Sana (27) onderging een behandeling tegen overmatige transpiratie

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Sana (27) onderging een behandeling tegen overmatige transpiratie

Bericht door Thijs »

Sana (27) onderging een behandeling tegen overmatige transpiratie
Charlotte De Loose
3 March 2023
Bijgewerkt: 3 March 2023

Sommige beautybehandelingen kunnen een verrassend grote impact hebben, het kan voor mensen zelfs life changing zijn. Zo onderging Sana (27) een behandeling tegen overmatige transpiratie.
‘Een drietal jaar geleden onderging ik een mira–Dry-behandeling tegen transpiratie. Ik had niet zozeer last van hoeveel ik zweette, maar wel van de geur die ermee gepaard ging. Al sinds mijn pubertijd schaam ik mij ervoor. Op mijn werk had ik altijd extra bovenstukken bij me en ik moest meerdere keren per dag van bloes wisselen. Zeker voor of na een meeting, omdat ik van de zenuwen dan nog meer ging transpireren. Ik vroeg ook meermaals aan vrouwelijke collega’s om het me te zeggen als ze iets roken.’

Duizend-en-een vragen
‘Ik kende Maria – die voor miraDry werkt – en zij vertelde me alles over de behandeling. Ik was er bang voor, omdat het toch best ingrijpend klinkt. Je krijgt een plaatselijke verdoving en vervolgens worden de zweetklieren onder je oksels door middel van hitte uitgeschakeld. Ik had duizend- en-een vragen, maar kreeg op alles een antwoord. Dus ik besloot ervoor te gaan.’

Tennisballen onder je oksels
‘Voor de behandeling was ik op van de zenuwen. Ik mocht mijn oksels niet scheren en mocht geen deodorant gebruiken, dus ik kwam hevig zwetend en stinkend toe. Ze doen eerst een zweettest met poeder dat zwart wordt op de plaatsen waar je het meest zweet. Bij mij werd alles zwart. De behandeling zelf heb ik gelukkig niet gevoeld. Daarna kreeg ik icepacks tegen de zwelling en de pijn. Onderweg naar huis zijn we moeten stoppen omdat die al ontdooid waren, dus hebben we verpakte ijsjes gekocht om onder mijn oksels te houden (lacht). Met een pijnstiller viel de pijn gelukkig mee, maar door de zwelling voelt het wel letterlijk alsof er een tennisbal onder je oksel zit. Na een tweetal weken waren de zwelling en blauwe plekken verdwenen.’

Meer zelfvertrouwen
‘Het is een prijzige behandeling en het herstel duurt even, maar voor mij was dit het zo hard waard. Ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen. Vroeger moest ik mijn blazers of bloezen altijd wassen nadat ik ze had aangehad, nu hoeft dat pas wanneer ik erop gemorst heb (lacht). Ik heb zelfs satijnen bloesjes gekocht, iets wat ik vroeger nooit kon dragen! Gek genoeg denk ik er ook niet meer over na. Vroeger was het zo’n groot issue in mijn leven en sinds het opgelost is, sta ik er zelfs niet meer bij stil.’

Bron: https://www.flair.be/nl/self-love/beaut ... ig-zweten/
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Sana (27) onderging een behandeling tegen overmatige transpiratie

Bericht door Thijs »

Beauty behandeling ook he. Alsof je er mooier op wordt ofzo? Daar moeten we een keer vanaf. Alsof hyperhidrosis cosmetisch is ofzo. Doe normaal.

De laatste zin is treffend, sinds het opgelost is sta ik er zelf niet meer bij stil. Dat is het vreemde van hyperhidrosis tov andere huidziektes. Het is niet chronisch en komt niet terug als je goed behandeld bent. Mensen zijn behandeld, klaar, en gaan verder met hun leven. Aan de ene kant jammer aan de andere kant natuurlijk dikke prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht