Waar kan je het beste terecht met een kind?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
SamMK
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 jul 2023, 15:02
Contacteer:

Waar kan je het beste terecht met een kind?

Bericht door SamMK »

De titel is eigenlijk mijn vraag. Helaas heeft mijn zoon mijn hyperhidrosis gekregen, van kleins af aan. Hij is nu 10 en gaat langzaam lichamelijk ontwikkelen waardoor het zweten echt extreem is geworden. Het belemmert hem op school, bij het voetballen en wordt ook regelmatiger wakker omdat zijn bed nat is van het zweet. Het is echt extreem. Ik wil de huisarts morgen om een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog maar waar wil ik heen? Wij wonen in de regio Rotterdam. Sophia kinderziekenhuis wellicht? Ik hoop dat ze bij hem bijvoorbeeld medicatie op willen starten. Oxy icm met Botox helpt bij mij goed, hopelijk is oxy een mogelijkheid bij kinderen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Waar kan je het beste terecht met een kind?

Bericht door Thijs »

Ik heb het even aan dermatoloog Wim Venema gevraagd.

"Het wordt wel eens gedaan in Utrecht bij de kindergeneeskunde. Oxybutinine geven aan kinderen is lastig want het wordt offlabel gebruikt en is niet geregistreerd als medicijn tegen hyperhidrosis. Kinderen zijn ze extra voorzichtig mee."

Je kan natuurlijk altijd het erasmus mc bellen en vraag je huisarts om advies. Sterkte en succes. Hou ons op de hoogte aub.
SamMK
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 jul 2023, 15:02
Contacteer:

Re: Waar kan je het beste terecht met een kind?

Bericht door SamMK »

Dankjewel voor het vragen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht