Overmatig zweten op hoofdhuid kind

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Fruity
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 18:41
Contacteer:

Overmatig zweten op hoofdhuid kind

Bericht door Fruity »

Hallo allen,

Ik heb me hier ingeschreven omdat ik ten einde raad ben. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Mijn zoontje van 8 heeft vanaf baby af aan al enorm last van zweet op zn hoofd(haar) voorhoofd en nek. Elke nacht is zn hoofdkussen drijfnat alsof er water op gegooid is.
Bij concentratie, lichaamlijke inspanning en warmte druipt de zweet van zn hoofd af. En dan druipt het ook alsof er een beker water over zn hoofd is gegooid. Druipt met druppels van zn haar waardoor ik zn haar zo kort mogelijk houd, anders druipt t.
Eerder was het minder storend voor hem omdat hij nog wat jonger was, en het minder opviel, onder andere op school/sport.
Hij heeft nu heel veel moeite met de aandacht die hij krijgt omtrent het zweten. Vandaag vertelde hij me dat hij er echt mee zit.
We zijn 2 jaar terug ook bij de huisarts geweest en hij had een aantal bloedonderzoeken gehad, om te zien of er een onderliggende problemen waren. Gelukkig is hij verder kerngezond!
Ik heb t internet zitten uitpluizen voor mischien een anti transiratie product voor op zn hoofd, maar geen ervaring met de producten en eventuele bijwerkingen of dat het mischien zelfs ongezond is om te gebruiken, juist omdat het over een kind gaat.
Mijn hart breekt omdat ik hem zo ermee zie zitten en ik er niks aan kan doen. De huisarts zei dat hij er mischien wel overheen groeit (ik hoop het). Voor nu is het enorm storend en belemmerend voor hem, waardoor hij tijdens de pauze op school apart gaat zitten omdat hij van het spelen en warme weer gewoon kletsnat wordt. Druppels die naar beneden rollen.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Mvg
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Overmatig zweten op hoofdhuid kind

Bericht door Thijs »

Dit is lastig. Overmatig zweten op de hoofd is sowieso al lastig te behandelen bij volwassenen laat staan bij een kind. Ben je al bij een dermatoloog geweest? Bij volwassen gebruikt men vaak medicijnen. Glycopyrronium of oxybutinine. Bij een kind is dit niet wenselijk al zou oxybutinine misschien wel kunnen. (Dat is getest op kinderen). Misschien antihydral zalf? Lastig. Kortom ga naar een goede dermatoloog als 1e stap.... sterkte.
Fruity
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 18:41
Contacteer:

Re: Overmatig zweten op hoofdhuid kind

Bericht door Fruity »

Bedankt Thijs voor je reactie! Het is ook enorm lastig en belemmerend. Ik hoop dat hij door de jaren heen erover heen groeit. Ik ga maar eens hard op zoek naar een dermatoloog.
Ik ga de productnamen ook bij de huisarts aangeven, wie weet heeft hij nog niet in die richting gedacht. Ik had eerder t idee dat hij niet inzag of door had dat het zo erg is, alleen mn beschrijving en het niet zelf geconstateerd te hebben.
Nogmaals dank voor je reactie!
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Overmatig zweten op hoofdhuid kind

Bericht door JWBokx »

Misschien foto's maken van zijn natte kussen ed.
Die meenemen naar de huisarts.
Fruity
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 18:41
Contacteer:

Re: Overmatig zweten op hoofdhuid kind

Bericht door Fruity »

Dank je JWBoksx voor het meedenken! Daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht