thoracale sympathectomie details

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
rietje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 00:07
Contacteer:

thoracale sympathectomie details

Bericht door rietje »

Hey iedereen,

Ik ben Riet en heb al heel mijn leven last van enorme zweethanden en voeten.
Ik vernam dat je hiervoor een operatie kon doen en ben hier heel veel beginnen over opzoeken. Er zijn namelijk vele varianten.
Ik vraag daarom naar jullie ervaringen. Door welke variant zijn jullie geopereerd (thoracale sympathectomie = wegnemen, thoracale sympathicotomie = doorbranden, thoracale sympathicolyse = klemmen)?? En op welke niveaus zijn jullie behandeld (T3 of T4)?? Dit kan namelijk effect hebben voor compensatoir zweten (zweten op andere plaatsen).

Ik hoor heer graag jullie ervaringen en hoop dat ik hier iets uit kan leren.
Vermeld ook even waar, wanneer en door wie je geopereerd bent. Ik kom zelf uit België, maar alle ervaringen zijn welkom ;)


Groetjes
Riet
samira
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 jan 2023, 12:56
Contacteer:

Re: thoracale sympathectomie details

Bericht door samira »

Hallo,

Ik volg graag.....
Mijn dochter van 20 heeft van kleins af aan ook enorm last van zweet handen en voeten. De waterdruppels staan er gewoon op. En niet alleen als ze in een stress situatie vb examens zit. Maar ook gewoon als ze in de zetel zit tv te kijken. Ze is nl een opleiding verpleegkundige aan het volgen, waar zweethanden zeer vervelend zijn....we hebben de meeste medicaties en zalfjes al uitgeprobeerd maar helaas pindakaas .. dus bij deze wil ik ook graag wat meer info van zowel positieve als negatieve ervaringen van deze operatie. Wij zijn ook van belgie. Bedankt voor jullie ervaringen te delen. Grtjs
Julieke2211
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 02:45
Contacteer:

Re: thoracale sympathectomie details

Bericht door Julieke2211 »

Beste riet,

Ik heb helaas geen oplossing om dat maar al even te zeggen maar kan wel vertellen wat ik tot nu toe al heb geporbeerd.
Ik heb hyperhydrose en heb het vooral aan handen voeten, zitvlak (wat het ergste is) en oksels.
Ik slik al een aantal jaar oxybuthine dit is zeler iets wat je zou kunnen proberen ik heb daarmee 2 maanden een zweet vrij leven gehad ik kon mijn geluk niet op voelde me weer een normaal mens.
Daarna is het langzaam terug gekomen omdat mijn lichaam ging vechten tegen die stof.. ik slik het wel nog altijd omdat het wel iets verminderd maar heb veel bijwerkingen zoals mega droge ogen (daardoor kan ik mijn lenzen niet altijd dragen) droge mond moeite met plassen en oververmoeidheid.
2 jaar geleden myradry behandeling laten doen aan mn liezen wat mij helemaal niks heeft geholpen..
Twee keer in een jaar tijd botox laten zetten in handen en zitvlak en tot mijn teleurstelling geen enkel resultaat..
Daar is zeker minimaal 3000 euro aan op gegaan dus ik baal enorm.
Meerdere sprays geprobeerd waarvan de polarcompany eentje was deze holp enigzins maar kreeg suoer erge jeuk en uitslag van wat helaas veel mensen ervan krijgen..
Ik lees hier wel iets over een nieuwe drynovo spray die je met een recept zou kunnen bestellen dus dat is weer een nieuw hoop puntje voor me..
De operatie waarbij ze een zenuw doorbreken durf ik niet want dan ben ik bang tot mijn handen en voeten dalijk droog zijn maar alle warmte naar het zitvlak/liezen gaan terwijl dat de meest beschamende plek is.. want dat is een grote bijwerking tot het probleem zich verplaatst..
Iontoforese ook geprobeerd lang geleden voor mijn handen zonder enkel effect….
Hopelijk komen er nog nieuwe dingen op mijn pad die het leven dragelijker kunnen maken en ik hou de hoop positief al is dat erg moeilijk want leef hier al 22 jaar mee..
Zit in therapie om ermee te leren leven en mijn aandoening te accepteren maar dat blijft een hele opgave

Vind het altijd fijn om toch op te zoeken en te lezen tot mensen dezelfde problemen hebben want in mijn directe omgeving voel ik me de buitenstaander omdat niemand snapt hoe heftig het je leven beinvloed vooral met sociale contacten…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht