Ik heb vanaf 2012 met groot succes gebruik gemaakt van iontoforese. Zowel mijn handen als voeten waren 100 % droog.
Tot een jaar geleden.
Ik heb een jaar lang alles geprobeerd. Verschillende type water, langere behandelingen, hogere voltage, zelfs twee nieuwe verschillende merken apparaten aangeschaft, etc.
Veel van bovenstaande had even effect, maar na een paar weken kwam het zweten weer terug.
Betekent dat er dan toch gewenning is ontstaan?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand een positieve ervaring door een tijdelijke pauze in te lassen met de behandeling? Zo ja, hoe lang?
Resistent geworden iontoforese?
-
- Beekje
- Contacteer:
Re: Resistent geworden iontoforese?
Ik heb zelf nog nooit iontoforese gebruikt maar ik kan mr zo voorstellen als je een week of 2 weken stopt dat de gevoeligheid terug kan komen. Ik zou er mee experimenteren als ik jou was. Misschien zijn er nog mensen hier met ervaring?
Dermatoloog Wim Venema zegt dit over resistent worden:
Van bovenstaande is geen echt bewijs. Maar je kan je er iets bij voorstellen. Zou drie weken stoppen. Maar nogmaals geen bewijs. Gewoon proberen. Dan wel even terugmelden.
Dermatoloog Wim Venema zegt dit over resistent worden:
Van bovenstaande is geen echt bewijs. Maar je kan je er iets bij voorstellen. Zou drie weken stoppen. Maar nogmaals geen bewijs. Gewoon proberen. Dan wel even terugmelden.
-
- Beekje
- Contacteer:
Bedankt voor je snelle reactie. Via een erg actief forum op Reddit over Hyperhidrosis lees ik dat er meer mensen zijn waarbij het effect van iontoforese na verloop van tijd minder wordt.
Helaas heb ik nog geen ervaringsdeskundige gevonden waarbij het gelukt is het positieve resultaat weer terug te krijgen. Dit kan er ook mee te maken hebben dat wanneer mensen een oplossing hebben gevonden ze vaak geen reactie meer achter laten, ze hebben namelijk geen probleem meer.
Ik ben voor langere tijd op reis, dat betekent dat ik een pauze in las van 3 maanden. Zodra ik thuis ben begin ik de behandeling opnieuw. Ik zal het resultaat hier delen.
Voor een ieder die zich hier in herkent, hoe is jouw ervaring? Heb je een oplossing kunnen vinden?
Helaas heb ik nog geen ervaringsdeskundige gevonden waarbij het gelukt is het positieve resultaat weer terug te krijgen. Dit kan er ook mee te maken hebben dat wanneer mensen een oplossing hebben gevonden ze vaak geen reactie meer achter laten, ze hebben namelijk geen probleem meer.
Ik ben voor langere tijd op reis, dat betekent dat ik een pauze in las van 3 maanden. Zodra ik thuis ben begin ik de behandeling opnieuw. Ik zal het resultaat hier delen.
Voor een ieder die zich hier in herkent, hoe is jouw ervaring? Heb je een oplossing kunnen vinden?
-
- Beekje
- Contacteer:
Ik ben inmiddels 19 behandelingen verder en mijn handen zijn weer droog, een enorme opluchting. Mijn voeten zijn 50% droog, maar ik heb goede hoop dat deze ook snel droog worden.
Ik heb uiteindelijk 6 weken pauze genomen.
Ik heb enorm veel nieuwe informatie gevonden via de volgende website: https://www.bindner-medical.com/en/
Ik denk dat 'over threatment' op mij van toepassing was. Te hoge dosis, waarbij de buitenkant van mijn huid zo droog was dat er barsten ontstonden, terwijl het zweet hier gewoon door heen kwam.
Op basis van de website heb ik goede hoop dat gewenning niet kan ontstaan als je de behandeling goed uit voert.
Absolute tip om de website goed door te lezen!
Ik heb uiteindelijk 6 weken pauze genomen.
Ik heb enorm veel nieuwe informatie gevonden via de volgende website: https://www.bindner-medical.com/en/
Ik denk dat 'over threatment' op mij van toepassing was. Te hoge dosis, waarbij de buitenkant van mijn huid zo droog was dat er barsten ontstonden, terwijl het zweet hier gewoon door heen kwam.
Op basis van de website heb ik goede hoop dat gewenning niet kan ontstaan als je de behandeling goed uit voert.
Absolute tip om de website goed door te lezen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3062 Weergaves
-
Laatste bericht door kv7