Jeuk tijdens de iontoforse behandeling.

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
~~Lindy~~
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 19:25
Contacteer:

Jeuk tijdens de iontoforse behandeling.

Bericht door ~~Lindy~~ »

Hallo allemaal,
Ik heb nu een aantal keer in het ziekenhuis het iontoforese aparaat gebruikt voor mijn handen en voeten omdat ik erg last van zweten heb. Tijdens het gebruik begint mijn huid erg te branden en word rood. (Ik heb geen wondjes want anders zou er vaseline op moeten.)
De dokter zei dat het een goed teken is. Het is een heel onprettige behandeling voor mij. Wat moet ik nu doen? Ik kon zelf niks op internet vinden.:(
groetjes Linda
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

Ik heb de drionic nu ook besteld (werd niet vergoed, helaas) en ik merk dit nu ook. Mijn hand (met name de palm) werd rood en de behandeling was erg onprettig. Na afloop kreeg ik er zelfs (piep)kleine blaren van op mijn palm! Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Hoe hoog moet je dat ding nou eigenlijk instellen? Ik denk dat ik het nu op 3/4 van de maximale stand had staan. Ik had van iemand gehoord dat hij hem op maximaal had gezet, omdat je dan sneller van het zweten af bent. Daarom heb ik er maar even doorheen gebeten.

Is 3/4 te hoog? Hoe hoog stellen jullie het in?
Pep
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 11:58
Contacteer:

Bericht door Pep »

Ik gebruik hem op vol vermogen. In het begin was het flink doorbijten omdat het inderdaad niet prettig voelt. Maar na een tijdje worden je handen er minder gevoelig voor. Uiteraard zal dit bij iedereen verschillend zijn, dus misschien is het wel makkelijk prate voor me.... Ik zou zeggen rustig aan opbouwen, het zal na een tijdje vast beter gaan.
PinkBunny
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 okt 2006, 14:24
Contacteer:

Bericht door PinkBunny »

Pep schreef:Ik gebruik hem op vol vermogen. In het begin was het flink doorbijten omdat het inderdaad niet prettig voelt. Maar na een tijdje worden je handen er minder gevoelig voor. Uiteraard zal dit bij iedereen verschillend zijn, dus misschien is het wel makkelijk prate voor me.... Ik zou zeggen rustig aan opbouwen, het zal na een tijdje vast beter gaan.
Ja, ik merk het nu ook. Je voelt aanzienlijk minder na een aantal behandelingen. De eerste keren voelde het erg vervelend, maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van. Ik zou sowieso niet advieseren om het meteen op maximaal te zetten, maar het gewoon rustig aan op te bouwen. Ik ben gewoon begonnen op de 1/2 sterkte en dat werkt nu prima! :)
Annemarie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 12:52
Contacteer:

Drionic niet direct op vol vermogen!!

Bericht door Annemarie »

Als leverancier van o.a. de Drionic apparaten wil ik hier graag even adviseren om de apparaten NIET DIRECT op vol vermogen te zetten. Allereerst is dit een hele onprettige en niet relaxte manier van behandelen, de kans dat je hierdoor een rode geirriteerde huid en blaartjes krijgt is tamelijk groot. Het langzamerhand opbouwen van de stroom is echt aan te raden. Wellicht heb je dan aan paar meer behandelingen nodig, het resultaat is er niet minder om en het voorkomt vervelende huidirritatie.

Groetjes Annemarie
Riian
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 okt 2006, 16:24
Contacteer:

Bericht door Riian »

Zelf heb ik iontoforesebehandelingen bij een fysiotherapeut. Ik heb nergens last van. Alleen even na de behandeling. Maar dit is zo minimaal, dat is de moeite zeker waard. Misschien is het een idee om eens bij een fysiotherapeut langs te gaan? Misschien kan hij/zij adviseren.
caroline
Beekje
Beekje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:12
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door caroline »

ik heb hem altijd op de helft staan en dat werkt opzich wel prima, alleem mijn vingertoppen willen niet droog worden. volgens mij maakt het niet echt uit hoe sterk je hem zet...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht