Aluminium Chloride, Aluminium Cholohydrate

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Aluminium Chloride, Aluminium Cholohydrate

Bericht door JOAN »

Na gebruik van Syneo 5 (2 Dg later) heb ik dikke uitslag onder mn oksels. Jeukt erover.
Zweet ook nog steeds als een otter... werkt bij mij dus niet. :cry:

Helaas gaat er nu een klein lampje bij mij branden. :idea: Ben namelijk zwaar allergisch voor zo'n beetje alle metalen. Volgens mij zijn de ingredienten: Aluminium Chloride, Aluminium Cholohydrate.
Metalen... kan er niks anders van maken aluminium is volgens mij een metaal of op deze basis niet? heb mezelf dus weer lekker vergiftigd. :roll:
Mocht ik het fout hebben please let me know....

Groetjes Joan
Ruud
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 13:33
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Ja,aluminium is een metaal,opgelost in alcohol in deze.
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door JOAN »

Ben bij de apotheek geweest.
Aluminium chloride is volgens de apotheker zuur van aluminium. Heftig goedje. Zit zo'n beetje in alle anti-transpiratie middelen ook in deodorant.

Topic mag van mij afgesloten worden.

Groetjes Joan
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

wat is dan eigenlijk het verschil tussen Aluminium Cholohydrate en aluminiumchloride? Ik had van mn huisarts eerst aluminiumchloride voorgeschreven maar dat werkte niet, nu heeft hij me Aluminium Cholohydrate oplossing gegeven :?
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door JOAN »

Verschil weet ik niet. Wel dat ik al beide bestandsdelen op verschillende deo's heb zien staan. Niet samen op de een de ene en een andere deo de andere. Merk deo's zit het in en een Kruidvat eigen merk niet (die ik heb, misschien wel ander types).

Ga eens een deo proberen zonder metalen misschien help het een beetje.
Heb er nog nooit eerder op gelet, wie weet door die bestandsdelen dat mijn huid er juist meer door gaat transpireren.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Volgens mij is het alle 2 hetzelfde.

Het enige wat aluminium chloride doet is er voor zorgen dat jouw zweetkliertjes zich samentrekken waardoor er minder zweet word doorgelaten. Als je kijkt bij de wat betere deoderants dan zie je dat er in bijna elke deoderant wel aluminium chloride zit.

groetjes Thijs
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

Had eerst Aluminiumchloride gebruikt, daar merkte ik geen enkel verschil. Nu Aluminium Cholohydrate gebruikt, ik merk heel miniscuul verschil! 's Ochtends zijn mn handen echt stroef, zweette 's ochtends wel ietsje minder maar daarna ging het gewoon weer terug naar af. Eens zien of het bij langer gebruik nog iets verschil maakt...
Misschien dat Aluminium Cholohydrate een goede oplossing is voor mensen die maar een klein beetje zweten op handen/voeten.
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoi,

Ik heb laboratoriumtechniek gedaan. Dat cholo hydrate is dat de merknaam of de stofnaam? Als het de merknaam is kan t best zijn dat het ook aliuminiumchloorhydraat bevat maar dat mss de samenstelling in de substantie anders is. Weet er verder trouwens niks van. Heb nog nooit van t middel gehoord.

Kan het verschil zijn dat in de eerste verbinding geen hydraat zat?
dwz dat er watermoleculen aan de aliminiumchloride vastzitten.

Groetjes

AnneMerle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht