Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Chaos
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 14:20
Contacteer:

Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Chaos »

Hoeveel pijn doen die botox injecties (oksels) nu werkelijk? Is het uit te houden? En waarom verdooft alleen de Mauritskliniek in Nijmegen? Is toch apart dat van dezelfde klinieken er 1 op een andere manier werkt dan de rest?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Thijs »

op zich zijn die injecties best te doen. Even tanden op elkaar en het is zo gebeurd. Links doet meer pijn als rechts, dat schijnt bij de meeste mensen zo te zijn. Ik ben nog nooit verdoofd geweest en gebruik al 10 jaar lang botox.

Waarom de ene kliniek wel verdoofd en de andere niet weet ik niet. Ik weet dat sommige ziekenhuizen het ook met emla zalf verdoven.

groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Erje »

Ik ben twee keer verdoofd geweest en twee keer niet. Zoveel verschil is het nu ook weer niet, want de prikjes voor de Botox zijn vrij oppervlakkig, maar de verdovingsprikken gaan volgens mij wel dieper, waardoor die niet echt lekker zijn.
Maar allemaal best uit te houden hoor. En je weet waar het het voor doet, toch?

't Is alleen jammer dat het maar zo kort werkt en je toch weer overnieuw moet.

Oja, die Emla creme heb ik ook één keer gehad, maar dat doet volgens mij helemaal niks. Kan ook komen omdat ik daarna een vol uur moest wachten tot er eindelijk geprikt ging worden. De dokter had een lastig gesprek met een patient voor mij of zoiets, was bij Carpe in Antwerpen.
Chaos
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 14:20
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Chaos »

Erg bedankt voor de antwoorden! Ik hou het in gedachten.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Erje »

Ben vandaag geweest, dus om ff antwoord te geven op je vraag hoeveel pijn het doet in Utrecht: bijna niks gevoeld!

Het ging heel snel, ik stond zo weer buiten. Verder erg aardige dokter en assistentes, korte wachttijd ( tv in de wachtkamer ;) ).

Dus mocht je nog gaan Chaos, om de pijn hoef je het echt niet te laten.

Hoe het resultaat is laat ik hier nog wel ff weten.
mje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 jun 2010, 13:21
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door mje »

Ik heb vanavond afspraak in Mauritzkliniek in Nijmegen..
Ben benieuwd of het pijn doet, ik word wel verdoofd zeiden ze dus afwachten.

Ik laat het weten
mje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 jun 2010, 13:21
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door mje »

Zoo daar ben ik weer.
Ik had om 18.40 de afspraak en liep om 19.00uur de kliniek weer uit. Zo gepiept.
Ik kreeg de keuze of ik met of zonder verdoving behandeld wou worden.

Nou.. en ik zeg jullie: doe het zonder verdoving!
Als je die naald ziet wordt je echt bang.. ik gok +- 5 centimeter.
De arts zei ook wanneer je met verdoving doet, de kans op complicaties redelijk groot is....

Heb iets van 25 spuitjes per oksel gekregen, de ene voelde je wat erger dan de andere, maja ff je tanden op elkaar en het is voorbij.

Ik hoop dat ik er lang tegen aan kan zo!
Succes iedereen.

Grtz

PS. je hoeft echt nergens bang voor te zijn
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Erje »

Ik ben alle andere keren bont en blauw geweest en nu totaal niet ( Utrecht ) en dus ook nog nooit zo weinig van gevoeld.
En in Utrecht mag je dus wel vaker terug komen, dus ik ga het nu ook voor de winter laten doen. Lijkt me echt lux!!
DrKlaas
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 18:04
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door DrKlaas »

mje, hebben ze uitleg gegeven over wat voor verdoving ze toedienen?
De injecties doen, zoals je gemerkt hebt niet veel pijn. Een verdoving kan goed gegeven worden met een verdovende zalf, die moet je alleen een uurtje laten inwerken. Wellicht dat men plaatselijke verdovingen geeft met injecties, dit werkt sneller, maar is zeker niet comfortabeler.

Erja, mag ik vragen waar je het de andere keren liet doen? Bont en blauw kan komen van de jodium/zetmeel proef. Als het bont en blauw is van de injecties, zou het kunnen duiden op een verkeerde techniek (injecties te diep).
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Erje »

DrKlaas schreef:
Erja, mag ik vragen waar je het de andere keren liet doen? Bont en blauw kan komen van de jodium/zetmeel proef. Als het bont en blauw is van de injecties, zou het kunnen duiden op een verkeerde techniek (injecties te diep).
De eerste keer ben ik bij Carpe geweest in Antwerpen, daar kreeg ik Emla creme en een pilletje, soort van pijnstiller.
De tweede keer was in Ziekenhuis Rijnstate, zonder verdoving.
De derde en vierde keer bij de Mauritskliniek in Nijmegen. Die keren zijn beide verdoofd en ik had de indruk dat die spuiten behoorlijk diep in de oksel gingen, ja. Van de Botox-prikjes voelde ik de meeste niet, maar een paar nog wel.
Beide keren in Nijmegen kregen mijn oksels echt alle kleuren van de regenboog, blauw, groen enz. ( géén zetmeelproef gehad toen ).

In Utrecht is het mij echt prima bevallen, ik heb eigenlijk alleen de eerste oksel maar gevoeld, de tweede bijna niet. En het ging ook véél sneller dan in Nijmegen.
Die zetmeelproef heb ik alleen in Utrecht gehad, dat was ook de eerste keer.
lynn
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 jul 2010, 15:39
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door lynn »

ik ben eergister in utrecht geweest ik vond het zo meevallen het voelt alsof je oksels geepileerd worden en soms dat er een velletje prongeluk tussen komt. maargoed ik had het er echt voor over hoe pijn het ook zou doen! ik ben dus nu nog maar op dag 3... merk nog niks.. kan 2 weken duren, dus hopen dat ik nog wat merk.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door LadyBlaat »

Ik gebruik zelf de Emla crème voordat ik de behandeling in Utrecht krijg. Ik doe het heel erg ruim van tevoren op de oksels. Van apotheek ook goeie pleisters gekregen om de crème op de plek te houden. Aangezien ik uit Groningen moet komen doe ik de crème er thuis al op. De reis is ongeveer 2 uur, soms iets langer.
Nadeel met de crème is wel, je weet dat een groot deel wel verdoofd is maar dat op sommige plekjes de crème niet helemaal goed op de plek zit waardoor je plots ineens een pijnscheut krijgt van de prik (prikken doen op zich niet zo veel pijn maar als je er onverwachts toch 1 voelt voel je hem toch sterker:P)

Ik moet er ook bij zeggen, in Utrecht ben ik u door 2 verschillende artsen behandeld. Eerst elke keer door een mannelijke die de vaart er lekker in had zitten en de laatste keer een vrouwelijke die het een stuk rustiger aandeed. Ben er nog niet over uit wat ik nou fijner vind, snel of langzaam.
Corry23
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 19:49
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door Corry23 »

[quote="LadyBlaat"]Ik gebruik zelf de Emla crème voordat ik de behandeling in Utrecht krijg. Ik doe het heel erg ruim van tevoren op de oksels. Van apotheek ook goeie pleisters gekregen om de crème op de plek te houden. Aangezien ik uit Groningen moet komen doe ik de crème er thuis al op. De reis is ongeveer 2 uur, soms iets langer.
Nadeel met de crème is wel, je weet dat een groot deel wel verdoofd is maar dat op sommige plekjes de crème niet helemaal goed op de plek zit waardoor je plots ineens een pijnscheut krijgt van de prik (prikken doen op zich niet zo veel pijn maar als je er onverwachts toch 1 voelt voel je hem toch sterker:P)

Ik moet er ook bij zeggen, in Utrecht ben ik u door 2 verschillende artsen behandeld. Eerst elke keer door een mannelijke die de vaart er lekker in had zitten en de laatste keer een vrouwelijke die het een stuk rustiger aandeed. Ben er nog niet over uit wat ik nou fijner vind, snel of langzaam.[/quote]

Mag ik vragen waarom je helemaal vanuit Groningen naar Utrecht gaat? Ik kom zelf ook uit de provincie Groningen, (vlakbij Delfzijl), en ga al een aantal jaren naar het Antonius in Sneek. Ik heb toen bij de 1e keer ook na de tijd de vraag gehad of ik voortaan een zalf wou gebruiken met pleisters zodat het wat verdoofd werd, maar ik heb dat verder niet gedaan. Ik ben niet blij met de prikken maar denk altijd maar zo: het is voor een goed doel en een bevalling is 100x erger.

Ook het ziekenhuis in Leeuwarden geeft botox-injecties, maar ik weet niet of die het ook vergoeden in samenwerking met je zorgverzekeraar

Groetjes Corry
mtuppert
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:01
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door mtuppert »

Verdoving is niet de way to go. Je kunt met behulp van EMLA zalf de opperhuid een klein beetje verdoven, maar dit heeft meer een placebo effect dan dat het daadwerkelijk iets doet.
In onze kliniek koelen wij met ijs. Dit heeft een veel groter en beter effect. Dit houdt wel in dat je de behandeling met 2 personen uit moet voeren, en dit is voor de meeste klinieken niet te doen, qua kosten.
Wij krijgen echt NOOIT klachten over pijn!!!! Zeker niet in de oksels.
Ook handen en voeten worden bij ons behandeld. Deze behandelingen doen wel pijn, maar wij kunnen het met onze methode zeer draaglijk maken.

http://www.hyperhidrosis.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

OP deze site kun je meer informatie vinden over onze kliniek, en kun je je ook aanmelden.

Met vriendelijke groeten,
Marco Tuppert
DrKlaas
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 18:04
Contacteer:

Re: Hoeveel pijn doet botox Maurtiskliniek Utrecht

Bericht door DrKlaas »

[quote="Erje]De derde en vierde keer bij de Mauritskliniek in Nijmegen. Die keren zijn beide verdoofd en ik had de indruk dat die spuiten behoorlijk diep in de oksel gingen, ja. Van de Botox-prikjes voelde ik de meeste niet, maar een paar nog wel.
Beide keren in Nijmegen kregen mijn oksels echt alle kleuren van de regenboog, blauw, groen enz. ( géén zetmeelproef gehad toen ).[/quote]

Dit klinkt alsof er onder de huid een verdoving is gegeven. Dit kan zeer effectief zijn. Maar heeft ook kans op nadelen, zoals alle kleuren van de regenboog door onderhuidse bloeduitstortingen. Bovendien is er een kleine kans op een allergische reactie op de verdovingsvloeistof. Bij een allergische reactie weet je dan achteraf niet zeker of het komt door de verdovingsvloeistof of door de botox.
Emla kan zeker een goed effect hebben, evenals ijs.
Afhankelijk van de kliniek en techniek is er voor de behandeling van handen en voeten wel veel voor te zeggen om toch een verdoving te geven met het injecteren van een verdovingsvloeistof. Alleen geef je de verdoving dan in de vorm van een ´block´ bij de polsen of enkels, afhankelijk van de te behandelen locatie. En moet deze verdoving gegeven worden door artsen die zeer bedreven zijn in deze techniek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht