iontoforese

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
johnyboy
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 12:06
Contacteer:

iontoforese

Bericht door johnyboy »

Beste mensen,

Ik ben 18 jaar en heb al zolang ik mij kan herinneren last van overmatig zweten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en ben uiteindelijk op de iontoforese behandeling uitgekomen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar een fysiotherapeut hier in de stad. Hij heeft daar een iontoforese apparaat staan, alleen werd deze voor andere doeleinden gebruikt dan het zweten. We hebben wat geïmproviseerd door 2 bakken en wat doekjes te kopen, hier deden we het water en de elektroden in. Verder hebben we de behandeling precies uitgevoerd volgens "het boekje". 2 weken lang ben ik elke dag bij hem op de praktijk geweest en mijn handen waren kurk droog! Omdat ik geen zin heb om om de zoveel tijd bij hem op bezoek te gaan hebben we besloten om zelf een iontoforese apparaat aan te schaffen. Ik volg de stappen hoe deze in de handleiding staan, alleen heeft het tot mijn verbazing geen resultaat. Ik heb 3 weken lang, elke dag, mijn handen in de bakjes gelegd, maar mijn handen zijn nog steeds niet droog! Omdat mijn fysiotherapeut hier ook geen raad mee weet hoop ik dat een van jullie mij een antwoord kan geven, ik zal beschrijven hoe ik te werk ga:

- ik vul de 2 bakken met lauw water
- stop de 2 platen/elektroden in de bakken met water om daarbovenop doekjes te leggen
- Sluit de snoertjes aan, en doe het apparaat aan
- Ik wacht tot hij klaar is en stop mijn handen in de bakken, om vervolgens het aantal volt op te schroeven.(na 2 weken had ik hem zelfs op 30 maar nog steeds geen resultaat)
- de plus en de min wissel ik eens in de zoveel dagen om
- na de 15 minuten behandeling haal ik mijn handen uit de bakjes en ruim ik de spullen weer op.