdam, hier werd met een robot ( de oude manier ) gewerkt. Dit zou velen malen meer de kans geven op compensatoir zweten dan de methode van de Hyperhidrosis kliniek... Ook zouden ze met een robot twee openingen maken die zichtbaar zouden zijn als litteken op het bovenlichaam.. Na het consult bij de hyperhidrosis kliniek werd daar uitgelegd dat ze dmv een verbeterde techniek de kans op compensatoir zweten zouden beperken.. Helaas is dit niet het geval...

Deze operatie bij de Hyper hidrosis Kliniek heeft bij mij zoals te lezen is in bovenstaande reactie niet veel goeds gebracht..


Ondertussen ben ik me erg gaan verdiepen in echt goede voeding, re- hydratatie van het lichaam ( omdat wij zweters dus veel vocht verliezen en dus belangrijke mineralen e.d. ), vermijden van e- nummers, suikers en ben ik bewuster gaan eten. Ik hoop hier op de lange termijn iets van profijt van te hebben, is dit het geval dan zal ik misschien een nieuw onderwerp starten met richtlijnen wat betreft voeding voor onze lotgenoten.... Wellicht dat het voor sommige mensen iets zal helpen en voor sommige totaal niet, net als bij de ETS operatie.....
Ik ben benieuwd naar je ervaringen omtrent de relatie tussen voedsel, toevoegingen enz. Er is al eens eerder een topic over geweest, maar altijd interessant om te lezen wat jouw bevindingen zijn. Het zal inderdaad wel per persoon kunnen verschillen.
hansvz1964@gmail.com
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 dec 2016, 17:57
Contacteer:

Re: ETS Operatie Hyperhidrosis Kliniek ( MISLUKT )

Bericht door hansvz1964@gmail.com »

Ik heb deze operatie een jaar of 10 geleden laten uitvoeren en toen is mij helaas niets verteld over het risico van compensatoir zweten. Toch is dit bij mij gebeurd. Ik kan nu vanaf de lijn net boven mijn tepels naar boven toe helemaal niet meer zweten maar daaronder is het dubbel geworden. Pas achteraf kwam de term compensatoir zweten op tafel. Conclusie was dat er niets meer voor mij gedaan kon worden. Het zweten veranderde van een ongemak in een zware handicap want mijn kleding was de hele dag nat. Na allerlei middeltjes geprobeerd te hebben ben ik uiteindelijk jaren geleden met Oxybutinine begonnen en dat hielp wel. Ik gebruik dit medicijn sinds die tijd en ondanks dat het geen ideale oplossing is (soms heb ik wel 10 pilletjes per dag nodig om de dag door te komen) en er allerlei bijwerkingen zijn ben ik er wel blij mee. Hierdoor is de zware handicap een lichte handicap geworden. Ik dacht na zoveel jaren weer eens hier te gaan rondneuzen of er inmiddels andere oplossingen zijn maar zo te zien is er weinig veranderd in 10 jaar tijd. Jammer !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht