Wat fijn hier!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Wat fijn hier!

Bericht door harry »

Dag lieve mensen,
Ik heb al vaker het internet afgezocht naar oplossingen voor mijn zweetprobleem, maar voornamelijk naar engelstalige websites, dit omdat ik nou eenmaal redeneerde dat met een groot land als de vs er waarschijnlijk ook meer informatie beschikbaar zou moeten zijn. Nu ben ik via een andere website op deze terecht gekomen en wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb. Nu is mijn probleem weer iets anders van aard dan ik tot nu toe gelezen heb, maar ik moet ook ff goed de tijd nemen om alles door te lezen. Thijs; ik geloof dat jij de oprichter bent van deze site; daarvoor wil ik jou hartelijk danken, dit is nou weer eens zo'n voorbeeld waar het internet goed voor is, helemaal in het huidige politieke klimaat, waarin iedereen het maar moet gaan uitzoeken.
Nu even genoeg hosanna...

Alvorens ik het forum af ga struinen voor oplossingen voor mijn algemene zweetprobleem, zit ik in ieder geval heel erg met het volgende:
ik kan sowieso geen witte kleding dragen, want dit verkleurd al geel na iets van 2 keer dragen. mijn kleding heeft zo een hele korte houdbaarheidsduur, want ook mijn gekleurde kleding wordt aangetast, dit lijkt wel te worden gebleekt onder de oksels. Ik ben 24, en heb dit probleem pas sinds een jaar of 2, tijdens mijn tienerjaren was er niks aan de hand, getuige een zak met kleding uit die tijd die ik onlangs aantrof.
Bovendien is mijn urine ook altijd donker van kleur, ik weet niet of deze 2 zaken verband houden, t zou zomaar kunnen. Maar ik zweet dus ook bijna altijd heel veel onder mijn oksels. Zelfs als ik denk van niet, dat er ff een gevoel van opluchting is omdat ik niks lijk te voelen onder mijn oksels, maar als ik dan kijk is het gewoon weer raak. Ik draag dus altijd wit of zwart, kleur is not done, maar zelfs wit en zwarte kleding gaat er dus aan. In de winter weet ik alles nog wel te verbergen met zwarte truien. Maar de zomer en sport zijn grote problemen, als ik ff tegen een bal aantrap of 5 min moet fietsen lijkt t alsof ik een marathon heb afgelegd. Apart is dat ik t gevoel heb dat t steeds erger wordt, misschien door stress en onzekerheid ofzo, wel weet ik dat mijn vader ook heel snel zweet, t zal dus ook wel erfelijk zijn, ik heb t er nooit met m over gehad, onze band is niet goed. Maar ik heb nu hernieuwde hoop, nu ik deze site heb gevonden, ik had min of meer alle hoop al opgegeven. Wat persoonlijk voor mij vevelend is, is dat dit niet mijn enige probleem is, ik heb namelijk ook nog eens last van acne (ook pas na mn puberteit op komen zetten), bovendien van die dubbele donkere kringen rond mijn ogen, ik hoef me niet te scheren want dan zit mn hals onder de scheerirritatie en ik heb nog eens aanleg tot overgewicht. Voor al deze problemen heb ik met veel moeite wel wat oplossingen gevonden (niet scheren bv) behalve voor die donkere kringen en mijn zweetprobleem. Weet iemand hier sowieso of er wat aan die verkleuring te doen valt, dan ben ik in ieder geval redelijk ok voor de winter. Het algemene zweetprobleem tijdens lichamelijke inspanning en warmte ga ik te lijf met wat van de oplossingen die ik her en der heb zien staan.
Pfoei, dat is een behoorlijk verhaal geworden, soms vraag ik mij af waar ik al die lichamelijke problemen aan te danken heb, ik praat er met niemand over, misschien moet ik dat eens doen, maar ik ben zooo blij met het internet en dus ook met jullie, hopelijk kunnen jullie me helpen zodat ik ook weer andere mensen kan helpen.
groeten
harry (niet mn echte naam natuurlijk)
Moon
Rivier
Rivier
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 19:30
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Moon »

Hoiiiii Harry, welkom!

Voor het zweten staan hier al aardig wat tips.
Maar voor donkere kringen weet ik misschien wel wat. Heb er zelf ook last van. Ik gebruik touche eclat (van Yves saint laurent) het is een een stift met een creme. Het wordt veel gebruikt voor maken van foto's in bladen en voor tv.
Ik heb een x in de libelle gestaan. Daar werd ik opgemaakt door een professioneel iemand. Zij adviseerde dus dit te gaan gebruiken.
Ik neem aan dat ook mannen het kunnen gebruiken.
Misschien een tip voor jou.

Als je vragen hebt, stel ze gerust!
Monique :thumbsup
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Harry

Stinkt jou zweet? De verkleuring in je kleding komt van een bacterie die er eigenlijk niet meer uitgaat. Gebruik je iets voor je acnee?
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hallo Harry,

Dat je urine donker is kan inderdaad met overmatig zweten te maken hebben. Donkere urine betekent namelijk dat hij te sterk geconcentreerd is. Je verliest veel vocht door het zweten, dus je moet extra veel water drinken. Minimum 2 liter per dag.
Als je dat eens doet zal je zien dat je urine veel lichter van kleur zal zijn. Je hebt trouwens meer kans op nierstenen als je niet genoeg vocht in je lichaam hebt. Dus... drinken maar!

Groetjes,
Hanneleen
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

2 liter water op een dag wordt eigenlijk al voor 'gewone' mensen aanbevolen. Volgens de richtlijnen is het 1.5 liter maar 2 liter is het beste. Je kan beter nog meer proberen te drinken. Maar goed, dat zei Hanneleen ook al. :) Al zal dit wel lastig zijn. Probeer altijd een flesje bij de hand te houden! Maar denk er wel om dat vanaf zes liter water drinken dit dodelijk kan zijn :). Maar goed, dat zal je waarschijnlijk niet halen, hahaha. Nou, denk dat het eerste stuk van eten en zweten daar over zal gaan... :D Merk bij mezelf namelijk ook dat ik veel water nodig heb en ook veel mineralen'tekorten' lijk te hebben bij warm weer (kijkend naar mijn klachten). Ik zal vanderweek eens wat opzoeken over vochtbehoefte bij mensen die meer zweten enzo! Heb al het één en ander gevonden en denk dat het heeeeel belangrijk is voor ons!!!
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door harry »

maar is er geen speciale zeep waarmee ik me kan wassen om die bacterie te minimaliseren die de verkleuring veroorzaakt in mijn kleding? Verder stinkt me zweet niet overdreven.
voor mn acne heb ik benzoylperoxide, na vele dingen te hebben geprobeerd is dit spul een geschenk uit de hemel, gewoon bij de apotheek te krijgen, 's avonds mn gezicht schoonmaken en opsmeren, is niet duur en in 2 sterktes te krijgen
Plaats reactie