Uitslag / eczeem in oksels

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Uitslag / eczeem in oksels

Bericht door Jac »

Nooit gehad tot afgelopen winter; rooie, schrale plekken (pijnlijk!), eczeem en 'ringworm' (jek!). Volgens mijn huisarts 'schimmels' die overal voor hadden kunnen komen. Ik ben er van overtuigd dat het door het zweten komt. Waarom heb ik het anders in mijn oksels?
Ik smeer er nu vettige zalfjes tegen, wat het droog-houden niet echt bevordert...! Maar m´n oksels zijn weer bijna helemaal ´schimmel-vrij´!

Ps; t klinkt vies maar douche me 2x per dag!
Heeft iemand hier ook last van?
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoi Jac,
ik had vroeger veel eczeem in m'n armholten. Dit kwam door een allergie voor wol maar plekjes die warm zijn en waar de huid week is zijn veel gevoeliger voor schimmels. De huid is erg kwetsbaar waardoor schimmels snel kunnen 'wortelen' en goed gedijen. Hetzelfde met zwemmerseczeem. Het wordt dus niet door het zweten veroorzaakt maar het zweten maakt het de schimmels wel gemakkelijk! Vind het echt heel vervelend voor je. Ik had er altijd erg last van! Hoop dat je er snel helemaal van af zal zijn!
Groetjes, Angela
Marlies
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 17:03
Contacteer:

Bericht door Marlies »

Hoi,

Ik heb inderdaad een paar jaar geleden ook eczeem in mijn oksles gehad.
Dit waren zover ik weet geen schimmels.
Het was rood en pijnlijk en als ik het kapot krabte dan kreeg ik korstjes.
Heel ellendig allemaal. Ik zweet ook heel erg in mijn oksles.
Ik ben hiervoor naar een dermatholoog geweest en die heeft mij er vanaf geholopen doormiddel van zalfjes. Helaas is het zweten nooit minder geworden. Ik zit nog te denken om me te laten opereren bij Sudor,
maar ik wil hier graag nog meer informatie over.
Groetjes Marlies
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door JOAN »

Zo'n 10 jaar terug toen alle zweet-ellende is begonnen had ik ook zwaar onstoken oksels. Uitslag, korsten soms zelfs met pus echt te smerig voor woorden heb daar ongeveer een jaar mee gelopen is toen gelukkig over gegaan. Ben ook bij de dermateloog geweest in totaal zo'n 10 zalfjes uitgeprobeerd, allergie test gedaan maar mocht allemaal niet baten. Het is toen uiteindelijk weg gegaan maar weet nog niet hoe en waarom het op kwam zetten. Daarna ben ik zeer veel gaan zweten onder mijn oksels het komt met straaltjes naar beneden.
Hoop voor je dat het het snel over gaat want weet hoe lastig het is.
Groetjes Joan
suzanne1986
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 20:27
Contacteer:

Bericht door suzanne1986 »

dit onderwerp is een tijdje geleden gestart maar wil er toch even op reageren....
ik heb ook een zweetprobleem en heb heeeel vaak last van huidproblemen
k heb wel vaker problemen gehad dus het staat niet direct in verband met het zweten
maar het valt me nu wel op dat ik steeds plekken heb op de plaats waar k zweet.
ik heb namelijk heel vaak schimmelinfecties bij mijn neusvleugels....
heb ook ringwormen gehad in mijn arm holtes.
droge rode plekken op mijn kin...
onderhuidse ''puisten'' op mijn voorhoofd.
ik zweet heel erg in mijn gezicht dus t lijkt me dat het er toch mee te maken heeft
morgen heb ik een afspraak bij mijn nieuwe huisarts en ik hoop zo erg dat er een einde komt aan deze ellende
ben benieuwd hoe het met jullie is afgelopen!
groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht