wat ik me afvraag

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
dora
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 14:15
Contacteer:

wat ik me afvraag

Bericht door dora »

hallo allemaal

wat ik me afvraag is: hoe gaan de meeste van jullie om met Hyperhidrosis?

Want ik vind het zelf namelijk heel moeilijk om te accepteren dat ik het heb, het beheerst mijn dagelijks leven, hoe is dat voor jullie?

Heb geprobeerd om Odoban te bestellen, maar helaas heb ik geen creditcard, weet iemand toevallig of het in sommige landen ook te koop is bij een apotheek? of dat het mogelijk is om via internet te betalen

Gr Dora
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Tja, hoe er mee om te gaan... Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik nou eenmaal meer zweet dan anderen maar leuk is het natuurlijk niet. Ik probeer het altijd maar zoveel mogelijk te verbergen door rekening te houden met kleding en dan gaat het meestal wel. Maar ik heb ook periodes dat ik enorm baal. Ik denk dat je het voor jezelf een plekje moet geven en dan een manier zoeken wat voor jou helpt. Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat ik zweet, zo lang het maar niet echt zichtbaar is. Vandaar dat ik geen opvallende kleding draag. Mijn zweet stinkt niet echt dus deo of aftershave helpt bij mij ook. Dus als ik een geurtje op heb en kleding aan heb waarin het zweten niet zo erg te zien is, voel ik me redelijk op m'n gemak.

En over de Obodan, onder aan het forum staat een 'banner' van www.sweat-guide.nl daar kun je Obodan bestellen zonder creditcard. Heb ik ook eergisteren gedaan. :) Ben ook wel benieuwd of het voor mij werkt aangezien er nog nooit iets echt voor mij gewerkt heeft.

Veel succes!
dora
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 14:15
Contacteer:

Bericht door dora »

dank je wel voor je antwoord, maar jammer genoeg kan ik het niet verbergen, het zweet loopt namelijk ook met stralen van mijn gezicht af

voor de rest verberg ik het met zwarte(word dan ook door aantal mensen "De Zwarte Weduwe"genoemd) of heel bont gekleurde kleding te dragen en let ik op van welk materiaal het is

gelukkig ruik je bij mij ook niets, maar toch loop ik altijd voor de zekerheid met deodorant en parfum in mijn tas, zo vreselijk onzeker.

ok dan ga ik op die site kijken of ik het kan bestellen, en ik hoop ook voor jou dat het gaat werken

Gr Dora
JayK
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 19:27
Contacteer:

Bericht door JayK »

Ik heb dr ook voor gekozen om me erbij neer te leggen. Ik laat me leven niet bepalen door wat zweet. Ik heb het ook niet in zo'n erge mate ('t loopt niet met stralen van m'n hoofd oid), alleen in ongemakkelijke situaties begin ik iets te zweten. En na inspanning zweet ik sneller dan anderen.

Toen ik ontdekte dat ik een vorm van HH had was ik de eerste tijd ook erg onzeker, maar op een gegeven moment dacht ik van; schijt aan de wereld, laat ze maar denken wat ze willen. En dat werkte nogal voor mij. 't Zweten werd een stuk minder. (zelfde met blozen).

Deze zomer was het zweten onder de oksels heel erg bij mij. En heb ik een tijdje met zwarte of donkere shirts gelopen, maar sinds ik Syneo5 heb aangeschaft was dat probleem ook opgelost. Nu wachten op Odoban voor m'n gezicht zodat ik nog wat zelfverzekerder ervoor sta.
dora
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 14:15
Contacteer:

wat ik me afvraag

Bericht door dora »

Hoi Jay,

wat goed dat jij je er bij neer hebt gelegd, en denkt"schijt aan de hele wereld"aan de hele wereld"laat mensen maar denken wat ze willen, en ergens heb je gelijk, want mensen oordelen altijd wel op de een of andere manier.

Ik hoop dat ik me ook een keer kan neerleggen bij wat ik mankeer, maar voorals nu is het vreselijk moeilijk, vooral omdat ik in het buitenland woon, en mensen je toch al anders bekijken.

Ik ben nog aan het wachten op odoban en hoop echt dat het werkt

jij ook succes

gr
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

Bericht door hoi »

JayK schreef:Ik heb dr ook voor gekozen om me erbij neer te leggen. Ik laat me leven niet bepalen door wat zweet.
ik heb dit ook afgelopen zomer gedaan, ik heb het nu 3 mensen in mijn omgeving verteld (nog niet mn ouders) en dat geeft al een veel beter gevoel. ik zweet wel meer dan anderen maar zolang mijn vrienden me er niet op aankijken maakt het mij niet zoveel uit. heb nu net voor het eers obadan besteld en hoop dat middeltje voor mij de uiteindelijke uitkomst bied.
Gesloten