ETS verkeerd gegaan

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Boi
Druppel
Druppel
Contacteer:

Re: ETS verkeerd gegaan

Bericht door Boi »

Hallo allemaal. Ik heb uiteindelijk toch besloten om de ets operatie niet door te laten gaan. Ik heb echt ontzettend veel opgezocht en alle reviews bekeken die met dit onderwerp te maken hebben. Je kan Honderden succes verhalen vinden. Maar deze zijn allemaal van mensen die zich hebben laten behandelen voor de handen. Wanneer je naar de oksels gaat kijken, vind je feitelijk alleen maar horrorverhalen. Dit komt door de grote kans op compensatie zweten. Het is bijna zeker dat het gaat gebeuren. De vraag is alleen hoeveel. Als ik op mijn rug en buik zou gaan zweten wat ik normaal onder mijn oksels doe, dan is dat echt een drama.  Als mijn handen het probleem zouden zijn dan had ik zeker voor een ets operatie gekozen en ook zeker bij hyperhidrosis kliniek laten uitvoeren.
Ik heb mijn verhaal gedaan bij de hyperhidrosis kliniek en ze begrepen mijn angst.  Ondertussen ben ik in contact gekomen met dokter Venema. Hij haalde me over om de miradry te laten doen. Ik heb toen op bijna dezelfde datum deze behandeling laten doen. Ik ben daarvoor naar het ziekenhuis in Assen gegaan. De behandeling viel mij niet tegen. Het verdoven is niet zo prettig maar de behandeling zelf is volledig pijnloos. Daarna wel hele grote zwelling onder beide armen.
Ik was de maand daarna kurkdroog. Echt heel appart voor iemand die normaal constant natte oksels heeft. Maar na een maand begon ik toch weer te zweten. Eerst wat stipjes zichtbaar in mijn shirt. Dit schaalde snel op tot ik weer grote vlekken had.
Ik heb foto's gemaakt en naar meneer Venema gestuurd.  Ik had toch nog een behandeling nodig.
Deze behandeling is vandaag 3 weken geleden en ik ben weer kurkdroog.  Ik hoop echt dat het nu voor goed is opgelost!
Ik was voor de 2e behandeling naar het ziekenhuis in Amersfoort geweest.  Ik wist nu wat me te wachten stond. Naar mijn idee waren de zwellingen een stuk minder dan de eerste keer. 
Ik houd jullie op de hoogte!
Plaats reactie