MiraDry ervaring - 3 maanden verder | 2024

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Doorweekte Wim
Druppel
Druppel
Contacteer:

MiraDry ervaring - 3 maanden verder | 2024

Bericht door Doorweekte Wim »

Goedendag,
Omdat ik merkte dat er beperkte ervaringen waren voor een mira-dry behandeling, heb ik besloten mijn ervaring hier te delen.

Mijn Ervaring met de MiraDry Behandeling
Als iemand die al jaren last heeft van overmatig zweten onder de oksels, was dit een probleem dat niet alleen ongemak veroorzaakte, maar ook invloed had op mijn zelfvertrouwen. Het constante transpireren en de nare geuren die in mijn kleding bleven hangen, maakten het dagelijkse leven onaangenaam. Het probleem was niet op te lossen met gangbare deodorants of andere middelen, waardoor ik uiteindelijk besloot om een MiraDry-behandeling te ondergaan.

Verwachtingen van de Behandeling
Voordat ik aan de behandeling begon, had ik mijn hoop gevestigd op een aanzienlijke vermindering van het zweten. Ik verwachtte dat de MiraDry-behandeling zou resulteren in een vermindering van ongeveer 80% van het zweten onder mijn oksels. Dit leek me realistisch op basis van de informatie die ik had ontvangen en de ervaringen van anderen.

De Behandeling
In juni heb ik de behandeling ondergaan. Dit was mijn eerste MiraDry-behandeling, waarbij het grootste deel van het oppervlak van mijn oksels werd behandeld. Voorafgaand aan de behandeling kreeg ik volledige verdoving, wat inhield dat er zo'n 30 prikken per oksel werden gezet. Nadat dit was gedaan, werd getest of de verdoving goed was ingewerkt. Hoewel ik behoorlijk gestrest was over de behandeling, viel de pijn uiteindelijk mee dankzij de verdoving.

Om voorbereid te zijn op eventuele napijn, had ik al voorzorgsmaatregelen genomen door volgens een vast schema paracetamol en ibuprofen in te nemen. Na de behandeling heeft mijn vriendin me opgehaald bij de kliniek, omdat het wordt afgeraden om zelf naar huis te rijden. Ik vermoed dat dit ook verzekeringstechnisch niet zou zijn gedekt.

Eenmaal thuis heb ik coolpads onder mijn oksels gehouden om de zwelling en het ongemak te verminderen. Echter, naarmate de verdoving uitwerkte, merkte ik dat de pijn erger werd. Vooral in het weekend had ik moeite met slapen door de pijn, ondanks het gebruik van pijnstillers. Gelukkig begon de pijn na twee dagen te verminderen, waardoor ik me beter voelde.

Resultaat
Na de behandeling merkte ik al snel een verschil. In de eerste twee weken was er helemaal geen sprake van zweet onder mijn oksels, wat een enorme opluchting was. In de weken daarna begon ik wel wat zweet te merken, maar het was nog steeds sterk verminderd:

Week 1 t/m 2: 100% geen zweet
Week 3 t/m 5: ongeveer 90% vermindering
Week 6 t/m 9: ongeveer 80% vermindering

Nu ik drie maanden verder ben, kan ik met zekerheid zeggen dat de behandeling effectief is geweest voor mij. Althans, dat is vanuit de kliniek is meegegeven dat dit na 3 maanden met zekerheid kan worden vastgesteld hoe effectief de behandeling is. Het overmatige zweten is sterk verminderd en ik ben tevreden met het eindresultaat. Geen nare geurtjes meer en dat is een verademing na bijna 15 jaar lang last van dit probleem te hebben gehad. Hoewel het herstelproces wat zwaarder was dan ik had verwacht, was het de moeite zeker waard.

Dragen t-shirts
Hoewel de MiraDry-behandeling mijn zweten met zo'n 80% heeft verminderd, merk ik dat er af en toe nog wel kleine natte plekjes zichtbaar zijn wanneer ik T-shirts draag. Dit is echter veel minder dan voorheen en komt voornamelijk voor op dagen wanneer ik veel stress ervaar of wanneer het erg warm is. Voorheen waren natte plekken onder de oksels vrijwel standaard, maar nu is het zweet aanzienlijk verminderd, waardoor deze momenten eerder uitzonderingen zijn dan de regel. Dit kleine restje zweten is nog steeds veel beter beheersbaar dan voorheen, en ik ben blij met het verschil dat de behandeling heeft gemaakt.

Dragen truien
Omdat ik de behandeling in juni heb ondergaan, was ik ook benieuwd naar het effect tijdens de koudere maanden, wanneer ik vaker truien en vesten draag. Voorheen trok de zweetgeur na een dag dragen vaak in de stof van mijn kleding, vooral onder de oksels. Nu het truienseizoen weer begint, ben ik ontzettend tevreden met het resultaat. Na een hele dag een trui te hebben gedragen, merk ik dat er geen vieze zweetgeur meer onder mijn oksels hangt, wat voorheen altijd een probleem was. Dit bevestigt voor mij dat de MiraDry-behandeling niet alleen op de korte termijn effectief is geweest, maar ook in de lange termijn een groot verschil maakt, zelfs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht