Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

anoniem22
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 11:33
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door anoniem22 »

Hoi allen,

Vorige week met Dhr. Klinkenberg gebeld en ik sta nu op de wachtlijst voor de operatie..
Ik vraag me af hoe het nu met iedereen gaat en of er nog meer mensen zijn die de operatie hebben gehad?

:dag
Anonymouse22
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 17:43
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Anonymouse22 »

Diffuse roodheid schreef: vr 08 mar 2019, 15:13 Ik heb toevallig komende woensdag daar een operatie, ik ben best nerveus en ben benieuwd naar het resultaat, ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook mijn twijfels heb om het uit te laten voeren ivm complicaties. Ik kan inderdaad ook nergens ervaringen terug vinden ook niet via dhr klinkenberg, ik weet wel dat er 1 is geopereerd en dat dit heeft geleid tot horner syndroom die kans is voor 1 procent aanwezig is mij verteld Mvg J
Hoe is je operatie verlopen?

Groetjes!
Anonymouse22
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 17:43
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Anonymouse22 »

Werner schreef: zo 10 mar 2019, 21:31 Ik kreeg juist te horen dat dat horner nog nooit was voorgekomen bij hun.

Hoe kijk je aan tegen de mogelijke harlekijn werking. Omdat de operatie niet in 1 maar in 2 keer wordt gedaan kan het zo zijn dat je tot de tweede operatie wel gaat blozen aan 1 kant..

Ik heb binnenkort ook mijn operatie. Ben erg benieuwd..

Ik neem aan dat jouw behandeling ook in tweeen wordt gedaan?

Veel succes woensdag!!
Hoe is je operatie verlopen?

Groetjes!
Anonymouse22
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 17:43
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Anonymouse22 »

Dimitri schreef: za 20 jun 2020, 13:55 Hallo,

Gisteren heb ik mijn 1ste operatie gehad. De operatie noemt sympathectomie en moet dus Inderdaad in 2* gebeuren. Normaal binnen 3 à 4 weken is de 2de gepland. Operatie heel vlot verlopen geen pijn geen hangend ooglid. Ik kijk ernaar uit wat de resultaten op lange termijn zullen zijn?? Kan iemand me hierop antwoorden?? Heeft iemand last van compensator zweten op andere plekken dus?? Had last van zweet in het aangezicht gepaard met blozen en nadien gaat dit over op de rest van mijn lichaam rug benen gewoon uit schaamte.
Maar ik raad het nu al iedereen aan ik voel dat dit de oplossing zal zijn voor mijn jaren lange zweet probleem

Hi!

Hoe gaat het nu? Nu je je operatie hebt gehad wat waren de nadelen en voordelen?

Groetjes!
Anonymouse22
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 17:43
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Anonymouse22 »

Hakunamatata schreef: ma 03 aug 2020, 19:52 Hey Werner,

Deze operatie is in Januari 2020 gebeurd in ISALA Zwolle.

Ik ben vandaag begonnen met Oxybutinine..

Het geeft mij weer een beetje hoop dat het compensatoir zweten bij jou sterk is verminderd. Ik hoop zo erg dat dat bij mij ook gebeurd.. Hoelang duurde het bij jou voordat het begon af te nemen?

Het compensatoir zweten bij mij is niet normaal, niet mensenlijk en daardoor ondraaglijk..

Liefs.
Hi!

Hoe heeft het medicijn geholpen?

Groetjes!
anoniem22
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 11:33
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door anoniem22 »

Zaterdag mijn 1e operatie gehad en alles is goed verlopen. Hoop dat het werkt! :respect
Mb1998
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 jan 2023, 20:37
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Mb1998 »

Hoi, ik ben een jongeman van 24 met al jaren last van bloosangst ( vanaf 14e). Ik heb vroeger heel veel opgezocht over deze operatie maar de bijwerkingen waren te heftig voor mij. Nu lees ik dat ze op een andere manier opereren (niet meer via oksel) en het slagingspercentage vele malen hoger is. Ik zou graag in contact komen met iemand die al geopereerd is aangezien ik de juiste overweging wil maken. Ik hoop dag iemand mij kan helpen.
Egeltje97
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 mei 2023, 19:30
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Egeltje97 »

Operatie vond plaats in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. Ik weet dat dit forum vooral gebruikt wordt voor de mensen die behandeld worden in het ziekenhuis in Groningen. Toch wilde ik mijn ervaring met jullie delen!

Een week na de operatie. Super gelukkig met het resultaat. Op de momenten waarin ik normaalgesproken zou gaan blozen, gebeurde er niks. Schrikmomenten voorafgaand aan het blozen zijn er ook niet meer. Ben een stuk relaxter. Positieve bijkomstigheid van de operatie zijn de droge handen, die voorheen altijd vochtig waren.

In de afgelopen week gemerkt dat mijn lichaam even zoekende was met transpireren. 3 dagen na de operatie had ik voor ongeveer anderhalve dag minimale, klamme handen. Vervolgens niet meer gebeurd.

Wel gemerkt dat ik wat meer zweet op mijn onderrug, benen en voeten. Dat neem ik zeker voor lief.

Tijdens de cardio zweet ik meer op bovengenoemde plekken, maar op mijn hoofd niet meer. Daarbij zijn de wondjes onder mijn oksels ook goed aan het herstellen.

De longen worden tijdens de operatie wat ingeklapt. Dit merkte ik goed nadat ik was bijgekomen op de uitslaapkamer. Ik was iets kortademiger. Door goed in- en uit geademd te hebben merkte ik er al gauw niks meer van.(hier gingen ongeveer 4 dagen overheen).

Nu: een week na de operatie, ben ik vrijwel helemaal hersteld.

Voor nu rest er nog maar 1 ding: lekker genieten!☀️
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht