iontoforese

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
johnyboy
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 12:06
Contacteer:

iontoforese

Bericht door johnyboy »

Beste mensen,

Ik ben 18 jaar en heb al zolang ik mij kan herinneren last van overmatig zweten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en ben uiteindelijk op de iontoforese behandeling uitgekomen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar een fysiotherapeut hier in de stad. Hij heeft daar een iontoforese apparaat staan, alleen werd deze voor andere doeleinden gebruikt dan het zweten. We hebben wat geïmproviseerd door 2 bakken en wat doekjes te kopen, hier deden we het water en de elektroden in. Verder hebben we de behandeling precies uitgevoerd volgens "het boekje". 2 weken lang ben ik elke dag bij hem op de praktijk geweest en mijn handen waren kurk droog! Omdat ik geen zin heb om om de zoveel tijd bij hem op bezoek te gaan hebben we besloten om zelf een iontoforese apparaat aan te schaffen. Ik volg de stappen hoe deze in de handleiding staan, alleen heeft het tot mijn verbazing geen resultaat. Ik heb 3 weken lang, elke dag, mijn handen in de bakjes gelegd, maar mijn handen zijn nog steeds niet droog! Omdat mijn fysiotherapeut hier ook geen raad mee weet hoop ik dat een van jullie mij een antwoord kan geven, ik zal beschrijven hoe ik te werk ga:

- ik vul de 2 bakken met lauw water
- stop de 2 platen/elektroden in de bakken met water om daarbovenop doekjes te leggen
- Sluit de snoertjes aan, en doe het apparaat aan
- Ik wacht tot hij klaar is en stop mijn handen in de bakken, om vervolgens het aantal volt op te schroeven.(na 2 weken had ik hem zelfs op 30 maar nog steeds geen resultaat)
- de plus en de min wissel ik eens in de zoveel dagen om
- na de 15 minuten behandeling haal ik mijn handen uit de bakjes en ruim ik de spullen weer op.

Mijn handen voelen hetzelfde "geprikkel" als toen ik in behandeling was bij mijn fysiotherapeut. Alleen zijn mijn handen nog steeds niet droog. Ik zou het geweldig vinden als iemand mij hier een antwoord op zou kunnen geven. Het is erg frustrerend omdat ik dacht eindelijk van mijn zweethanden/voeten af te zijn, alleen het nu nog steeds niet werkt. zeker nu het weer warmer weer wordt zou ik het fijn vinden gewoon met slippers te kunnen lopen(zonder uit te glijden) en mensen gewoon een hand te kunnen geven.

Alvast bedankt!
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Johnw »

Het apparaat wat de fysiotherapeut heeft en die jij hebt aangeschaft zijn niet hetzelfde? Wat zijn dan de verschillen? Merk, enz?
johnyboy
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 12:06
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door johnyboy »

Het huidige iontoforese apparaat dat ik thuis gebruik is de Hidrex GS 400. Bij de fysiotherapeut heb ik geen idee, Zoals in m'n verhaal boven al genoemd gaat het om een iontoforese apparaat dat voor andere doeleinden werd gebruikt dan zweten, Want hier was mijn fysiotherapeut nog niet mee bekend.
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Johnw »

hmmm. Voor welke doeleinde gebruikte de fysiotherapeut het apparaat? Ik weet dat het ook werkt als je last hebt van eczeem. Gebruik je nu nog steeds het apparaat elke dag en is er al verbetering?
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door zweethandje »

Bij mij werkt die hydrex ook niet... Daarom maar weer terug overgeschakeld op mijn oude vertrouwde Drionic. Werkt wel!
Linda_1987
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 31 jan 2010, 14:05
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Linda_1987 »

ik heb dit ook een tijd in het ziekenhuis gedaan.. ik kreeg ontzettende jeuk de huid begon bij mij te irriterendus ben er mee gestopt..
Dylan
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 16:38
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Dylan »

Ik ben in het bezit van Drionic en wil deze graag laten ombouwen zodat ik normale batterijen kan gebruiken?

Heeft misschien iemand een advies hoe je dat doet of waar je dat kan laten doen?

Groet,
Dylan
Menard
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 11:24
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Menard »

Je kunt er ook voor kiezen om de boel aan te passen met netadaptors. Aangezien de drionic regelmatig gebruikt moet worden is het wel lonend ipv die dure blokbatterijen of de helemaal dure drionic batterijen. Ik heb gewoon 2 netadaptors van 9v 1000mA aan gesoldeerd van een oude huistelefoon of kruimeldief, weet ik niet meer. Het is minder makkelijk in het gebruik met al die draden maar wel lekker goedkoop en dat spreekt ons Nederlanders wel aan nietwaar?
Omdat ik niet wist hoeveel stroom de drionic's gebruiken, heb ik dus voor 1000mA gekozen. Zoiets van baat het niet... Misschien heeft iemand anders op het forum handige tips hierover.
Ik gebruik mijn drionic op die manier al 25jaar (toen laten overvliegen uit de VS voor een bak met geld...!) en het werkt goed.
Veel succes!
Dylan
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 16:38
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Dylan »

Beste Menard,

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik een soldeer apparaat kopen en proberen de Drionic om te bouwen.

Het liefst zou ik het door een handig persooon tegen betaling laten ombouwen. Als iemand dit kan hoor ik het graag. Mocht er nog iemand tips hebben om de Drionic om te bouwen verneem ik het graag.

Groet, Dylan
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Een Duits website met informatie galore: http://iontophorese-therapie.de
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: iontoforese

Bericht door Loona »

@johnyboy
Misschien moet je je volt nog wat opdrijven (misschien is 30 volt te weinig waardoor je geen gewenst resultaat hebt)
En de postieve en negatieve elektrode moet je om de dag verwisselen, aangezien de positieve elektrode meer volt doorstuurt dan de negatieve elektrode.

Groeten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht