ENGE VERHALEN OPERATIE

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
amber
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 20:50
Locatie: amsterdam
Contacteer:

ENGE VERHALEN OPERATIE

Bericht door amber »

Hallo allemaal mijn naam is amber en ik ben nieuw op dit forum.Ik zweet letterlijk over mijn hele lijf:gezicht,oksels,handen,liezen en voeten!Laatst was ik aan de beurt voor een operatie bij sudor.Ik heb dit afgebeld nadat ik deze website had gevonden:
http://www.drionic.com/surgery/page_6.html
Als je dit leest ben je wel genezen van een operatie!deze jongen zegt:DO NOT DO IT DO NOT DO IT.

Het geval is namelijk wat ik zo bedacht heb;bij een operatie(en ook bij het gebruik van aluminiumchloride enzo)sluit je bepaalde delen van je lijf af van zweten!Maar je zweet moet er toch uit,tegen bacterieen etc alleen niet in de hoge mate zoals wij zweten!!

Er zou een middel moeten zijn die de zwetproductie over je HELE LIJF reduceert met zo'n 50-70%!!!

De vehalen op deze site geven aan dat handen en gezicht kurkdroog waren,maar andere delen zo heftig gaan zweten dat je helemaal niet meer kan functioneren!1 persoon kon zelfs geen lichaamswarmte meer verdragen!!!!!!!!!!!
PAS DUS OP!!!!!!!!!!!!!
_________________
Keizerinnetje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 31 mar 2006, 19:14
Locatie: Ergens in Twente
Contacteer:

het valt best mee

Bericht door Keizerinnetje »

als het echt onverantwoord was voor je zweetproductie, dan gaan ze die operatie heus niet uitvoeren hoor!!
Je lichaam zoekt zelf een andere weg voor je zweet... Ik moet bijv. wat vaker naar de wc, maar voor de rest zweet ik nergens meer zo ovedreven!! Je lichaam reguleert zich zelf heus wel...
Ik kan er over mee praten, want ik had echt ontzettend erg last van zweethanden. Bij Sudor zeiden echt dat ik een 'zwaar' geval was zeg maar.
Maar tis allemaal goed gekomen hoor!! echt... Tis echt de moeite waard en die verhalen...Tja, ik geloof er niet in!!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik denk dat het resultaat voor iedereen weer verschilt. Afhankelijk van hoe groot probleem het zweten voor je is kun je kiezen voor een dergelijk operatie. Ik vind het feit dat ik overmatig zweet best wel een groot probleem maar (nog) niet groot genoeg om me te laten opereren. Ik denk dat als je er echt mee zit, je niet moet laten leiden door 1 verhaal. Die doctoren weten heus wel wat ze doen. Probeer wat meer informatie te winnen en maak dan de overweging voor jezelf of je het er voor over hebt of niet.

In ieder geval succes ermee!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik heb het al een keer eerder geschreven. Mijn wijze huisarts zei ooit tegen me: "Thijs, een operatie kan altijd nog! probeer eerst al het overige."

En tot nu toe heeft hij gelijk vind ik. Er zijn nou eenmaal minder drastische middelen om het zweten te reduceren die vaak heel goed kunnen helpen dus waarom een operatie ?? in mijn optiek kleven er nog steeds veel te veel risico's aan zo'n operatie. Ieder moet het voor zich weten uiteraard maar probeer wel eerst al het andere voordat je zo'n grote stap als een operatie overweegt.
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Ik kan me aansluiten bij het verhaal van Thijs. Voordat je een operatie ondergaat moet je eerst alle andere behandelingen hebben ondergaan.

Operatie is echt het laastste. daarna is er ook geen weg meer terug.
Herstel en napijn komen in iedere operatie voor en iedere operatie is een risico. Er wordt vooraf verteld wat er kan gebeuren. Het probleem is echter vaak dat mensen niet goed voorbereid een gesprek aangaan.

Mijn advies is dan ook voordat je op gesprek gaat zorg dat je alles op papier hebt staan. Als je dat niet doet vergeet je dingen te vragen. En je moet natuurlijk ook veel opschrijven. Tijndens het gesprek ben je vaak gespannen en neem je alles niet goed op. Als je thuis bent kun je er vaak wat realistiser na kijken.

Ook ik ben geopereerd en de operatie is goed gelukt. Echter voor de operatie heb ik alle middeltjes die er toen op de markt waren geprobeerd. Antitranspiratie middelen (hydrochloride, en verschillende deo's) ionforese, tabletten, acupuntuur, strijkers, homeopathen enz.

En als je uiteindelijk door verhaaltjes via de computer je laat overhalen het niet te doen is het voor jouw nog niet de tijd om een operatie te ondergaan.
Iris
Beekje
Beekje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Bericht door Iris »

De Dermatoloog waar ik bij ben geweest voor mijn probleem raadde me het af.
Alleen al omdat je er flink wat lelijke littekens van kan krijgen.
En zelf durf ik het ook niet, daarom ga ik deze verhalen ook niet lezen.
Ik ga mezelf niet nóg banger maken voor de middelen tegen zweten.

Ik bedoel, ik ga ook echt álles proberen voordat ik ooit een operatie zou willen.
MarceLLus
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 13:08
Locatie: Kop van Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door MarceLLus »

Ik ben 15 september geopereerd en ik heb er geen moment spijt van. We lagen met zijn 5en op de kamer en niemand had complicaties.

Ik had erge last van handen en oksels en dat is nu over. Voeten had ik ook last van...en dat is zelfs iets erger geworden, maar ja, ik geef nooit iemand een voet als ik hem tegenkom ;)

Tevens is mijn rug iets meer gaan zweten, maar ook alleen als het warm is (in de kroeg e.d.). Laat je dus niet tegenhouden door andere berichten die je leest, want het was mij alles meegevallen! 2 weken later stond ik ook gewoon weer op het voetbalveld!

Groeten Marcel
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: ENGE VERHALEN OPERATIE

Bericht door Johnw »

Ik voel me genoodzaakt te reageren op dit oude topic. Eigenlijk had ik op elk willekeurig negatieve topic over ETS operaties kunnen reageren. Maar in dit topic staat een link naar een buitenlandse forum die ervoor heeft gezorgd dat sommige mensen afzien van de operatie. Ik heb me de afgelopen tijd verdiept in diverse artikelen die de gevolgen van ETS operaties empirisch hebben onderzocht. Dit naar aanleiding van adviezen van diverse mensen die deze operatie met klem afraden. De volgende artikelen heb ik onder andere gelezen:

* Endoscopic thoracic sympathectomy for severe hyperhidrosis - impact of restrictive denervation on compensatory sweating
* Factors affecting outcome following endoscopic thoracic sympathectomy
* Impact of compensatory hyperhidrosis on patient satisfaction after endoscopic thoracic sympathectomy
* Is Sympathectomy at T4 Level Better Than at T3 Level for Treating Palmar Hyperhidrosis
* One-year follow-up after thoracoscopic sympathectomy for hyperhidrosis - outcomes and consequences
* The Effect of Upper Dorsal Thoracoscopic Sympathectomy on the Total Amount of Body Perspiration

Om de details van de artikelen te besparen zal ik het een en ander proberen kort samen te vatten:

* Door de hedendaagse geavanceerde technieken is de kans op Horner verwaarloosbaar.
* Compensatiezweet komt bij veel patienten voor. Echter, hierbij moet een onderscheid worden gemaakt op welk niveau de zenuw is doorgebrand. Patienten die de zenuw laten doorbranden op T3 of lager niveau hebben significant minder last van compensatiezweet.
* Na de operatie zweten patienten juist meer dan ervoor maar dat houdt niet in dat er meer compensatiezweet optreedt.
* Patienten die een ETS operatie hebben ondergaan omdat zij last hadden van zweethanden/zweetoksels zijn heel erg tevreden. Ditzelfde beeld komt ook naar voren wanneer je ze een jaar later weer vraagt om hun mening.
* Patienten die een ETS operatie hebben ondergaan tbv het gezicht hebben significant meer last van compensatiezweet en zijn veel minder tevreden.

Kortom, het niveau waarop de zenuw doorgebrand gaat worden is van invloed op de kans dat er compensatiezweet optreedt. Veel directe bijwerkingen die op (vooral) buitenlandse forums staan slaan echt helemaal nergens op (voorbeeld: kaal worden, eetlust).

De artikelen kan ik helaas niet uploaden maar als je ze wilt lezen moet je een private message sturen.
suzie
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 20:32
Contacteer:

Re: ENGE VERHALEN OPERATIE

Bericht door suzie »

Ik ben ook een paar maanden geleden geopereerd omdat ik altijd (en dan echt ALTIJD) natte oksels had. Ik had al wat middeltjes geprobeerd toen mn huisarts me naar het hyperhidrosiscentrum verwees. Na een gesprek daar besloten om een operatie te ondergaan. 1 dag voor mn operatie ontdekte ik dit forum en las zocht er info op over de operatie. Wat een horrorverhalen! Omdat ik de volgende dag geopereerd zou worden kon ik er echt niet meer onderuit en ging toch, maar als ik na het lezen van veel berichten op dit forum mijn keuze bij had kunnen stellen had ik de operatie afgebeld.

Inmiddels is het een aantal maanden verder, en ik ga met droge oksels en handen door het leven. Het is heerlijk! Ik zweet als het warm is wat meer op mn rug maar echt, dat is verwaarloosbaar... Ik heb 3 weken echt behoorlijk pijn gehad, en inderdaad onder mijn oksels aan iedere kant 3 littekentjes van ongeveer 1 cm. Ik kan weer gewoon alle kleren aan, stink niet elke dag na een paar uur al naar zweet, mijn kleding ruikt fris als het gewassen is, en ik ben me niet meer de hele dag door regelmatig bewust van die natte plekken onder mn oksels. Gelukkig kon ik niet meer onder de operatie uit. Gelukkig las ik dit forum niet eerder dan 1 dag voor de operatie. Ik geloof zeker dat het soms mis zal gaan, dat is bij alle operaties zo, maar als je al vanalles hebt geprobeerd en je staat voor de keuze operatie of niet, ga dan in het ziekenhuis praten en wees daar kritisch! Ik vind het fijn dat deze operatie mogelijk is!
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: ENGE VERHALEN OPERATIE

Bericht door Hissederim »

Hi,Suzie

Nu heb je mischien geen last van maar vergeet niet,In nederland is deze operatie nog paar jaar uit, geloof me Amerikanen hebben meer ervaring dan wij,vooral hun leven in een zonnige land en als je kijkt naar al die enge verhalen van Amerikanen dan moet je bij je zelf afvragen, is dat werkelijk zoals ze vertellen dat je na operatie helemaal genezen bent,er zijn mensen binnen paar jaar merken ze compensatie zweet...
Soms heb ik bij mij het gevoel dat er hier bepaalde reclames wordt gecreerd...
Als operatie was een success dan was het in zweden niet verboden,zweden is de eerste land,die erkening gaf dat operatie helpt niet maar juist wordt nog erger...
Leven gaat door,we kunnen niet staan blijven.
Trouwens ik heb gisteren koelvest besteld hopelijk dat helpt bijtje mijn compensatiezweet...
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: ENGE VERHALEN OPERATIE

Bericht door Hissederim »

Mijn koelvest is binnen,het helpt wel alleen het ziet heel dik uit,ik krijg een andere RPCM die veel dunner is en ik heb ook nog een vest besteld met een ventilator binnen het vest...even uitproberen en dan beoordeel ik,welke het beste is...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht